02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

جزیره وادهو

جزیره وادهو مالدیو کجاست؟

اگر تمایل دارید تعطیلات امسال را در مکانی سحرآمیز و رویایی سپری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. مجمع الجزایر مالدیو همواره به عنوان یکی از توریستی ترین مناطق دنیا مورد توجه گردشگران بوده است. مجمع الجزایر مالدیو به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا، در تمام طول سال از آب و هوای معتدل برخوردار است. از میان 1200 جزیره ای که در کشور مالدیو وجود دارد، حدود 200 جزیره، مسکونی و تقریبا 80 جزیره، غیر مسکونی بوده و به عنوان جزایر مرجانی توریستی شناخته می شوند.هریک از این جزایر، دیدنی ها و جاذبه های طبیعی خیره کننده ای دارند. جزیره وادهو مالدیو یکی از زیباترین جزایر کشور مالدیو است که یکی از جذاب ترین دیدنی های طبیعی آن، دریای ستارگان وادهو می باشد.

vaadhoo1

جزیره وادهو در قسمت جنوب غربی سریلانکا واقع شده است و حدود 500 نفر جمعیت دارد.جزیره وادهو در واقع قسمتی از جزیره مرجانی Raa Atoll است. این جزیره مرجانی، از مجموعه ای از جزایر تشکیل شده است. این جزایر به دلیل وجود ساحل هایی با ماسه های سفید رنگ و جانوران دریایی متنوع، معروف هستند. ایالت Raa Atoll به دلیل جاذبه های گردشگری، دیدنی های طبیعی و استراحتگاه هایی که در خود دارد، یکی از توریستی ترین مناطق مجمع الجزایر مالدیو محسوب می شود.اگر قصد دارید با تور مالدیو به این بهشت هزار جزیره سفر کنید، پیشنهاد می کنیم بازدید از جزیره وادهو را از دست ندهید. ساحل درخشان جزیره وادهو دلیل اصلی معروف شدن این جزیره می باشد.

vaadhoo2

تعطیلاتی اسرارآمیز در ساحل درخشان جزیره وادهو

تماشا کردن ساحل درخشان جزیره وادهو که با نام قطعه ای از بهشت معروف شده است، برای هر کسی تجربه ای شگفت انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود. اما احتمالا از خود می پرسید دلیل درخشش ساحل درخشان جزیره وادهو چیست؟ در حقیقت درخشان بودن ساحل جزیره وادهو مالدیو ، پدیده ای کمیاب است. این طور به نظر می رسد که آب های ساحل این جزیره، مانند آینه عمل کرده و تصویر ستارگان آسمان را در خود بازتاب می دهند.اما دلیل درخشان بودن آب های جزیره وادهو، وجود شب تاب (باکتری بیو لومینساس) و واکنش های شیمیایی آنها و همچنین وجود فیتوپلانکتون ها و درخشش آنها در شب می باشد.

vaadhoo3

فیتوپلانکتون ها در طول روز به ذخیره کردن نور خورشید در خود می پردازند و در شب این انرژی را آزاد می کنند. همین مسئله باعث درخشان شدن آب های دریا در این منطقه می شود.البته بهتر است بدانید عوامل مختلفی از قبیل آب و هوا، تاریخ بازدید و رشد فیتوپلانکتون ها در میزان درخشان بودن آب های جزیره وادهو موثر است. مردم بومی منطقه معتقدند بهترین زمان بازدید از ساحل درخشان جزیره وادهو، از اواخر فصل تابستان تا انتهای سال است.دریای ستارگان وادهو هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به این جزیره می کشاند. البته بد نیست بدانید پدیده آب های درخشان ساحلی در چند جزیره دیگر کشور مالدیو هم وجود دارد اما جزیره وادهو معروفیت بیشتری دارد.

vaadhoo4

تفریحات جزیره وادهو مالدیو

پس از گذراندن یک شب رویایی در ساحل درخشان جزیره وادهو، می توانید تفریحات دیگری که در این جزیره وجود دارد را تجربه کنید. در ادامه به معرفی چند مورد از تفریحات جزیره وادهو می پردازیم

موج سواری

 یکی از مهیج ترین تفریحاتی که می توانید در جزیره وادهو تجربه کنید، موج سواری است.

غواصی با کوسه ها

 در جزیره وادهو و بسیاری از جزایر کشور مالدیو، می توانید با کوسه های بی آزاری مانند کوسه وال ها غواصی کنید. کوسه وال ها اغلب بسیار نزدیک به سطح آب شنا می کنند. به همین دلیل برای شنا کردن با آنها حتی ممکن است به وسایل و تجهیزات غواصی نیاز پیدا نکنید.

قایق سواری موز

 این نوع قایق سواری از تفریحات مهیج جزیره وادهو می باشد. در این تفریح آبی، فرد را به این قایق پرسرعت می بندند تا در آب نیفتد.

قایق سواری با کاتاماران

یکی از تفریحات جزیره وادهو، گشت و گذار روی آب های این جزیره با این قایق های بادبانی است. بلیط این قایق ها به ازای هر یک نفر، بین 50 تا 80 دلار می باشد.

فلای بورد

 یکی از پرهیجان ترین تفریحات جزیره وادهو، فلای بوردینگ است. روش کار این گونه است که فرد روی یک تخته که بر سطح آب قرار دارد، می ایستد و با فشار آب از سطح دریا بالا می رود.

vaadhoo5

نتیجه گیری

همانطور که اشاره کردیم، کشور مالدیو از جزایر کوچک و بزرگ زیادی تشکیل شده است. به جرات می توان گفت جزیره وادهو مالدیو یکی از معروف ترین و زیباترین جزایر کشور مالدیو می باشد که بیشتر با سواحل درخشان خود شناخته می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های جزیره وادهو، تمیز بودن محیط آن است. شفافیت و تمیزی آب های این جزیره، در نوع خود بی نظیر است. روشنی و شفافیت آب های این جزیره باعث می شود موجودات دریایی، سنگریزه ها و خزه ها به راحتی دیده شوند.
پیشنهاد می کنیم حتما برای یک بار هم که شده با تور لوکس مالدیو به این بهشت آسیای شرقی سفر کرده و از جزیره وادهو بازدید نمایید. کشور مالدیو در ماه های آذر و اسفند شلوغ تر از دیگر مواقع سال است. چون در این ایام، گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند. از آنجا که مالدیو از اوایل بهار تا اوایل پاییز خلوت تر است، این ایام ارزان ترین موقع برای سفر به این کشور محسوب می شود.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ