02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کوه آتشین

کوه آتشین آذربایجان کجاست؟

به دلیل ارزان بودن تور آذربایجان بسیاری از افراد در این تور شرکت می کنند. برای اینکه با تور باکو به این شهر زیبا بروید باید تمامی جاذبه های گردشگری شهر باکو را بشناسید. کوه آتشین به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور آذربایجان شناخته می شود. امروزه بسیاری از افراد با انتخاب تور لحظه آخری باکو هزینه کمتری برای سفر خود پرداخت می کنند.

koheatashin1

توجه داشته باشید که جهت انتخاب تور لحظه آخری باکو باید تمامی شرایط سفر را مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی تور باکو به دلیل مزیت های زیادی که دارد بسیاری از ایرانیان در این تور شرکت می‌ کنند. هر یک از گردشگران با سلیقه های متفاوت می توانند در سفر خود به کشور آذربایجان بروند و لحظات بی نظیری داشته باشند. در کشور آذربایجان موزه های تاریخی زیادی وجود دارد. همچنین شما از جاذبه های گردشگری طبیعی و سواحل زیبایی این کشور می توانید بازدید نمایید.

چرا کوه داغ آذربایجان شهرت زیادی دارد ؟

کوه آتشین به عنوان یکی از جذاب ترین و مهمترین کوه های کشور آذربایجان شناخته می شود. این کوه در پایتخت کشور یعنی شهر باکو آذربایجان قرار گرفته است. علاوه بر اینکه یانار داغ بین گردشگران بسیاری شناخته شده است در دنیا شهرت بی نظیری را کسب نموده است. در واقع این کوه به عنوان یکی از کوه های آتشفشانی فعال در جهان به شمار می ‌آید. از نظر موقعیت جغرافیایی باید بدانید که این کوه حدود ۱۰ کیلومتر با شهر باکو فاصله دارد. شما می توانید در قسمت شمال شرقی شهر باکو از این کوه بازدید نمایید. از آنجایی که همواره شعله های آتش در این کوه مشاهده می گردند نام آن را به عنوان یانار داغ می شناسند.

koheatashin2

یانارداغ در فارسی به عنوان کوه سوزان شناخته می شود. اگر مایل هستید از کوه سوزان بازدید کنید باید دلیل شهرت این کوه را به خوبی بدانید. شما هم زمانی که بخواهید از این کوه بازدید داشته باشید می توانید شعله ‌های روشن کوه را مشاهده کنید. در واقع این ویژگی کوه موجب شده است که در بین گردشگران خارجی و بین بومیان آذربایجانی این کوه شهرت زیادی کسب کند. شعله های همیشه روشن این کوه موجب شده که بسیاری از مردم آن را به عنوان یک کوه مقدس بشناسند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که این کوه می تواند بیماران زیادی را شفا دهد.

دلایل علمی و افسانه ای روشن شده شعله های کوه آتشین آذربایجان

نکته جالب در مورد کوه آتشین این است که در تمامی ایام سال شعله های آن خاموش نمی گردند. در واقع شما در روزهای برفی و بارانی مشاهده می کنید که در اطراف این کوه شعله ها روشن هستند. تمامی شعله هایی که در اطراف کوه روشن می شوند دلایل علمی دارند.

koheatashin3

در واقع روشن شدن این شعله ها طبق نظر بومیان بر اساس خرافات تعریف می ‌گردد و به عنوان افسانه شناخته می ‌شود. این شعله‌ ها به دلیل هر یک از گازهایی که از درون کوه خارج می گردند روشن خواهند شد. زمان بازدید از این کوه می توانید بوی گازهایی که از درون زمین استخراج می گردند را استشمام نمایید.پ

بهترین زمان بازدید از کوه سوزان آذربایجان

برای رفتن به کوه آتشین باید بهترین زمان بازدید از کوه را بشناسید. از آنجایی که شعله‌ های این کوه همیشه روشن می باشند شما در هر فصلی و هر روز می توانید آن را بازدید کنید. از نظر ساعت بازدید توصیه می کنیم که زمان غروب خورشید به این کوه بروید. در این ساعت منظره بی نظیر کوه را مشاهده خواهید کرد.

koheatashin4

زمان غروب خورشید، جلوه بی نظیر کوه را مشاهده می کنید. بسیاری از افراد زمان غروب خورشید به این کوه می روند تا عکس های بی نظیری را برای خودشان ثبت کنند. در اطراف این کوه کافه های زیادی مشاهده می ‌شوند که شما می‌توانید با نوشیدن یک قهوه در این کافه ها از مشاهده کوه لذت ببرید.

تاریخچه کوه آتشین آذربایجان

تاریخچه کوه آتشین مربوط به هزاران سال پیش می باشد. در واقع تاریخ این کوه بسیار قدیمی است. شعله های این کوه تا ۱۰ متر روشن می‌ شوند. امروزه با پیشرفت علم و افزایش اطلاعات عمومی، بسیاری از افراد علت روشن شدن شعله ها را متوجه شده اند. در طول تاریخ افسانه ‌های زیادی را برای روشن شدن این شعله ها نقل کرده اند. در گذشته برای بومیان و زرتشتیان این کوه به عنوان یک کوه مقدس شناخته می شد. در گذشته چوپانی تکه آتشی برای گرم شدن در این مکان روشن می نماید و هرگز آن آتش خاموش نمی شود.

koheatashin5

موقعیت جغرافیایی کوه سوزان آذربایجان

برای بازدید از کوه یانار داغ با می توانید به نزدیکی شهر باکو بروید. گردشگرانی که به تور باکو می روند به راحتی می‌ توانند از این مکان شگفت انگیز بازدید داشته باشند. این کوه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شناخته می شود که محبوبیت زیادی کسب کرده است. وسیله های حمل و نقل متفاوتی برای رفتن به این کوه انتخاب می شوند. گردشگران به راحتی می ‌توانند از این وسیله ها استفاده نمایند. در واقع شما بدون دشواری می توانید از وسیله های گوناگون استفاده کنید و با آنها به این کوه بروید.

koheatashin6

جاذبه های دیدنی اطراف کوه آتشین آذربایجان

اطراف کوه آتشین جاذبه های گردشگری زیادی قرار گرفته اند. شما می ‌توانید رودخانه های آب معدنی در اطراف این کوه را مشاهده کنید. خواص درمانی رودخانه های آب معدنی موجب شده که هر ساله افراد زیادی به این رودخانه ‌ها مراجعه نمایند. فاصله هر یک از رودخانه ها از کوه حدود ۲۰۰ متر می باشد. بر همین اساس شما با پیاده روی به راحتی می ‌توانید به این رودخانه ‌ها برسید. بسیاری از بومیان منطقه آذربایجان بر این باور هستند که آب های رودخانه نزدیک یانار داغ خواص درمانی زیادی دارند. آب های گوگردی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که زمان بازدید از این کوه باید تمامی نکات مراقبتی را رعایت کنید. تور لیدر زمان گردشگری از تمامی جاذبه های گردشگری باکو، نکات لازم را برای شما توضیح می دهد تا سفری لذت بخش و به یادماندنی داشته باشید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ