02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

آبشارهای دودن آنتالیا

آبشارهای دودن در کجاست؟

آبشارهای دودن آنتالیا آبشارهایی زیبا و چشم نواز در فاصله‌ی 14 کیلومتری شهر آنتالیا هستند. آنتالیا یکی از شهر‌های ساحلی ترکیه است که سفر به این شهر برای ایرانیان، نسبت به شهرهای ساحلی دیگر ارزان قیمت تر است. برای رفتن به این شهر احتیاجی به ویزا نداریم. هر زمان که اراده کنیم، میتوانیم خود را به این شهر رسانده و از تفریحات آن لذت ببریم. تقریبا تمام هتل های آنتالیا لوکس هستند. میتوانید به سایت راز آسمان پایتخت مراجعه کرده و با توجه به سلیقه و بودجه خود، یکی از هتل های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

Duden1

از آنتالیا تا آبشارهای دودن، 20 دقیقه رانندگی است. آبشارهای هیجانی دودن یکی از شگفت انگیزترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا هستند. آبشارهای دودن در دو قسمت بالایی و پایینی این منطقه از آنتالیا قرار دارند. 

آبشار بالایی دودن

 این آبشار در یک پارک محلی قرار دارد و برای دیدن آن باید به پارک محلی وارد شوید و هزینه ورودی بپردازید. آبشار بالایی دارای ارتفاع 15 متری است و در فاصله 14 کیلومتری از شهر آنتالیا واقع شده است. اطراف آبشار بالایی کافه ها و رستوران هایی برای وقت گذرانی وجود دارد.

آبشار پایینی دودن (کالپوش کالدیران)

بعد از رسیدن به پارک و بازدید آبشار بالایی، به یک غار با طول 40 متر، پشت آبشار بالایی میرسید. این غار به غار آرزوها معروف است. بعد از یک مسافت 8 کیلومتری به آبشار دوم با نام کالپوش کالدیران میرسیم. این آبشار با گذر از یک مسیر طولانی و صخره ای، از ارتفاع 40 متری به دریای مدیترانه سرازیر میشود. اگر در ساحل لارا باشید میتوانید آبشار پایینی را مشاهده کنید.

چگونه به آبشارهای دودن برویم؟

برای رفتن به آبشارهای دودن در آنتالیا، میتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی، مثل اتوبوس، تاکسی و دولموش استفاده کنید. برای رفتن به نخستین آبشار، از ایستگاه مرکز خرید تراسیتی، سوار خط اتوبوس VML55A یا در پایانه تاکسی شرقی با ون‌های دولموش به دودن بروید. برای رفتن به آبشار دوم می‌توانید سوار اتوبوس خط LC07 شده و در پارک دودن پیاده شوید. بعد از پیاده روی در یک مسیر 600 متری به آبشار دوم میرسید. آبشارهای دودن در خیابان لارا واقع در منطقه مراد پاشا، قرار دارند.اگر به مسیرهای شهر آنتالیا تسلط ندارید، تورهایی جهت بازدید و تفریح در این مراکز گردشگری وجود دارند. میتوانید با رزرو این تورها آسان ترین راه را برای تفریح و بازدید از آبشارهای معروف دودن انتخاب نمایید.

Duden3

تفریحات هیجان انگیز آبشارهای دودن آنتالیا

پیشنهاد میکنیم در تور لوکس آنتالیا، حتما از آبشارهای دودن دیدن کنید و از تفریحات هیجان انگیز این مکان لذت ببرید. به خاطر داشته باشید برای استفاده از این تفریحات حتما از قبل تورهای مورد نظر را رزرو کنید. تفریحات هیجان انگیز دودن

پیک نیک

برای یک پیک نیک دوستانه و لذت بخش در کنار آبشارهای دودن، به آبشار بالایی بروید و در پارک محلی این منطقه مستقر شوید. میز و نیمکت هایی در پارک، برای استراحت و برپا کردن پیک نیک نیز وجود دارند. 

بازدید از آبشار بالایی

این آبشار در پارک محلی واقع است و برای رسیدن به آن باید کمی پیاده روی کنید.

بازدید از غار آرزوها

غار آرزوها یک غار 40 متری است که بعد از گذر و بازدید از غار، میتوانید چشم اندازی زیبا و شگفت انگیز از آبشار دوم را تماشا کنید. 

بازدید از شگفتی آبشار دوم (کالپوش کالدیران)

بعد از طی مسافتی باید از مسیر صخره ای که بین آبشارهای دودن است، عبور کرده تا به آبشار دوم برسید. اطراف این آبشار، پارک دودن ساخته شده است که مناسب گردش و تفریح است.

قایق سواری

رودخانه‌ی دودِن به مسافت 8 کیلومتر، بین آبشارهای دودن قرار دارد. قایق هایی برای افرادی که توانایی پیاده روی ندارند وجود دارد. برای اجاره این قایق‌ها باید به اسکله آنتالیا مراجعه کنید و قایق را برای 6 ساعت اجاره نمایید. هزینه اجاره قایق بسیار بالا است. پیاده روی در این مسیر برای افراد جوان و علاقه مند، مقرون به صرفه خواهد بود.

duden4

امکانات رفاهی آبشارهای معروف دودن 

همانطور که گفته شد نخستین آبشار از آبشارهای دودن، در یک پارک محلی قرار دارد که دارای امکانات رفاهی برای گردشگران است. امکانات رفاهی پارک عبارتند از
محوطه های مخصوص پیک نیک
مسجد
میز و نیمکت
اتاق‌های استراحت
کافه‌ها و رستوران‌های جذاب
فروشگاه هیجانی برای خرید سوغاتی

پارکینگ

آبشارهای دودن هر دو دارای پارکینگ های رایگان هستند.

duden5

بهترین فصل بازدید از دودِن

آنتالیا شهری ساحلی است که در هر فصل از سال ویژگی های آب و هوایی خاص خود را دارد. شهر آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای است و در فصل بهار و تابستان در بهترین وضعیت آب و هوایی قرار دارد. پیشنهاد راز آسمان پایتخت رزرو تور آنتالیا در فصل های بهار و اوایل تابستان است.

لوازم ضروری طبیعت گردی در آبشارهای دودن

•کفش مناسب پیاده روی، صندل
•کرم ضد آفتاب و کرم دافع حشرات
•لباس‌های نخی و خنک
•عینک آفتابی مناسب
•میان وعده و آب آشامیدنی
•تلفن همراه، پاوربانک و دوربین برای عکسبرداری

Duden2

مراکز دیدنی اطراف آبشارهای دودن در آنتالیا

•مرکز خرید تراسیتی، در فاصله 3 کیلومتری از آبشارهای دودن که نزدیکترین مرکز به دودِن است.
•موزه مجسمه های شنی سندلند، فاصله تا دودِن 4 کیلومتر
•مرکز خرید مارک آنتالیا، در فاصله 11 کیلومتری از دودِن
•دروازه تاریخی هادریان، در فاصله 12 کیلومتری از دودِن
•موزه آنتالیا، در فاصله 14 کیلومتری از دودِن 

نزدیک ترین هتل های آنتالیا به آبشار

برخی از هتل های شهر آنتالیا که به آبشارهای دودن نزدیک هستند در زیر آمده است.
•هتل 5 ستاره  باروت لارا
•هتل 5 ستاره رویال وینگز
•هتل 5 ستاره لیبرتی لارا
•هتل 4 ستاره کاخ ساتورن
•هتل باروت آکانتوس اند جنت 

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ