02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا چگونه ساخته شده؟

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا یکی از 10 باغ شگفت انگیز جهان به شمار میرود. در سال 1954 خانم نانگ نوچ و همسرشون آقای پیسیت، 600 هکتار زمین روی تپه و دره ای بین پاتایا-ساتاهیپ را خریدند. این زمین در مسیر 163 کیلومتری جاده سوخومویت در بخش ساتاهیپ، پاتایا قرار دارد. در ابتدا پیش بینی میشد که زمین به مزرعه انبه، پرتقال،نارگیل و میوه های استوایی دیگر تبدیل شود.

nongnooch1

خانم نانگ نوچ به کشور های زیادی در جهان سفر کرده بود. از زیبایی و شکوه باغ‌های مشهور جهان که دیده بود، برای ساخت باغ ایده و الهام گرفت. سپس با توجه به ایده هایی که در ذهن پرورانده بود، تصمیم گرفت باغ میوه را به باغ گرمسیری گل و گیاهان زینتی تبدیل کند. با گذر زمان این باغ به یک جاذبه توریستی با امکانات کامل اقامتی، استخر، رستوران، سالن های ضیافت و سمینار تبدیل شد.سال 1980 بازگشایی عمومی باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا صورت گرفت. از سال 1980 به بعد، نمایش های فرهنگی تایلند و نمایش فیل ها به جاذبه های باغ اضافه شدند. سه سال بعد از بازگشایی عمومی باغ، مدیریت این مجموعه به کاپون پسر خانم نانگ نوچ واگذار شد. در حال حاضر، باغ نانگ نوچ با مساحت 1700 راَی، یک مکان توریستی فوق العاده برای گردشگران تور پاتایا است.

nongnooch2

باغ های مختلف باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا

باغ استوایی نانگ نوچ از جاذبه های گردشگری پاتایا محسوب میشود که روزانه میزبان بیش از 5000 گردشگر داخلی و خارجی تور لحظه آخری پاتایا است. این باغ در وب سایت های جهانی از امتیاز بالایی برخوردار است و جوایز و افتخارات متعددی را دریافت کرده است. باغ شگفت انگیز نانگ نوچ از بخش های مختلفی تشکیل شده که به اختصار به آنها می‌پردازیم
باغ ماشین I و II: به دلیل علاقه مدیریت مجموعه باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا به رانندگی و سرعت، این بخش از باغ ساخته شد. در این بخش نمایشگاهی از ماشین های مختلف دیده میشود. بیش از 100 خودرو در این نمایشگاه در معرض نمایش است.
دره دایناسورها: در این دره شمایل دایناسورها به نمایش گذاشته شده است. این بخش نیز به دلیل علاقه آقای نانگ نوچ به دایناسورها، ساخته شد. حدود 315 دایناسور در ابعاد مختلف در این دره وجود دارد.

nongnooch3

باغ کاکتوس ها: در این باغ کاکتوسها و ساکولنت ها در گونه های مختلف در معرض دید هستند. این بخش از باغ از محبوبیت خاصی میان گردشگران برخوردار است.
باغ فرانسوی: این قسمت از باغ کاملا شبیه به ساختمان کاخ ورسای فرانسه ساخته شده است. این باغ دارای معماری های خاص و گیاهان رنگارنگ و مجسمه های جذاب است.
باغ در آسمان: یکی از شگفت انگیز ترین قسمت های باغ برای تمام گردشگران تور تایلند است. این قسمت دارای دو طبقه است و در آسمان مجموعه ی نانگ نوچ ساخته شده است. برای رفتن به آن باید از آسانسور های موجود در این قسمت استفاده کرد.
باغ ایتالیایی: این باغ اولین باغ ساخته شده توسط خانم نانگ نوچ است و بعد از گذشت مدتی مجسمه های مرمری زیبایی به آن اضافه شد.
تپه پروانه ای: باغی پر از گل های رنگی و مجسمه های بزرگ پروانه ها است.
باغ ماموت: این قسمت با درختچه آدنیوم تزیین شده است و انواع مجسمه ماموت ها در این بخش به نمایش گذاشته شده است.
باغ فلامینگوها: در این قسمت تنها مجسمه هایی از فلامینگو دیده میشود.
چهار برج: در این بخش از باغ هم شاهد گیاهان زینتی خاص هستید و هم با معماری آسیای جنوبی آشنا خواهید شد.
باغ آدنیوم: بزرگترین بخش مجموعه باغ های باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا است که برای گشت در آن از اتوبوس استفاده میشود. در این باغ انواع درختچه آدنیوم دیده میشود.

nongnooch4

تفریحات هیجانی در باغ نانگ نوچ

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا با وسعت زیادی که دارد، دارای تفریحات متعددی است که در زیر نام برده شده است.

فیل سواری
دوچرخه سواری بین گیاهان زیبای باغ
بازدید از باغ با اتوبوس های وی آی پی
کمپینگ در باغ
اسپا و ماساژ معروف تایلندی در این باغ شگفت انگیز
قایق سواری با قایق های پدالی
تماشای نمایش فیل ها
تماشای نمایش سنتی تایلند
تماشای ورزش رزمی موی تای که از ورزش های محبوب تایلند است.
غذا دادن به ماهی های آراپایما (ماهی های آب شیرین جنگل آمازون)
لذت خوردن غذاهای متنوع بین المللی در رستوران های بین المللی باغ 

nongnooch5

جاذبه های گردشگری پاتایا

نزدیک ترین هتل های پاتایا به باغ نانگ نوچ
هتل 4 ستاره آمبر، با دیزاینی مدرن و نزدیک به ساحل پاتایا
هتل 4 ستاره X2 
هتل ویلایی 5 ستاره لیلاوادی
هتل 2 ستاره بانتای لانا با امکانات متوسط و هزینه معقول
هتل 3 ستاره تامارا
جاذبه های گردشگری پاتایا اطراف باغ نانگ نوچ
خیابان واکینگ استریت
دنیای دلفین پاتایا
بازار شناور پاتایا
پارک آبی کارتون نتورک آمازون
دنیای وارونه پاتایا

nongnooch6

امکانات باغ نانگ نوچ

باشگاه ورزشی با تجهیزات کامل
کافه های دوستانه مناسب برای یک گپ دوستانه
بازار کوچک که تمام کالاها و سوغات باغ گیاه شناسی را میفروشند.
استخر که شامل دو بخش کودکان و بزرگسالان است.

nongnooch7

سخن آخر

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا در استان چونبوری واقع در شهر پاتایا قرار دارد. پاتایا دارای آب و هوایی استوایی و گرمای طاقت فرسا در فصل های گرم است. با توجه به شرایط آب و هوایی بهترین زمان سفر به این شهر، فصل زمستان است. برای رفتن به این باغ شگفت انگیز میتوانید از تاکسی های شهری استفاده کنید. وانت های اتوبوسی به نام سانگسِیو نیز میتوانید به این باغ دل انگیز سفر کنید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ