02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کاخ بزرگ بانکوک

کاخ بزرگ بانکوک کجاست؟

کاخ بزرگ بانکوک شامل چند ساختمان مختلف است. پادشاه و دولت سلطنتی سیام، راما اول از سال 1782 تا سال 1925 در محوطه کاخ اقامت داشتند. این کاخ به دستور پادشاه راما اول ساخته شد. این کاخ هر سال میزبان مراسم های دولتی و مراسم های مربوط به سلطنت است. در طول سال های گذشته و دوره سلطنت پادشاهان مختلف، ساختمان ها و محوطه های جدیدی به کاخ اضافه شد. ویژه ترین سازه متعلق به زمان سلطنت راما پنجم است. در سال 1925 پادشاه و خانواده سلطنتی، به صورت موقت در کاخ اقامت داشتند و گاهی به اقامتگاه های دیگر نقل مکان می‌کردند. در سال 1932 پس از لغو سلطنت تمام سازمان های دولتی به طور کامل از کاخ اخراج شدند.

grandpalacebangkok1

درباره کاخ بزرگ بانکوک

یکی از ساختمان های کاخ بزرگ بانکوک، جایگاه معبد بودای زمردی است که برای مردم تایلند بسیار معروف و مورد احترام است. قدمت این معبد به قرن چهاردهم باز میگردد. در این معبد، بودای زمردی کوچک قرار دارد و لباس های آن در فصل های مختلف توسط HM پادشاه تایلند تعویض میشود. این کار یک مراسم مهم در تقویم بودایی است. با اینکه از قرن بیستم به بعد اقامت پادشاهان در این کاخ متوقف شد، اما همچنان تمام مراسمات تشریفاتی و رویدادهای فرخنده در این کاخ اجرا میشوند.

grandpalacebangkok2

کاخ بزرگ در بانکوک یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بانکوک است. این مکان یکی از شلوغ ترین جاذبه های شهر است. روزانه گردشگران زیادی به این مکان آمده تا با تاریخ و فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوند. حضور گردشگران به قدری زیاد است که محوطه کاخ جوابگوی این حجم از جمعیت نیست. اگر علاقه مند به تاریخ هستید و میخواهید از این مکان دیدن کنید، پیشنهاد میشود صبح زود به بازدید کاخ بروید.

قسمت های مختلف کاخ بزرگ

مجموعه کاخ بزرگ بانکوک شباهت بسیار زیادی با کاخ های آیوتایا پایتخت قدیمی شهر سیام دارد. سبک معماری کاخ بزرگ با معابد تایلندی بسیار در تضاد هستند.

صحن بیرونی کاخ بزرگ 

این بخش در نزدیکی در ورودی قرار دارد که در قدیم، محل قرارگیری ادارات دولتی مانند اداره‌ی مدنی، ارتش و خزانه داری بود. شاه مستقیما در این ادارات دخالت داشت. معبد بودای زمردی در گوشه ای از این صحن قرار دارد. 

دادگاه مرکزی

این مکان، محل اقامت پادشاه است و دارای تالارهایی است که امور دولتی در آن انجام میشود. فقط دو تالار از تالارهای تاج و تخت برای بازدید عموم باز است. اما میتوانید درباره دیگر تالار ها در کاخ مطالعه داشته باشید.

تالار پذیرایی سلطنتی

 این تالار برای مراسم مهم تشریفاتی مانند تاج گذاری استفاده میشود. در این تالار تخت عتیقه ای وجود دارد که به سبک غربی و اروپایی طراحی شده است.

تالار دوسیِت

 این تالار رتبه بهترین معماری را به خود اختصاص داده است. موزه ای در این قسمت وجود دارد که چگونگی بازسازی کاخ بزرگ و تصاویر متعدد بودا را به تصویر کشیده است.

صحن داخلی

 این مکان محل اقامت همسران و دختران سلطنتی پادشاه است. این صحن مانند یک شهر کوچک بود که تمام زنان و پسران زیر سن بلوغ در این صحن زندگی میکردند. این قسمت نیز به طور کامل برای عموم بسته است.

تالار بوروما یامان

که محل اقامت اصلی پادشاه راما اول و تالار عدالت است.

grandpalacebangkok3

جاذبه های گردشگری نزدیک به کاخ بزرگ

موزه ملی بانکوک

بنایی تاریخی به جا مانده از دوره پادشاهی راما پنجم است و در یک کیلومتری کاخ بزرگ قرار دارد.

معبد آرون بانکوک

در فاصله 3 کیلومتری

خانه جیم تامپسون

خانه ای اشرافی که بر اساس معماری تایلندی و از چوب ساخته شده است که در فاصله 5 کیلومتری از کاخ بزرگ قرار گرفته است.

برج ساتورن

یکی از شیک ترین برج های بانکوک که در فاصله 6 کیلومتری از کاخ بزرگ قرار دارد.

پارک لومپینی

دارای فضای دلپذیر و خنک در قلب شهر بانکوک و از کاخ بزرگ 7 کیلومتری فاصله دارد.

رستوران های نزدیک به کاخ بزرگ بانکوک

رستوران تای وانگ

رستوران ششم

رستوران جیوا کارت

رستوران ریوا

رستوران نوآ نوآ

grandpalacebangkok4

نکات مهمی که باید در بازدید از کاخ بزرگ رعایت شود

کاخ بزرگ بانکوک به خاطر وجود معبد بودای زمرد مکان مقدسی در تایلند است. برای ورود به این کاخ باید از لباس مناسب استفاده کرد. لباس مردان شامل شلوار و پیراهن آستین بلند است. در صورت استفاده از صندل یا دمپایی باید حتما جوراب پوشیده شود. زنان نیز باید به همین شکل لباس پوشیده، بپوشند، مانند لباس هایی که شفاف نباشند، شانه ها برهنه نباشد و غیره. اگر لباس شما مناسب این مکان نبود اصلا نگران نباشید، در قسمت ورودی، غرفه لباس موجود است. میتوانید با پرداخت بیعانه لباسی را به امانت بگیرید. 

چگونه خود را به کاخ بزرگ بانکوک برسانیم

برای رسیدن به کاخ بزرگ بانکوک فقط می‌توان از تاکسی استفاده کرد. ایستگاه های مترو و اتوبوس نزدیک به این مکان دیدنی وجود ندارد. یک راه هیجان انگیز طولانی و ارزان تری نیز وجود دارد. میتوانید با استفاده از اسکای ترن تا ایستگاه سافان بروید و با شاتل دریایی خود را به ایستگاه N9 که به کاخ بزرگ نزدیک است برسانید.

grandpalacebangkok5

کاخ بزرگ بانکوک در قلب پایتخت تایلند، یک سمبل خاص در شهر محسوب میشود. بانکوک شهری شگفت انگیز با جاذبه های دیدنی خاص و چشمگیر است. این شهر با تمام پیشرفتی که در دنیای مدرن داشته ، هنوز بر سنت خود پایبند است. با رزرو تور ویژه بانکوک، سفری رویایی برای خود بسازید. جهت اطلاع از نحوه اجرای تور تایلند و اطلاع از قیمت تور بانکوک با همکاران ما در راز آسمان پایتخت در ارتباط باشید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ