02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

بودای بزرگ پاتایا

بودای بزرگ پاتایا کجاست؟

بودای بزرگ پاتایا یک تصویر از بودا را ارائه میدهد که از مشهورترین اماکن دیدنی در پاتایا محسوب میشود. مجسمه بودا در کنار معبد باستانی وات فرا یای قرار دارد که بودائیان در آن به راز و نیاز می‌پردازند. تندیس بودای بزرگ در بالای تپه ی پراتامناک در جاده ی ساتا رانا پرایوت، در جنوب شهر پاتایا قرار دارد. از این مکان کل شهر را میتوان دید. در کنار این تندیس عظیم الجثه مجسمه های کوچکتر با تصاویر مختلف بودا وجود دارد که سوژه عکاسی بسیاری از گردشگران تور تایلند است.

bigbuddha1

مردم محلی برای احترام و شکرگزاری جهت سلامتی، شادی و ثروت به این مکان می آیند. این مکان برای محلی‌ها و بودائیان مکانی مقدس به شمار میرود. اطراف میدان اصلی این منطقه، غرفه های صنایع دستی زیادی را میتوان دید که برای ایرانیان بسیار جذاب است. در مسیر بالا رفتن از تپه به سمت بودای بزرگ از پارک وانگ سام سئین عبور خواهید کرد. در این پارک تعدادی از چهره های تاریخی و فولکلور چین در معرض نمایش هستند. در قسمت ورودی این پارک مجسمه ای سفید از الهه رحمت چینی به نام گوان یین دیده میشود. در قسمت ورودی یک زنگ بزرگ فلزی شبیه به زنگ کاخ سلطنتی پکن در چین، قرار داده شده است.در پارک سام سئین که با بودای بزرگ پاتایا همسایه است، چندین چهره و تندیس وجود دارد که بیانگر افسانه‌ها و داستان‌های چینی است. مثلا داستان سه پادشاهی که داستان چگونه به قدرت رسیدن یک سلسله چینی باستانی را روایت میکند، یکی از داستان های چینی است. در این پارک دیواری از 24 تابلوی نقاشی دیده میشود که بیانگر 24 داستان سپاسگزاری هستند. همچنین در این پارک مجسمه کنفوسیوس، بزرگترین فیلسوف چینی را میتوان دید. پارک سام سئین یک پارک آرام مناسب استراحت است.

معبد وات فرا یای و بودای بزرگ در پاتایا

معبد وات فرا یای با معماری خاص و با شکوهی که دارد از مقدس ترین جاذبه های گردشگری پاتایا محسوب میشود. تندیس بودای بزرگ در میان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در کنار بودای بزرگ هفت تندیس دیگر نیز وجود دارد که هر کدام از آنها به یکی از روزها در هفته اشاره دارد. پیروان بودا با توجه به روزی که به دنیا آمده اند بودای همان روز را مورد عزت و احترام قرار میدهند.معبد وات فرا یای برای بوداییان بسیار اهمیت دارد و برای ورود به این معبد باید چند قواعد ورود را رعایت کرد. 

bigbuddha2

برای ورود به معبد حتما لباس های پوشیده و مناسب بپوشید و باید زانوها و شانه ها را نیز بپوشانید. 
برای ورود به معبد باید حتما کفش های خود را در بیاورید. 
داخل معبد باید آرام بود و سکوت را رعایت کرد. 
سیگار کشیدن در معبد قدغن است حتی قسمت هایی که محوطه باز باشد. 
برای نشان دادن تندیس های بودا با پا به سوی آن اشاره نکنید که این کار عواقب بدی را در پی خواهد داشت. 
این نکته را در خاطر داشته باشید که در معبد نباید همسر خود را ببوسید یا او را در بغل بگیرید. این کار در معابد برای بودائیان کاری ناپسند است.
عکاسی کردن از تندیس بودای بزرگ پاتایا و بخش های دیگر معبد آزاد است و میتوانید از لحظه ورود با تندیس ها عکس سلفی داشته باشید. در معبد وات فرا یای میتوانید به تماشای نحوه‌ی راز و نیاز مردم با بودا بپردازید. در بالای معبد تعدادی زنگ را می‌بینید که در اعتقاد بوداییان به صدا در آوردن این زنگ ها خوشبختی را صدا میزند. با استفاده از یک عصا می‌توانید این زنگ ها را به صدا در آورید.

bigbuddha3

تفریحات اطراف معبد و مجسمه بودای بزرگ پاتایا

طبق نظرات مسافران تور پاتایا با پرواز ماهان، بازدید از مناطق گردشگری و همچنین طبیعت زیبای پاتایا امری خاطره ساز است. در ادامه پرطرفدارترین تفریحات را نام میبریم.
ساحل پراتومناک در فاصله‌ی 2 کیلومتری از مجسمه بودا
بازی راکت بال در فاصله‌ی تقریبا 2 کیلومتری از مجسمه بودای بزرگ
بانجی جامپینگ در فاصله‌ی 4 کیلومتر از بودای بزرگ
آکواریوم آندر ورلد پاتایا در فاصله‌ی 7 کیلومتری از معبد و بیگ بودا

جاذبه های گردشگری پاتایا در اطراف مجسمه بودای بزرگ پاتایا

معبد وانگ سام سین در فاصله 258 متری از مجسمه بودای بزرگ
معبد وات سام سین در فاصله 260 متری
معبد وات خائو فرا یای در فاصله 781 متری
چشم انداز پاتایا در فاصله 902 متری از بودای بزرگ پاتایا

رستوران های پاتایا نزدیک به مجسمه بودای بزرگ پاتایا

رستوران گریل گاردن تورنا پاتایا
کافه دیزاین آی میس فاین داینینگ
رستوران آوا بون کوین

هتل های پاتایا نزدیک به مجسمه بودا پاتایا

هتل آیارا گرند
هتل ویز
هتل دِ سان ریزورت و اسپا
هتل اف ایکس 

bigbuddha5

دسترسی به بودای بزرگ و معبد وات فرایای پاتایا

برای رسیدن به معبد و بودای بزرگ پاتایا  میتوانید از هر جای شهر که قرار دارید به راحتی با سانگسِیو خود را به معبد برسانید. سانگسِیو یکی از ارزان ترین و رایج ترین وسایل حمل و نقل در پاتایا به شمار میرود. سانگسِیو یک وانت سرپوشیده است که در قسمت پشتی برای مسافران صندلی چیده شده است. اگر سفر با این وسیله برایتان سخت است می‌توانید با استفاده از تاکسی های شهری خود را به معبد برسانید. برای رسیدن به معبد وات فرا یای و بودای بزرگ باید در جاده ساتا رانا پرایوت سفر کنید.هزینه ورود به معبد و بازدید از بودای بزرگ و تندیس های دیگر رایگان میباشد. برای بازدید میتوانید از ساعت 8 صبح تا 10 شب به این مکان سر بزنید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ