02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پارک میرزا کوچک خان

پارک میرزا کوچک خان مشهد کجاست؟

پارک میرزا کوچک خان مشهد از پارک های اطراف حرم امام رضا است که توسط شهرداری منطقه 7 اداره می شود. این پارک وسیع و جنگلی دارای مساحت تقریبی 32320 متر مربع است که دارای امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی بسیاری است. ویژگی های مکانی و تفریحی این پارک موجب شده که مکان مناسبی برای استراحت و استفاده مسافران و زائران باشد.

mirza1

ما در این مقاله به بررسی موقعیت مکانی و همچنین امکانات این پارک جنگلی می پردازیم تا در صورت مسافرت به مشهد مقدس با تور مشهد , انتخاب مکان مناسب برای استراحت و تفریح برای شما عزیزان آسان تر باشد.

موقعیت مکانی پارک میرزا کوچک خان مشهد

پارک میرزا کوچک خان مشهد در حوالی میدان هفده شهریور قرار دارد. میدان هفده شهریور یکی از میدان های شلوغ مشهد است که به سبب قرارگیری آن در مرکز شهر، بسیار پر رفت و آمد و پر تردد است. در اطراف این میدان که در مرکز شهر قرار دارد، هتل، مسافرخانه و مراکز خرید بسیاری وجود دارد. از اینرو یک مکان عمومی و بسیار شلوغ محسوب می گردد. به دلیل شلوغی میدان هفده شهریور، ممکن است پارک به خوبی قابل رویت نباشد در حالی از میدان تا ورودی پارک کمتر از 5 دقیقه راه است. برای رفتن به پارک میرزا کوچک خان با خودروی شخصی، ابتدا باید به میدان هفده شهریور بروید.

mirza2

سپس از سمت ضلع جنوبی غربی آن، به سمت خیابان دانش شرقی حرکت کنید. پس از این مسیر، در کنار بازار بزرگ رضا، پارک میرزا کوچک خان وجود دارد.گفتنی است که این پارک نسبت به سایر پارک های شهر مساحت بزرگی نداشته و شهرت آن بیشتر به دلیل امکانات و خدمات رفاهی است که به مسافران ارائه می دهد. همچنین مجاورت این پارک با بازار رضا و حرم، موجب شهرت این پارک شده و نظر بسیاری از گردشگران و زائران را به خود جلب می کند.

امکانات پارک میرزا کوچک خان مشهد

پارک میرزا کوچک خان  مشهد به دلیل امکانات و فضای سبز شهری به عنوان محلی مناسب برای گذراندن اوقات مسافران و زائران به شمار می رود. در این قسمت به امکانات رفاهی و تفریحی که در این پارک موجود است پرداخته ایم ,همانطور که اشاره شد، پارک میرزا کوچک خان مشهد، مساحتی حدود 32 هزار متر مربع دارد و فضایی بزرگ و ایمن را برای استراحت، دورهمی و بازی کودکان به وجود آورده است.  سایر امکانات این پارک، شامل کتابخانه، استخر، سرویس بهداشتی و سوپر مارکت است که دسترسی به آنها می تواند نیاز های اقامت یک روزه در پارک را فراهم کند. اما مهمترین ویژگی این پارک، فضای سبز  آن است.

mirza3

فضای سبز پارک میرزا کوچک خان دارای طراحی استاندارد است و دارای سنگ فرش  می باشد. وجود سنگفرش در کنار فضای سبز، رفت و آمد در پارک را آسان کرده و فضای نشستن و بازی را در کنار هم ایجاد کرده است. داشتن درختان بلند و تنومند و سکوهای مخصوص چادر و نشستن در زیر آن، موجب ایجاد سایه و مکان مناسب برای برپایی چادر است.

آبراهه و آبنما در پارک میرزا کوچک خان مشهد

از دیگر امکانات تفریحی پارک میرزا کوچک خان مشهد، وجود وسایل بازی است. وجود زمین بازی مخصوص کودکان با داشتن وسایلی مثل انواع سرسره، تاب، الاکلنگ و همچنین زمین ورزشی، چمن مصنوعی، تجهیزات بدنسازی برای بزرگسالان، سکوهای چادر و ... جز مکان های بسیار مناسب برای گذراندن اوقات است. از دیگر امکانات و ویژگی های این پارک، مجاورت آن با بازار رضا و حرم می باشد. بسیاری از زائران پس از گشت و گذار در بازار بزرگ رضا، نیازمند مکانی خنک و سرسبز برای استراحت هستند. مکانی نزدیک بازار که محیطی مناسب برای استراحت و بازی کودکان را نیز فراهم کند.پارک میرزا کوچک خان مشهد، گزینه مناسبی برای اینگونه افراد است.

mirza4

آبنما، آبراهه و دریاچه های مصنوعی از دیگر امکانات پارک میرزا کوچک خان مشهد می باشد که موجب دلنواز شدن فضای این پارک گردیده است. پارک میرزا کوچک خان نزدیک به ده سال پیش ساخته شده و از این جهت بسیاری از امکانات رفاهی، گردشگری و تفریحی آن هنوز سالم و پابرجاست. سرویس بهداشتی بزرگ و تمیز، نمازخانه، سوپر مارکت و دکه از دیگر امکاناتی است که نیاز های بسیاری از مسافران را در زمان اقامت در پارک برآورده می کند.

نحوه دسترسی و مسافت پارک تا حرم

همانطور که در پاراگراف های قبل اشاره شد، یکی از نقاط قوت این پارک علاوه  بر امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، نزدیک بودن آن به حرم و بازار رضا است. فاصله پارک تا حرم تقریبا 3 کیلومتر می باشد. به علت قرار گیری پارک در یکی از میدان های شلوغ شهر، پیاده روی تا پارک بهتر از استفاده از وسیله شخصی است.

mirza5

برای پیاده روی تا پارک باید از خیابان منتهی به بازار رضا عبور کنید. پارک میرزا کوچک خان مشهد، در واقع یک پارک محله ای است که ممکن است بسیاری از کسبه یا افرادی که در اطراف حرم هستند اطلاعی از آن نداشته باشند. بنابراین برای رفتن به پارک، می توانید از گوگل مپ استفاده کنید. برای رفتن به این پارک می توانید از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده کنید. ایستگاه هایی که مقصد آنها وکیل آباد، آرامگاه فردوسی و ... می باشد می تواند شما را تا نزدیکی پارک میرزا کوچک خان منتقل کند. علاوه بر اتوبوس، ایستگاه مترو نیز در نزدیکی این پارک وجود دارد.

mirza6

آلاچیق برای استراحت مسافران

اگر قصد مسافرت به مشهد بدون استفاده از تور لحظه آخری مشهد را دارید، پارک میرزا کوچک خان مشهد می تواند گزینه مناسبی برای ماندن، استراحت کردن و برپایی چادر باشد. امکانات این پارک می تواند اوقات خوشی را  برای شما وخانواده عزیزتان در این شهر مقدس رقم بزند.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ