02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

معبد جوی توی

معبد جوی توی تایلند کجاست؟

معبد جوی توی تایلند یکی از زیباترین و قدیمی ترین اماکن معنوی در کشور تایلند است که بازدید از آن درتورلحظه آخری پوکت قرار دارد. این معبد در سوفوتورن، جاده رانونگ و نزدیکی بازار اصلی پوکت واقع شده است.معبد جوی توی قبلا در شهر پوکت قرار داشت اما به دلیل آتش سوزی که چند سال پیش اتفاق افتاد، به این ناحیه منتقل شده است.

joey1

کشور زیبای تایلند یکی از دیدنی ترین مناطق در سراسر دنیاست که هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از کشور های مختلف می باشد.از آنجا که معبد جوی توی از شناخته شده ترین جذابیت های کشور تایلند است و معماری منحصر به فردی دارد، هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن به شهر پوکت سفر می کنند.پیشنهاد می شود در صورتی که قصد سفر به تایلند دارید حتما با تور پوکت از معبد جوی توی دیدن کنید. پوکت بزرگترین مجمع الجزایر در کشور تایلند است که دیدنی های بسیاری دارد. این مجمع الجزایربه دلیل سواحل جذاب و چشم نواز و دیگر جاذبه های دیدنی که دارد، به مروارید دریای آندامان و بهشت گردشگران شهرت گرفته است. حدود پنجاه درصد جزیره پوکت را جنگل فرا گرفته است.با استفاده از تور لحظه آخری پوکت می توانید به این منطقه سفر کرده و معماری خاص و جذابیت های معبد جوی توی و دیگر جاذبه های گردشگری منطقه پوکت را از نزدیک ببینید. در ادامه این مقاله به ویژگیها وامکانات این معبد می پردازیم.

joey2

ویژگی های معبد جوی توی تایلند

- قدمت: قدمت معبد جوی توی تایلند به سال 1911 میلادی بر می گردد. در واقع این معبد از اماکن تاریخی و معنوی کشور تایلند محسوب می شود.
- معماری منحصر به فرد: از آنجایی که معبد جوی توی در اصل متعلق به چینی ها می باشد، در این معبد می توانید به خوبی شاهد تلفیق جذاب و قابل توجهی از فرهنگ چینی و تایلندی باشید. معبد جوی توی دارای ساختمانی به رنگ سرخ، سقفی دو لایه، ستون چهارتایی و اژدهایی است که از دهان آن فشفشه خارج می شود.سه محراب بزرگ در این معبد ساخته شده است که مجسمه های خدایان چینی را در آن نگهداری می کنند.

joey3

- فضای معنوی و روحانی: سکوت و آرامش حاکم بر این معبد، یک فضای معنوی ایجاد کرده است که می تواند برای بازدید کنندگان جذابیت داشته باشد.
- اهمیت معبد جوی توی برای مردم محلی: از آنجایی که این معبد برای برگزاری مراسم مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، محبوبیت زیادی بین مردم محلی دارد. در واقع مردم این ناحیه، معبد جوی توی را مقدس و قابل احترام می دانند. مراسم هایی مثل جشن عروسی، تولد نوزادان و جشن تولد در این معبد برگزار می شود.همچنین معبد جوی توی در جشنواره های گیاه خواری اهمیت زیادی دارد. به طوری که این جشنواره ها اغلب در این معبد برگزار می شوند. بومی های جزیره پوکت در جشن گیاهخواری که در این معبد برگزار میشود، قسمت های مختلف بدن خود را سوراخ می کنند.علاوه بر همه این ها، زمانی که جوانان قصد تحصیل یا کار در جایی دیگر را دارند، ابتدا به معبد جوی توی رفته و به درگاه خدایان دعا می کنند که سفری موفقیت آمیز و آینده ای روشن پیش رو داشته باشند. این مسائل نشان دهنده جایگاه معنوی و روحانی این معبد در بین مردم محلی می باشد.

joey4

امکانات معبد جوی توی تایلند

- فال و پیشگویی: یکی از جذابیت های معبد جوی توی، پیشگویی سرنوشت بازدید کنندگان است. این پیشگویی، نوعی فال با استفاده از چوب است که به صورت رایگان برای بازدید کنندگان انجام می شود.هر چوب یک شماره دارد و یک تکه کاغذ در آن قرار گرفته است که آینده شما را پیش بینی می کند.
- ساعات بازدید از معبد جوی توی: در تمامی روزها حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 8 شب می توانید از این معبد بازدید کنید.
- رستوران: در اطراف معبد جوی توی رستوران هایی وجود دارند که انواع غذاهای چینی را سرو می کنند.گردشگران می توانند پس از بازدید کردن از این معبد، به این رستوران ها رفته و غذاهای چینی را امتحان کنند.

joey5

- فروشگاه: در اطراف معبد جوی توی تایلند علاوه بر رستوران، فروشگاه های مختلفی وجود دارد که انواع محصولات سنتی چینی را به فروش می رسانند. این مسئله باعث شده است گردشگرانی که با تور لحظه آخری پوکت به این منطقه سفر کرده اند، بتوانند پس از بازدید از این معبد، به راحتی وسایل و سوغات دلخواه خود را تهیه کرده و یادگاری از سفر خود به منزل ببرند.

نتیجه گیری

در صورتی که قصد سفر به تایلند را دارید تور لحظه آخری پوکت می تواند یکی از بهترین گزینه ها به شماربرود. بازدید از معبد جوی توی تایلند معمولا در تور لحظه آخری پوکت قرار دارد. جزیره پوکت در جنوب غربی کشور تایلند واقع شده است. این جزیره جذاب و دیدنی، سواحل فراوان، جاذبه های دیدنی بسیار و امکانات رفاهی فوق العاده ای دارد.

joey6

در تور لحظه آخری پوکت بازدید از دیدنی ها و جاذبه هایی مثل معبد جوی توی، سواحل فریدم بیچ، کاتا،سورین، فانتاسی، معبد وات فرا تونگ، پناهگاه فیل ها،مجسمه بزرگ بودا، کایاک سواری و غواصی دراقیانوس ارائه می شود.مسافرت به تایلند با تور لحظه آخری پوکت و بازدید از معبد جوی توی تایلند، سواحل زیبا و چشم نواز و تجربه کردن انواع تفریحات این جزیره، هر گردشگری را به وجد می آورد. معبد جوی توی یکی از چندین معبد کشورتایلند است. البته افراد زیادی معتقدند این معبد در مقایسه با دیگر معابد این کشور، طراحی و ساختار جالب تری دارد.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ