02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

دهکده راوای

دهکده راوای پوکت کجاست؟

مجمع الجزایر پوکت، بزرگترین و شناخته شده ترین جزیره در کشور تایلند است که دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است. معابد تاریخی منحصر به فرد، سواحل شنی تمیز و دیدنی و انواع تفریحات دریایی، تنها بخشی از دیدنی ها و جذابیت های مجمع الجزایر پوکت است.یکی از جذاب ترین دیدنی های کشور تایند، دهکده راوای پوکت است که در ساحل شرقی مجمع الجزایر پوکت قرار دارد.

rawai1

هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای گذراندن تعطیلات خود، این جزیره رویایی را انتخاب می کنند. با این اوصاف اگر قصد دارید با تور لحظه آخری پوکت به کشور تایلند سفر کنید، پیشنهاد می کنیم حتما از این جزیره زیبا دیدن کرده و اوقاتی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.جالب است بدانید صنعت توریسم در دهکده راوای به صورت مداوم در حال پیشرفت است. به طوری که قطعا درآینده شاهد دیدنی ها، تفریحات و جذابیت های بیشتری در جزیره راوای خواهیم بود. سواحل دهکده راوای از درختان نارگیل و بلوط بسیاری پوشیده شده است که زیبایی این جزیره را چندین برابر کرده اند. در ادامه اینمقاله به معرفی تفریحات جزیره راوای و بررسی فرهنگ مردم بومی ساکن در آن می پردازیم.

فرهنگ مردم دهکده راوای

دهکده راوای پوکت محل زندگی یک قبیله کولی دریایی است. اهالی این جزیره با نام موکن ها شناخته می شوند و راه و روش زندگی آنها کمی با مردم دیگر مناطق پوکت متفاوت است. اصالت و ریشه مردم دهکده راوای به جزیره های آندامان (Andaman) و نیکوبار (Nicobar) بر می گردد.اهالی دهکده راوای هنوز به زندگی مدرن شهری خو نگرفته اند و همچنان به شیوه سنتی زندگی می کنند.

rawai2

به طوری که دولت کشور تایلند هنوز نتوانسته است آنها را به زندگی کردن به سبک دیگر مردمان مجمع الجزایرپوکت متقاعد نماید. در حال حاضر برخی از مردم جزیره راوای هنوز به صورت نیمه عشایری زندگی می کنند و بقیه مردم، روی دریا ساکن هستند.دهکده راوای یک بندر ماهیگیری کوچک دارد. همین مسئله باعث شده است که اغلب مردم بومی دهکده راوای، شغل ماهیگیری را برای گذراندن زندگی خود انتخاب نمایند. به همین دلیل این جزیره، در کشور تایلند به عنوان بازار صید ماهی معروف شده است. برخی از اهالی هم به عنوان راهنمای سفرهای دریایی فعالیت می کنند.از آنجا که گردشگران زیادی هر ساله به دهکده راوای سفر می کنند، راهنمایی آنها در سفرهای دریایی به یک شغل تبدیل شده است. اهالی این جزیره بسیار خونگرم و مهربان هستند و آداب، رسوم و عقاید متفاوتی دارند.گردشگرانی که به جزیره راوای سفر می کنند، می توانند شب را در یکی از کلبه های چوبی در کنار اهالی به صبح برسانند.

rawai3

تفریحات دهکده راوای

در دهکده راوای می توانید تفریحات متفاوتی را تجربه کنید. برخی از این تفریحات، شامل موارد زیر می شود
- گشت و گذار با قایل های چوبی: در سواحل دهکده راوای، قایق های چوبی زیادی وجود دارد. گردشگرانی که به این جزیره سفر می کنند، می توانند این قایق های چوبی را اجاره کرده و با پارو زدن، در اطراف جزیره به گشت و گذار بپردازند.
- غواصی در آب های جزیره راوای: یکی دیگر از تفریحات جالب توجه در دهکده راوای، غواصی است. در این جزیره، تمام امکانات مورد نیاز برای غواصی در اختیار گردشگران قرار می گیرد. علاوه بر این، مربی هایی هستند که غواصی را به گردشگران آموزش می دهند و آنها را هنگام غواصی در قسمت های کم عمق همراهی می کنند.
- رستوران: در رستوران های راوای می توانید با قیمتی مناسب، انواع غذاهای محلی را سفارش دهید.

rawai4

- دماغه فرامتپ ( Phromthep): با بازدید از این دماغه می توانید شاهد یک منظره فوق العاده زیبا از غروب خورشید و دریای آندامان باشید.
- پارک آبی: این پارک راوای، یک زمین بازی نیمه پوشیده در دهکده راوای است که 250 متر مربع مساحت دارد. کودکان 2 تا 14 سال می توانند از این پارک آبی استفاده کنند. ترامپولین، دوچرخه، خانه های کوچک،سرسره آبی، استخر کم عمق، هزارتو و اسباب بازی های متنوع و رنگارنگ، از امکانات این پارک آبی است.
- معبد وات ساوانگ آروم: این معبد بودایی که تصویرهای سنتی بودایی در قسمت های مختلف آن وجود دارد، یکی از اماکن تاریخی دهکده راوای است.
- اسپای آیورودا: در این مکان که چشم انداز فوق العاده ای دارد، از یک روش باستانی هندی برای شفای طبیعی بیماری ها استفاده می شود. از دیگر امکانات اسپای آیورودا می توان به لایه برداری گیاهی آسیایی، ماساژ سوئدی و ماساژ صورت اروپایی نام برد.

rawai5

سفری به یاد ماندنی در دهکده راوای پوکت

در صورتی که قصد دارید با تور پوکت به کشور تایلند سفر کنید، توصیه می کنیم بازدید از دهکده راوای را از دست ندهید. در اغلب موارد، بازدید از دهکده راوای در تور لحظه آخری پوکت گنجانده می شود. آرامش حاکم بر دهکده راوای پوکت، سواحل شنی جذاب و دیدنی، گشت دریایی و آشنایی با آداب و رسوم وشیوه زندگی مردم این جزیره، تجربه سفری خاطره انگیز و منحصر به فرد را برای گردشگران رقم می زند.

rawai6

قدم زدن بر سواحل شنی، تماشای نحوه زندگی مردمی که خود را با دنیای مدرن امروزی بیگانه می دانند و غواصی درآب های این جزیره می تواند شما را با دنیایی جدید آشنا کند.با سفر به دهکده راوای پوکت ، می توانید در طول روز از تفریحات مختلف دریایی و ساحلی لذت ببرید و در ساعات شب، مردم بومی این منطقه را تماشا کنید که کنار آتش گرد هم جمع شده و به آواز خواندن مشغول می شوند.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ