02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

جزیره نخل جمیرا

جزیره نخل جمیرا دبی چگونه ساخته شد؟

در حال حاضر مجمع الجزایر دبی به عنوان هشتمین عجایب جهان و از مجلل‌ترین جاذبه های گردشگری دبی با تور دبی محسوب می‌شوند. این مجمع‌الجزایر از سه جزیره بزرگ به نام نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی تشکیل شده است. جزیره نخل ‌جمیرا دبی یکی از سه جزیره مصنوعی مجمع‌الجزایر نخل در امارات متحده عربی می‌باشد. مشابه این جزیره در جهان وجود ندارد و شبیه یک درخت خرما با یک تنه و 16 برگ است. یک تونل زیر آب در تنه آن قرار دارد که تا برگهای بالایی کشیده شده است. تنه اصلی جزیره به طول 300 متر به شهر دبی متصل می‌شود و مسیرهای اتومبیل و خطوط مونوریل در امتداد آن قرار گرفته‌اند. این جزیره طی سالهای 2001 تا 2006 ساخته شده و در مجموع 12.3 تریلیون دلار هزینه داشته است.  جزیره نخل جمیرا با ریختن شن و ماسه در بستر دریا ساخته شده و طول کل خط ساحلی آن 72 کیلومتر است.

palm1

در امتداد جزیره نخل جمیرا دبی موج شکل هلالی شکلی به طول 11 کیلومتر قرار دارد که برای جلوگیری از جریان‌های شدید دریایی و بادهای فصلی در نزدیکی جزیره ایجاد شده است. در طول این موج شکن استراحتگاه‌ها و هتل‌هایی با چشم‌اندازهای خیره‌کننده وجود دارد. گذراندن تعطیلات در نخل جمیرا در بین گردشگران بسیار محبوب است و تفریحات آبی این ساحل برای دوستداران تعطیلات ساحلی بسیار سرگرم‌کننده می‌باشد. پس از اینکه عکس‌های این جزایر توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شد، به نمادی برای امارات متحده عربی تبدیل شده است. شاید در آینده جزایر دیگری هم به صورت مصنوعی ساخته شوند اما این جزایر نخل مطمئنا به عنوان اولین جزایر در تاریخ ثبت خواهند شد. جزیره نخل از هوا با هلیکوپتر بسیار زیباست و می‌توان یک نقاشی از یک درخت خرما را در آب‌های نیلگون خلیج فارس مشاهده کرد.

تفریح در جزیره نخل جمیرا دبی

جزیره نخل جمیرا دبی فضایی آرام با سبک زندگی مدرن است و یکی از بهترین مکان‌های تفریحی در کشور امارات می‌باشد. بر روی برگهای جزیره نخل ویلاها و هتل‌های بی‌نظیری قرار دارد که هزینه اقامت در برخی از آنها به چند هزار دلار هم می‌رسد. همچنین تعداد زیادی رستوران، پارک، مجتمع‌های خرید و مراکز تفریحی در آنجا ساخته شده که فضای بسیار مجلل و باشکوهی را ایجاد می‌کنند. در قسمت تاج نخل جمیرا یک بزرگراه با دو ردیف ویلاهای خصوصی در طرفین آن وجود دارد. فاصله بین خانه‌های آن بسیار کم است اما مناظر زیبا و نسیم دریا فضای فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند. افرادی که می‌خواهند کل جزیره را ببینند باید سوار مونوریل شوند و در امتداد تنه آن از مناظر زیبای مناطق مسکونی و تفریحی دیدن کنند. با توجه به فضای مجلل و لوکس عربی این منطقه جای تعجب نیست که گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای گشت و گذار این جزیره را انتخاب می‌کنند.

palm2

هتل پنج ستاره زیبای تفریحی One & only palm در ساحل شنی زیبای جزیره به سبکی مجلل و زیبا ساخته شده است. مهمانان هتل می‌توانند اتاق‌های کلاسیک، سوئیت‌های درجه یک یا ویلاهای بزرگ آن را انتخاب کنند. این هتل دارای یک استخر روباز بسیار دیدنی و یک فضای باز سرسبز با درختان نخل است. گردشگرانی که به قایق‌سواری علاقه دارند می‌توانند تعطیلات آخر هفته خود را در هتل 5 ستاره پالم ریزورت بگذرانند. این هتل در بخش شرقی جزیره قرار گرفته و از اسکله کوچک آن امکان قایق سواری در دریای خلیج فارس وجود دارد. هتل والدورف آستوریا در جزیره نخل جمیرا یک استراحتگاه 5 ستاره شیک و بسیار راحت است. در این هتل یک استخر بزرگ وجود دارد که اطراف آن را درختان نخل احاطه کرده‌اند. این هتل دارای یک استخر روباز، فضای باز برای استراحت، ساحل خصوصی، باشگاه کودکان و چندین رستوران غذاخوری خوب است. پارک آبی، مرکز غواصی و سایر جاذبه های گردشگری دبی در فاصله کوتاهی از این هتل قرار دارند.

palm3

جزیره نخل

مرکز چتربازی اسکای دایو دبی در نزدیکی نخل جمیرا قرار دارد. برای افرادی که به دنبال سرگرمی جدیدی در تعطیلات خود هستند، چتر بازی احساسات مثبتی را در آنها ایجاد خواهد کرد. اسکای دایو دبی مشهورترین شرکتی است که چتربازی بر فراز مجمع الجزایر دبی را ارائه می‌دهد. هرچند که افراد زیادی نمی‌توانند این کار را انجام دهند اما برای علاقه‌مندان این ورزش جزء جدایی‌ناپذیر تعطیلات آنها خواهد بود.

palm4

هتل آتلانتیس

هتل آتلانتیس اولین هتلی می‌باشد که در جزیره نخل جمیرا دبی ساخته شده و در حال حاضر به یک مجموعه تفریحی عظیم تبدیل شده است. تمام اتاق‌های هتل مشرف به خلیج فارس هستند و منظره‌ای زیبا از سطح آب دارند. این هتل به خاطر اتاق‌های بزرگ و راحت، رستوران‌های عالی و مکان‌های تفریحی بسیار مشهور می‌باشد. پارک آبی، دلفیناریوم و موزه دنیای زیر آب این هتل از محبوبیت خاصی در بین گردشگران برخوردار است. افرادی که می‌خواهند در خیابان‌های آتلانتیس باستانی بگردند می‌توانند از موزه دنیای زیر آب این هتل دیدن کنند. ماهی‌های عجیب و غریب و خرچنگ‌ها در این آکواریوم بزرگ نگهداری می‌شوند. علاوه بر این بسیاری از گردشگران تور لحظه آخری دبی به سفرهای دریایی با قایق‌های تفریحی یا غواصی در کنار این هتل علاقه دارند و بدین منظور چندین صخره مرجانی مصنوعی در اطراف این مجمع الجزایر ایجاد شده است.

palm5

وسعت پارک آبی آتلانتیس 17 هکتار است و یکی از بزرگترین پارک‌های آبی خاورمیانه محسوب می‌شود. ساحل خصوصی این پارک آبی به طول 700 متر است. به افرادی که به دنبال هیجان در سواحل دبی می‌گردند این پارک آبی پیشنهاد می‌شود. این پارک با 14 سرسره پیچ در پیچ، سکوهای تار عنکبوت مانند و فواره‌های زیبا محیطی مناسب برای شنا است. یکی دیگر از محبوب‌ترین بخش‌های پارک آبی دلفیناریوم است که گردشگران در آن می‌توانند انواع موجودات دریایی شگفت‌انگیز را مشاهده کنند. تالاب کوسه‌های این پارک آبی هم طرفداران زیادی دارد و افراد بالای 8 سال می‌توانند با ماهی‌های کمیاب آن شنا کنند.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ