02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

گاردن گلو دبی

گاردن گلو دبی کجاست؟

گاردن گلو دبی یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی است. این باغ درخشان که توسط شهرداری شهر دبی ساخته و اداره می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های درخشان در دنیا محسوب می‌شود. باغی زیبا که در تمام ساعات روز و شب زیبایی‌های منحصر به فرد خودش را دارد. اگر در سفرتان با تور دبی به دبی به دنبال یک تجربه تازه و کم‌نظیر می‌گردید؛ بازدید از گاردن گلو دبی را از دست ندهید. ما در ادامه درباره این باغ شگفت‌انگیز و ویژگی‌هایش بیشتر صحبت خواهیم کرد؛ پس با ما همراه شوید.

gardenglow1

چرا گاردن گلو دبی ساخته شد؟

هدف از ساخت چنین پروژه‌ای در شهر دبی، آگاه کردن مردم درباره اهمیت استفاده از مواد بازیافتی برای داشتن محیط زیستی سالم و عاری از آلودگی است. گاردن گلو دبی ساخته شد تا به مردم گوشزد کند که کاهش انتشار کربن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانیم برای حفظ محیط زیست اطرافمان انجام دهیم. البته گاردن گلو یک وجه هنری نیز دارد. این باغ درخشان می‌تواند به خوبی نشان‌دهنده شگفتی‌ها و عجایب دنیا به کودکان و نسل‌های آینده باشد. بسیاری از هنرمندان سراسر جهان در ساخت این باغ تماشایی مشارکت داشته‌اند. آثار هر یک از این هنرمندان به قدری خاص و باشکوه است که می‌تواند به تنهایی به عنوان اثری ماندگار در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

gardenglow2

سرزمین درخشان دبی

هر ساله تغییراتی در گاردن گلو رخ می‌دهد. این تغییرات شامل اضافه شدن آثار هنرمندان دیگر و تغییراتی مشابه آن است. درهای گاردن گلو برای اولین بار در سال 2015 به روی مردم باز شد و از آن زمان تاکنون میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از این باغ شگفت‌انگیز به دبی سفر کرده‌اند. اگر تور لحظه آخری دبی را خریده‌اید و قصد سفر به دبی با خانواده‌تان را دارید؛ حتماً به این باغ تماشایی سری بزنید. بازدید از این باغ برای کودکان بسیار جذاب است و می‌تواند تجربه متفاوتی را برای آن‌ها رقم بزند.

gardenglow3

در گاردن گلو دبی چه چیزهایی خواهید دید؟

گاردن گلو دبی محلی برای عرضه آثار هنرمندان است. شما علاوه بر جذابیت‌های بصری متعددی که در این باغ خواهید دید می‌توانید موسیقی زنده گوش کنید و آکروبات‌بازی‌های مختلفی را از نزدیک ببینید. گل‌های لاله هلندی غول‌پیکر، مرجان‌های دریایی و ماهی‌های بزرگ درخشان تنها بخش کوچکی از چیزهای هستند که در گاردن گلو وجود دارند. تمام این مجسمه‌های نورانی به کمک وسایل بازیافتی تولید شده‌اند. حتی چراغ‌هایی که در این باغ استفاده شده‌اند، کم‌مصرف هستند. سازندگان باغ تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا فضایی زیبا و سازگار با محیط زیست بسازند.

gardenglow4

در این باغ محل مخصوصی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است. آن‌ها می‌توانند در این زمین‌بازی چیزهای جدیدی یاد بگیرند و با هم سن و سالانشان بازی کنند. به جز سرگرمی در گاردن گلو دبی می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای هم‌ میل کنید. غرفه‌هایی در این باغ وجود دارند که غذاهای متنوعی را سرو می‌کنند. از دیگر نکات جالب باغ درخشان یا گاردن گلو، حضور رئيس کمیته المپیک دبی در مراسم افتتاحیه‌ آن است. این مجموعه به عنوان بزرگ‌ترین و اولین منطقه درخشان در جهان شناخته می‌شود؛ بنابراین طبیعی است که در مراسم افتتاحیه آن افراد مشهور و مهمی از دنیای رسانه، ورزش و سیاست حضور داشته باشند.

این باغ تماشایی که با نام هنر در روز و تابش در شب هم شناخته می‌شود، در شهر دبی و در بزرگراه شیخ زايد قرار دارد. برای رسیدن به گاردن گلو باید به گیت 6 و 7 پارک زعبیل بروید. دسترسی به این پارک با وسایل نقلیه عمومی امکان‌پذیر است. این پارک تا مرکز شهر دبی فاصله چندانی ندارد.

gardenglow5

بخش‌های مختلف گاردن گلو را بیشتر بشناسید

گاردن گلو دبی از چند بخش مختلف تشکیل شده است. در ادامه به طور مختصر بخش‌های مختلف آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

پارک درخشان (Glow Park)

 دنیایی از نور را در پارک درخشان ببینید. در این بخش از هزاران چراغ استفاده شده است که همه آن‌ها دوستدار محیط زیست هستند. مجسمه‌هایی از شخصیت‌های کارتونی نیز در این بخش وجود دارد که می‌تواند برای کودکان بسیار جالب و سرگرم‌کننده باشد.

پارک دایناسورها (Dinosaur Park)

 اگر جزو طرفداران دایناسورها هستید؛ حتماً پارک دایناسور برای شما بسیار جذاب خواهد بود. در این قسمت از گاردن گلو بیش از 120 دایناسور به صورت انیمیشنی به نمایش درآمده‌اند که حرکت می‌کنند و صدای غرششان را می‌شنوید.

gardenglow6

پارک یخی (Ice Park)

 همان‌طور که از نام این بخش از پارک مشخص است؛ شما می‌توانید در میان یخ‌ها قدم بگذارید و مجسمه‌های یخی بسیار زیبایی را از نزدیک ببینید و با آن‌ها عکس بگیرید. در پارک یخی، حیات‌وحش و هنر به هم نزدیک‌تر شده‌اند و منظره‌های زیبایی را خلق کرده‌اند.

پارک جادویی (Magic park)

 این بخش از گاردن گلو دبی آمیزه‌ای از هنر و علم است. در این بخش بیش از 25 نمایشگاه سرگرم‌کننده وجود دارد. اغلب آثار به نمایش درآمده در پارک جادویی، سه‌بعدی هستند. این قسمت از پارک می‌تواند شما را سِحر کند و به دنیایی جادویی ببرد.

پارک هنر (Art Park)

 این قسمت از باغ درخشان کاملاً با بخش‌های دیگر متفاوت است. در این بخش شما می‌توانید تخیل و خلاقیت را در کنار هم تماشا کنید. دنیایی از رنگ‌های مختلف در پارک هنر در انتظار شما خواهد بود.

gardenglow7

نکاتی که باید قبل از ورود به گاردن گلو بدانید

با هر بلیت فقط یک‌بار می‌توانید وارد گاردن گلو شوید.
کودکان زیر سه سال نیازی به تهیه بلیت ندارند.
بلیت خریداری‌شده به هیچ وجه قابل استرداد نیست.
برای عکاسی حرفه‌ای در گاردن گلو مانند عکاسی برای تولد یا نامزدی و تبلیغات تلویزیونی باید مجوزهای لازم را از دفتر مدیریت بگیرید.
سیگار کشیدن در این پارک ممنوع است.
حیوانات خانگی اجازه ورود به باغ درخشان را ندارند.

gardenglow8

بازدیدکنندگان در هر شرایطی باید مطابق با دستوران نگهبانان پارک رفتار کنند.
افرادی که به پارک صدمه می‌زنند باید خسارت بپردازند و مدیریت پارک این اختیار را دارد که در صورت احتمال هر گونه تهدیدی از سوی بازدیدکنندگان یا انجام رفتاری نادرست، آن‌ها را از پارک اخراج کند.
در هنگام ورود به گاردن گلو دبی حتماً دستورالعمل‌های ایمنی را به دقت بخوانید و به توضیحات شفاهی به دقت گوش کنید.
گاردن گلو هیچ‌گونه مسئولیتی را بابت وسایل گم‌شده یا دزدیده‌شده نمی‌پذیرد.
اتومبیل، اسکوتر، دوچرخه و سایر وسایل مشابه آن اجازه ورود به پارک را ندارند.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ