02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مسجد جامع ماله

مسجد جامع ماله مالدیو کجاست؟

مجمع الجزایر مالدیو، کشوری کوچک در قاره آسیا است که شهر ماله، پایتخت آن می باشد. این کشور از جزایر متعددی تشکیل شده است که در این بین، 202 جزیره قابل سکونت هستند و در 88 جزیره کسی زندگی نمی کند. این 88 جزیره در واقع جزایر توریستی مالدیو هستند که امکانات مختلفی در آنها برای گردشگران تور مالدیو در نظر گرفته شده است. سواحل زیبا با آب های شفاف و درخشان و شن های سفید مرواریدگون، تفریحات آبی متنوع و غذاهای محلی و بین المللی، تنها نمونه هایی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مالدیو به شمار می روند.

male1

صنعت توریسم در کشور مالدیو بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به طور مداوم در حال پیشرفت است. بد نیست بدانید حدود 4 قرن از تاسیس کشور مالدیو می گذرد. قدمت این کشور، باعث شده است که علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی، از آثار تاریخی زیادی برخوردار باشد. در کشورهای مسلمان، مساجد قدیمی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تاریخی به شمار می روند. از آنجا که اکثر مردم کشور مالدیو مسلمان هستند، مساجد قدیمی مختلف از مهم ترین جاذبه های گردشگری مالدیو محسوب می شوند.

معرفی مسجد جامع ماله مالدیو

مسجد جامع ماله مالدیو که به نام مسجد السلطان هم معروف است، یکی از مهم ترین و بزرگ ترین مساجد کشور مالدیو به شمار می رود. این مسجد در کنار اسکله اصلی ماله (پایتخت مالدیو) قرار گرفته است. ساخت این مسجد در سال 1656 انجام شده است و بیشتر از 3 قرن قدمت دارد. این مسجد برای مدت زیادی تعطیل بود.

male2

زمانی که مومن عبدالغیوم به عنوان رئیس جمهور کشور مالدیو انتخاب شد، اقدام به بازگشایی مجدد این مسجد کرد. مسجد جامع ماله به قدری وسیع است که در زمان اقامه نماز جماعت، حدود 5 هزار نفر را به خوبی در خود جای می دهد. مردم کشور مالدیو برای این مسجد، ارزش و احترام زیادی قائل هستند و آن را مقدس می دانند.مسجد جامع ماله در واقع مرکز اسلامی کشور مالدیو محسوب می شود. در این مسجد، جشن ها و مراسم های مذهبی گوناگون برگزار می شود. اگر در اعیاد مسلمانان به کشور مالدیو سفر کردید، می توانید از نزدیک شاهد این جشن ها و مراسم ها باشید که معمولا بسیار تماشایی هستند. علاوه بر این، امکان اقامه نمازهای یومیه هم در این مسجد وجود دارد. روزهای جمعه هم نماز جمعه در آن برگزار می شود. برای ورود به مسجد جامع ماله، باید پوشش مناسب داشته باشید. آقایان باید شلوارهای بلند و خانم ها، دامن یا لباس های بلند به تن داشته باشند.

male3

ویژگی های مسجد جامع ماله مالدیو

از مهم ترین ویژگی های مسجد جامع ماله مالدیو ، می توان به نمای فوق العاده جذاب و معماری اسلامی منحصر به فرد آن اشاره کرد. ساختمان این مسجد با اینکه ساده طراحی شده است، در نوع خود بی نظیر است. در نمای این مسجد از سنگ مرمر سفید استفاده شده است.دیوارهای ساختمان مسجد جامع ماله، سفید رنگ هستند. رنگ سفید در معماری اسلامی نشان دهنده پاکی و تقدس مساجد است. روی این مسجد، گنبد و مناره هایی به رنگ طلایی وجود دارد که به خوبی از فواصل دور دیده می شوند. در نمازخانه اصلی مسجد، می توانید فرش های نفیس، لوسترهای چشم نواز و درب هایی از جنس چوب را ببینید که زیبایی فضای داخلی مسجد را به حد کمال رسانده اند.

male4

نکته مهمی که در مورد مسجد جامع ماله مالدیو وجود دارد این است که تعداد زیادی از افراد شاخص کشور مالدیو از جمله روحیانیون، سیاستمداران و دیگر مشاهیر در این مسجد به خاک سپرده شده اند. به طوری که در قسمت های مختلف مسجد، می توانید مقبره های این اشخاص را ببینید.برای بازدید از مسجد جامع ماله، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. امکان بازدید از این مسجد هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 عصر وجود دارد. فقط باید توجه داشته باشید که در ساعاتی امکان بازدید وجود دارد که وقت نماز نباشد. از ربع ساعت قبل از نماز تا یک ساعت پس از آن، امکان ورود به مسجد برای افراد غیر مسلمان وجود ندارد. در ساعات نماز، تنها می توان از محوطه بیرونی دیدن کرد. بهترین زمان برای بازدید از مسجد جامع ماله، ساعات پیش از ظهر و یا بین ساعت های 2 تا 3 بعد از ظهر می باشد.

male5

بازدید از مسجد جامع در ماله مالدیو

مساجد قدیمی در کشورهای اسلامی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری به شمار می روند. ظرافت و ریزه کاری هایی که در طراحی مساجد دیده می شود، برای هر کسی جذاب خواهد بود. در مالدیو به عنوان یک کشور مسلمان، مساجد زیادی وجود دارد که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند.مسجد جامع ماله مالدیو یکی از زیباترین و بزرگ ترین مساجد کشور مالدیو است که نباید بازدید از آن را در سفر خود به مالدیو از دست بدهید. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که از تماشای ساختمان های تاریخی و معماری آنها لذت می برید و قصد دارید با تور لوکس مالدیو به این تکه از بهشت روی زمین سفر کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به مسجد جامع ماله سری بزنید.

male6

بازدید از این مسجد، فرصت خوبی را در اختیار شما قرار می دهد که بیشتر با فرهنگ، تاریخ و معماری کشور مالدیو آشنا شوید.اگر قصد دارید در سفر خود به مالدیو، انواع تفریحات آبی مانند غواصی و قایق سواری را تجربه کنید، ماه های دسامبر تا آوریل بهترین زمان برای سفر به این کشور محسوب می شوند. چون شرایط آب و هوایی در این زمان از سال بسیار مطلوب و دلپذیر است.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ