02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا کجاست؟

بازار شناور پاتایا مکانی بزرگ برای سرگرمی و خرید های هیجان انگیز است. این بازار حس بازار سنتی با فروشندگانی که کلاه برنجی بر سر دارند و آرام در آب پارو می‌زنند، را به انسان منتقل میکند. پیشنهاد میشود در گذرگاه های چوبی در اطراف بازار قدم بزنید و با قایق‌های دم بلند روی آب قایق سواری کنید. به خرید مردم محلی دقت کنید و برای خرید خود، از آنها ایده بگیرید. بازار شناور پاتایا از نظر بزرگی رتبه اول در دنیا را دارد. این بازار به ساحل جامتین نزدیک است و شبیه به بازارهای سنتی است، تنها با این تفاوت که برای گشتن باید از قایق استفاده کرد. در اطراف بازار کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد که برای کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب است. در این منطقه علاوه بر بازدید فروشگاه ها، میتوانید بازی های بوکس روی آب و یا رقص سنتی منطقه را نظاره گر باشید. علاوه بر قایق سواری حتما عبور از روی آب با زیپ لاین را نیز تجربه کنید.

pattayafloating1

جاذبه های گردشگری پاتایا، با ساحل و آب و هوای استوایی منحصر به فردش، بسیار معروف هستند. در قدیم بازارهای شناور زیادی در پاتایا وجود داشت که مردم محلی با قایق‌های چوبی کوچکی که داشتند، سبزیجات و میوه را از فروشندگان می‌خریدند. معتبر ترین و بزرگترین بازار شناور در پاتایا دامنون سادوک است که تا بانکوک حدود یک ساعت و نیم فاصله دارد.

قسمت های مختلف بازار شناور پاتایا

چهار ناحیه متفاوت کنار هم بازار شناور پاتایا را شکل میدهند. یک قسمت آن مخصوص محصولات و صنایع دستی است که از نواحی جنوبی، مرکزی، شرقی و شمالی تایلند آمده است. اجناسی مانند مجسمه های سنتی، ظروف نقره‌ای، صنایع دستی چوبی و منسوجات نیز در این قسمت به فروش میرسد. با گشت و گذار در بازار شناور هم خرید مانند مردم بومی را تجربه می‌کنید و هم با رسوم و آداب خاص مردم آشنا می‌شوید. یکی از جالب ترین کارها، خرید کردن هنگام قایق سواری و سرو غذا در رستوران های قایقی است. از نظر بسیاری از گردشگران تور تایلند این تجربه جدید بسیار مهیج و خاطره انگیز است.

pattayafloating2

در سفر با تور لحظه آخری پاتایا حتما از این بازار دیدن کنید و لحظاتی جالب و مهیج را در خاطرات خود ثبت کنید. هنگام گردش در بازار جاذبه هایی مثل نمایش میمون‌ها یا قفسه پرندگان، نمایش‌های عصرانه در بازار و کارگاه‌های ابریشم بافی را نیز مشاهده خواهید کرد. بعد از ظهر‌ها نیز نمایش‌های فرهنگی در بازار اجرا میشود. اگر مشتاق به معماری و فرهنگ زندگی حاشیه نشینان رودخانه در پاتایا هستید، پیشنهاد میشود یک قایق گردشی را همراه با راهنما اجاره کنید. ظرفیت هر قایق 4 نفر است و با هزینه نسبتا کمی به مدت 30 دقیقه اجاره داده میشود. با گشت در حاشیه رودخانه، صدها خانه چوبی را می‌بینید که به 4 روش متفاوت از 4 ناحیه از تایلند ساخته شده است.

خدمات و تفریحات لذت بخش در بازار شناور

ماساژ روغن زرد در بازار شناور پاتایا: وقتی که نام تایلند را می‌شنویم نا خود آگاه، ماساژ تایلندی را به خاطر می آوریم. در سفر به پاتایا حتما به دهکده تَای فُلکویز رفته و خود را به یک ماساژ فوق العاده دعوت کنید. قطعا بعد از گشت در بازار سنتی یک ماساژ روغن زرد تایلندی تمام خستگی چند ساعت قبل را از بدن دور میکند.

رستوران های تایلندی در بازار: بهترین و پرطرفدارترین رستوران های تایلندی در قسمت ورودی اصلی بازار و پشت درب پارکینگ قرار دارند. رستوران هایی با غذاهای خوشمزه تایلندی که انواع دسر، غذای اصلی و پیش غذاهای سنتی تایلندی را سرو میکنند. قیمت معقول و کیفیت درجه یک غذا، از مشخصات بارز این رستوران‌ها است. نکته جالب، تخفیف ویژه کودکان در رستوران است که برای گردشگران بسیار مورد پسند بوده است.
پارکینگ

pattayafloating3

لذت خوردن غذای محلی در رستوران‌های درون قایق و شناور در آب
عکاسی با لباس های محلی تایلندی در محوطه بازار
قایق‌های دوزی: این قایق ها دارای چرخ بوده و علاوه بر شناور بودن روی آب، روی خشکی هم حرکت میکنند.
زیپ لاین: زیپ لاین ادونچر مسیر 100 متری را با عبور از روی سطح آب طی میکند. هزینه بلیط زیپ لاین 100 بات است.

pattayafloating4

جاذبه های گردشگری پاتایا نزدیک به بازار شناور

دیگر جاذبه های گردشگری پاتایا که به بازار شناور نزدیک هستند.
آکواریوم شگفت انگیز دنیای زیر آب در پاتایا
دنیای جذاب و متفاوت دلفین ها 
پارک آبی بزرگ و پر شور و هیجان کارتون آمازون
چگونه به بازار شناور برویم
برای رفتن به بازار شناور پاتایا از سه طریق میتوان اقدام کرد.
تاکسی: آسان ترین و گرانترین روش استفاده از تاکسی است.
اتوبوس: اتوبوس‌های محلی با مسیر دایره ای که طی میکنند همیشه از ایستگاه جامتین عبور میکنند. به راحتی می‌توانید از اتوبوس‌ها با هزینه بلیط 30 بات استفاده کنید. 
وانت سانگِسیو: استفاده از این وسیله در تایلند بسیار متداول است. این وسیله در واقع وانتی است که پشت آن مُسقف شده است و هزینه بلیط این وانت ها 10 بات است.

هتل های پاتایا نزدیک به بازار شناور

از ماه آبان تا بهمن، خنک ترین روزهای پاتایا و بهترین فرصت جهت بازدید از جاذبه های گردشگری پاتایا است. 
پاتایا در ماه های اسفند تا آخر فروردین گرمترین ایام را دارد. 
از خرداد تا مهر بارش باران در این شهر بسیار زیاد است. 

pattayafloating5

در ماه های گرم سال و بارش شدید قیمت اجناس در بازار بسیار پایین می آید. در ادامه هتل های پاتایا که به بازار شناور نزدیک است را نام برده ایم.

هتل 4 ستاره دی سی هتل پاتایا
هتل 3 ستاره ای وان استار پاتایا

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ