02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پارک مفاخر

پارک مفاخر آذربایجان کجاست؟

باکو پایتخت آذربایجان ، از مدرن ترین شهرهای ساحلی دنیا به شمار می رود که در شبه جزیره آبشوران واقع شده است. پارک های ساحلی، اپرا، تئاتر، موسیقی و اپرا از جذابیت های باکو محسوب می شوند. جالب است بدانید در سال 2009 میلادی، عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به باکو تعلق گرفت. باکو از آب و هوایی مرطوب و ملایم برخوردار است. معماری باکو هم در نوع خود بی نظیر است. در این شهر می توانید بناهای قدیمی و مدرن را در کنار هم ببینید که تناقض جالبی را در سطح شهر به وجود آورده اند.

parkemafakher1

جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی این شهر، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. آذربایجان از کشورهای همسایه ایران به شمار می رود و بین این دو کشور، تاریخ مشترکی وجود دارد. به همین دلیل، سفر به این کشور و بازدید از آثار تاریخی و گردشگری آن، برای ما ایرانیان جذابیت زیادی خواهد داشت. پارک ها از جاذبه های هر شهر محسوب می شوند.پارک ها به دلیل مناظر زیبا و طبیعت سرسبزی که دارند، محل مناسبی برای استراحت و سرگرمی محسوب می شوند. در این متن قصد داریم شما را به یکی از مشهورترین پارک های دنیا که در کشور آذربایجان قرار دارد، ببریم. مکانی که تنها یک پارک معمولی نیست و قدم زدن در آن، به پرسه زدن در خاطرات دنیا شباهت دارد.

parkemafakher2

دلیل نامگذاری پارک مفاخر آذربایجان

پارک مفاخر آذربایجان (The Honorary Cemetery) یکی از جاذبه های دیدنی شهر باکو است که با خیابان پارلما پرسپکتی فاصله چندانی ندارد. این پارک همچنین با عنوان گنجینه ای از جنس استخوان هم شناخته می شود. اما شاید بپرسید دلیل این نامگذاری چیست؟ پارک مفاخر باکو که در قسمت پشتی برج های شعله باکو واقع شده، محلی است که تعدادی از دانشمندان، شاعران، نویسندگان، هنرمندان، مفاخر و سیاست مداران کشور آذربایجان در آن به خاک سپرده شده اند. به همین دلیل، این پارک برای مردم آذربایجان و باکو از اهمیت زیادی برخوردار است. البته این پارک، آرامگاه تعداد کمی از مردم عادی آذربایجان هم می باشد.

parkemafakher3

نکته قابل توجه درمورد پارک مفاخر باکو، این است که مجسمه هایی از تمام افرادی که در آن دفن شده اند، ساخته شده و بر سر سنگ های قبرشان قرار گرفته است. علاوه بر این مجسمه ها، سنگ نبشته هایی روی هر سنگ قبر قرار گرفته که توضیحاتی درمورد شخصیت مزبور روی آن درج شده است. حدود 242 نفر از افراد سرشناس آذربایجان از جمله حیدر علی اف (رئیس جمهور آذربایجان)، رشید بهبودوف (خواننده معروف اپرا)، علی نظمی، ابوالفضل ایلچی بیگ (دومین رئیس جمهور آذربایجان)، جلیل محمد قلی زاده، سید جعفر پیشه وری، شوکت علی اکبرا و عظیم عظیم زاده در پارک ملی مفاخر دفن شده اند.نکته جالب توجه درمورد بازدید از پارک مفاخر باکو، رایگان بودن آن است. به طوری که نیازی به تهیه بلیط یا پرداخت هزینه برای بازدید از این پارک نخواهد بود. از آنجا که این پارک با مرکز شهر فاصله زیادی ندارد، امکان استفاده از اتوبوس یا تاکسی برای رسیدن به آن وجود دارد. برای بازدید از تمامی قسمت های پارک، حدود 3 ساعت زمان لازم است.

تاریخچه پارک مفاخر آذربایجان

بنیان گذاری پارک مفاخر باکو در تاریخ بیست و هفتم آگوست 1948 توسط تعدادی از وزرای جمهوری سوسیالیستی صورت گرفته است. پارک مفاخر باکو در واقع با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره افراد تاثیرگذار در آذربایجان تاسیس شده است. افرادی که در این پارک به خاک سپرده شده اند، از افتخارات کشور آذربایجان محسوب می شوند و آثار ارزشمند و بی نظیری را از خود به جا گذاشته اند. هر سال در این پارک، مراسم های بزرگداشت زیادی برای مشاهیر آذربایجان برگزار می شود که باعث افزایش شهرت و مجبوبیت آن و جذب بیشتر گردشگران شده است.

parkemafakher4

اگر با تور لحظه آخری باکو به این کشور زیبا سفر کردید، حتما بازدید از پارک مفاخر باکو را در برنامه خود قرار دهید. قدم زدن در این پارک و آشنایی با مشاهیر کشور آذربایجان، می تواند تجربه فوق العاده ارزشمندی برای شما باشد. همانطور که در عکس ها می بینید، در طراحی این پارک به قدری دقت، ظرافت و حساسیت به کار رفته که حتما از تماشای قسمت های مختلف آن لذت خواهید برد. در این پارک، هم می توانید به استراحت بپردازید و هم تعدادی از معروف ترین چهره های فقید آذربایجان را بشناسید. قسمت های مختلف پارک با انواع و اقسام گل ها و گیاهان تزئین شده است که زیبایی پارک را دوچندان کرده اند.

parkemafakher5

سفری به یاد ماندنی به پارک مفاخر آذربایجان

نکته دیگری که درمورد پارک مفاخرآذربایجان وجود دارد، قرار گرفتن آن در یکی از توریستی ترین مناطق باکو می باشد. جاذبه های گردشگری زیادی در فاصله کمی از این پارک قرار دارند که می توانید به آنها هم سری بزنید. برج های شعله باکو، پارک داگوستو، پارک آبشار فیلارمونیک، موزه کتاب های مینیاتوری، مسجد آبی، کاخ شیروان شاهان و ارگ باکو از نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به پارک مفاخر باکو هستند که پیشنهاد می شود از آنها هم بازدید کنید.

parkemafakher6

علاوه بر این، کافه ها و رستوران های زیادی در اطراف پارک ملی مفاخر وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی های آذری را می توانید در آنها پیدا کنید. تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید، این است که پارک مفاخر از روزهای شنبه تا دوشنبه تعطیل است. پس امکان بازدید از این پارک تنها از سه شنبه تا جمعه و از ساعت 9 صبح تا 5 عصر امکان پذیر می باشد. امکان سفر به باکو، هم از طریق هوایی و هم زمینی وجود دارد.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ