02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پناهگاه حقیقت پاتایا

پناهگاه حقیقت پاتایا

شهر پاتایا یکی از شهرهای توریستی تایلند است. این شهر زیبا با طبیعت چشم‌نوازش، هر سال از تعداد زیادی گردشگر خارجی میزبانی می‌کند. در کشور ما نیز تور لحظه آخری پاتایا طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای تورهای گران‌قیمت اروپایی، سفری به پاتایا داشته باشند و از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنند.

sanctuary1

در شهر پاتایا معابد زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند و توریست‌های زیادی در طول سفرشان از آن‌ها بازدید می‌کنند. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی یکی از زیباترین و اسرارآمیزترین معابد تایلند به نام پناهگاه حقیقت پاتایا بپردازیم؛ پس همراهمان بمانید.پناهگاه حقیقت پاتایا یک معبد بودایی از جنس چوب است. درباره این معبد افسانه‌های زیادی وجود دارد. این معبد مورد احترام بوداییان بوده و آن‌ها بسیاری از مراسم‌ مذهبی خود را در اینجا برگزار می‌کنند. زمانی که وارد پناهگاه حقیقت می‌شوید؛ اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند ساختمان چوبی معبد و مجسمه‌های فراوانی است که آن‌ها نیز از چوب ساخته ‌شده‌اند. تماشای این معبد برای گردشگران ایرانی بسیار جذاب خواهد بود زیرا ما در کشورمان مکانی مشابه معابد بودایی نداریم.

sanctuary2

آشنایی با تاریخچه پناهگاه حقیقت پاتایا

همان‌طور که قبلاً گفتیم؛ تمام بخش‌های ساختمان این معبد از جنس چوب است. در طول سال‌ها هنرمندان زیادی نقش و نگارهایی را مطابق با آیین بودایی بر روی دیوارهای معبد حکاکی کرده‌اند. از زمان ساخت معبد کمتر از پنجاه سال می‌گذرد؛ با این حال بخش‌هایی از آن هنوز کامل نشده‌ است. همچنین ساختمان پناهگاه حقیقت مطابق با معماری کشور تایلند ساخته شده است. هنرمندان زیادی تلاش کرده‌اند که تمامی بخش‌های معبد را مطابق با معابد تاریخی بوداییان بسازند. جزئیات به کار رفته در ساخت این معبد بسیار تماشایی و تحسین‌برانگیز است.

sanctuary3

همه مجسمه‌ها و حکاکی‌هایی که در قسمت نمای معبد و همچنین بخش داخلی آن وجود دارند، در نهایت دقت و ظرافت ساخته شده‌اند. تصاویر این معبد به خوبی نشان‌دهنده زیبایی‌های این بنای شگفت‌انگیز است. هدف از ساخت معبد حقیقت یا پناهگاه حقیقت به نمایش گذاشتن فرهنگ و آداب و رسوم مردم جنوب شرقی آسیا به ویژه مردم کشور تایلند است. این بنای زیبا می‌تواند آغازگر مسیری برای نزدیکی ادیان مختلف با یکدیگر باشد.

با معماری پناهگاه حقیقت پاتایا بیشتر آشنا شوید

پناهگاه حقیقت پاتایا از نظر معماری بی‌نظیر است. این بنای عظیم از بخش‌های مختلفی ساخته شده و هر قسمت از آن کاربرد و ویژگی‌های ظاهری منحصر به فردی دارداین معبد از چوب ساج ساخته شده است. چوبی که مقاومت بالایی دارد و می‌تواند وزن زیادی را تحمل کند. ارتفاع بلندترین قسمت پناهگاه حقیقت حدود 105 متر بوده و چهار دروازه اطراف آن را فرا گرفته است. هر قسمت از دیواره‌های این معبد تزئينات خاصی دارد. این معبد باشکوه در کنار خلیج تایلند قرار گرفته است. از داخل محوطه معبد حقیقت می‌توانید مناظر زیبایی از اقیانوس را ببینید.

sanctuary4

همچنین دروازه‌های معبد با یکدیگر متفاوت‌اند و امکان ورود بازدیدکنندگان از چهار طرف معبد را فراهم می‌کنند. در بخش داخلی معبد، چهار سالن اصلی و بزرگ وجود دارد. در سالن اول می‌توانید تعداد زیادی مجسمه چوبی از خدایان بودا را مشاهده کنید. همان‌طور که می‌دانید؛ بوداییان خدایان مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها بر بخشی از طبیعت فرمانروایی می‌کنند. سقف این سالن نیز شگفت‌انگیز است. کنده‌کاری‌ها و تزيینات سقف به گونه‌ای طراحی و اجرا شده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. سالن دوم متعلق به خدایان خورشید، ماه و ستارگان است. در این سالن نیز حکاکی‌ها و مجسمه‌های چوبی گوناگونی وجود دارد.

sanctuary5

سالن سوم با فلسفه عشق به خانواده که در آیین بودایی جایگاه خاصی دارد ساخته شده است. در این سالن تندیس‌ها و مجسمه‌هایی مرتبط با این موضوع قرار دارد. سالن چهارم پناهگاه حقیقت پاتایا نیز متعلق به خدای مهربانی و فداکاری است. در آیین بودا فداکاری برای هم‌نوع و دوری از خودخواهی مورد ستایش قرار گرفته به همین دلیل یکی از سالن‌های اصلی پناهگاه حقیقت به این مفهوم اختصاص پیدا کرده است. همان‌طور که می‌بینید فلسفه و آیین بودایی در بخش‌های مختلف این معبد به خوبی خود را نشان می‌دهد.

چگونه به پناهگاه حقیقت برویم؟

پناهگاه حقیقت پاتایا در جاده پاتایا- ناکلوآ قرار دارد. برای رسیدن به این معبد می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. به دلیل استقبال توریست‌ها از معبد حقیقت، تاکسی‌های زیادی وجود دارند که شما را تا نزدیکی معبد می‌رسانند. پناهگاه حقیقت تا ساحل پاتایا کمتر از 6 کیلومتر فاصله دارد و معبد بودا نیز در 9 کیلومتری این معبد قرار گرفته است. شما می‌توانید هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر از پناهگاه حقیقت پاتایا دیدن کنید. همچنین برای بازدید از این معبد باید بلیت بخرید. البته ورود کودکان زیر شش سال به معبد رایگان است.

sanctuary6

پناهگاه حقیقت پاتایا نیز مانند سایر معابد این شهر از قوانین خاصی پیروی می‌کند. برای مثال خانم‌ها باید زانوها و دست‌های خود را بپوشانند. همچنین هیچ بازدیدکننده‌ای حق ورود به معبد با کفش را ندارد و باید از پاپوش‌های مخصوصی استفاده کنید. در طول بازدید از این معبد نباید به مجسمه‌ها دست بزنید یا آسیبی به آن‌ها وارد کنید. استعمال دخانیات نیز در داخل این معبد مطلقاً ممنوع است. همچنین اجازه همراه داشتن خوراکی به داخل معبد را نیز ندارید.

پناهگاه حقیقت کجاست

شما به جز بازدید از داخل پناهگاه حقیقت پاتایا می‌توانید در محوطه معبد کالسکه سواری کنید. همچنین اجازه عکاسی از فضای بیرونی معبد را نیز دارید. اگر هنگام ظهر به معبد رسیدید می‌توانید برای صرف ناهار به رستوران‌های اطراف آن بروید. در اطراف پناهگاه حقیقت رستوران‌ها و هتل‌های مختلفی وجود دارند. نزدیک‌ترین رستوران تا معبد کمتر از سه کیلومتر فاصله دارد.

sanctuary7

سخن پایانی

تور پاتایا برای سپری کردن تعطیلات تابستانی می‌تواند انتخاب بسیار جذابی باشد. جاذبه‌های گردشگری پاتایا بسیار زیاد است. از گشت‌وگذار در دل طبیعت بکر این منطقه گرفته تا بازدید از معابدی که هر کدام داستان خاص و اسرارآمیزی دارند.

sanctuary8

اگر پس از خواندن این مطلب به فکر سفر به شهر زیبای پاتایا افتادید می‌توانید به بخش تورهای خارجی سایت ما سری بزنید و اطلاعات مربوط به تور پاتایا را ببینید. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل در رزرو تورها می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ