02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پارک کوهستان

پارک کوهستان کرمانشاه کجاست؟

کرمانشاه از شهر های خوش آب و هوا و باستانی کشور به شمار می رود. از این رو هر ساله در فصول مشخص، میزبان گردشگران بسیاری است. مسافرانی که قصد سفر به این خطه خوش آب و هوا و دیدنی را دارند، قبل از سفر، در مورد مکان های دیدنی و گردشگری این شهر اطلاعات لازم را کسب می کنند.

kohestan1

یکی از این مکان ها که ممکن است برای بسیاری از مسافران اهمیت داشته باشد، پارک کوهستان کرمانشاه است. چرا که بسیاری از گردشگران و مسافران می توانند در این مکان استراحت کرده و در طول سفر مکانی برای بازی و تفریح داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی این مکان گردشگری در کرمانشاه می پردازیم.

معرفی پارک کوهستان کرمانشاه

پارک کوهستان کرمانشاه در مسیر بازدید از طاق بستان قرار دارد. این پارک از بزرگترین پارک های این استان به شمار می رود و دارای امکانات مناسبی برای اقامت مسافران و گردشگران است. این پارک توریستی به دلیل اینکه در دامنه کوه احداث شده دارای چشم انداز زیبایی از شهر کرمانشاه است. یکی از دلایل شهرت و معروف شدن پارک، نزدیکی آن به مکان تاریخی و باستانی طاق بستان است. همین امر موجب شده که بسیاری از گردشگران پس از بازدید از طاق بستان، برای استراحت این پارک را انتخاب کنند. مساحت زیاد پارک و امکانات تفریحی و گردشگری آن، مکان مناسبی را برای اقامت مهیا کرده است.

kohestan2

پارک کوهستان قدمت زیادی نداشته و در طی سالهای اخیر به کمک شهرداری این شهر، برای ایجاد یک مکان مناسب جهت تفریح و استراحت مردم و البته گردشگران احداث گردیده است. این پارک کوهستانی در شمال کرمانشاه واقع شده و به دلیل چشم انداز کامل و زیبایی که از شهر ارائه می دهد، به بام کرمانشاه نیز معروف است. با قرار گرفتن در بالاترین نقطه پارک، تمام شهر به خوبی پیداست و منظره زیبایی را به نمایش می گذارد. خصوصا اگر در فصل بهار به این منطقه سفر می کنید، حتما برای دیدن زیبایی و سرسبزی شهر، از بام کرمانشاه دیدن کنید.

قسمت های مختلف پارک جنگلی و کوهستانی

پارک کوهستان را می توان جنگل کوچکی دانست که دارای درختان بسیاری است. وجود درختان در دامنه کوه، حس جنگل های کوهستانی را تداعی می کند. خنکی هوا و پاکی آن نیز این حس را دو چندان می کند. منطقه کوهستانی پارک موجب شده تا پرندگان زیادی در این پارک زندگی کنند و آواز آنها به دلنشین بودن فضای پارک کمک کند. مسیر پیاده روی کوهستانی که در بین درختان انبوه وجود دارد، از دیگر جاذبه های این مکان به شمار می رود. فضای کلی پارک دارای چمن، درختان و گل های رنگارنگ است. در قسمت های مختلف پارک کوهستان، آلاچیق هایی ساخته شده که مکان مناسبی برای استراحت و برپایی چادر را فراهم می کند. وجود این آلاچیق ها این امکان را به مسافران و گردشگران می دهد که بتوانند برای مدتی در این منطقه اسکان داشته باشند و از جاذبه های گردشگری و تاریخی کرمانشاه دیدن کنند.

kohestan3

یکی از مهمترین جاذبه های پارک کوهستان، وجود آبشار های مصنوعی آن است. آبشار های پارک که به صورت مصنوعی راه اندازی شدند، موجب گذر آب از بین درختان شده و همچنین موجب خوش آب و هوایی و فضای جنگل گونه آن نیز می شود. تمامی این قسمت ها یک محیط امن، زیبا، خوش آب و هوا را برای تفریح، پیک نیک و استراحت به ارمغان می آورد.

امکانات پارک کوهستان کرمانشاه

پارک کوهستان، علاوه بر قسمت ها و امکاناتی که در پاراگراف های قبل ذکر شد، دارای نورپردازی ویژه ای است که آن را برای تفریحات شبانه نیز مناسب کرده است. همین امر موجب شده علاوه بر مسافران و گردشگران، بسیاری از مردم شهر، این پارک را برای دورهمی و تفریحات شبانه با خانواده و دوستان انتخاب کنند. وجود زمین بازی و زمین چمن مصنوعی در پارک، بسیاری از افراد را برای تفریحات سالم به این پارک می کشاند. همچنین وسایل ورزشی، وجود مسیر دوچرخه سواری و ... از دیگر امکاناتی است که موجب شده بسیاری از جوانان و نوجوانان برای گذراندن اوقات فراغت خود، پارک کوهستانی را انتخاب کنند. امکاناتی از قبیل پارکینگ شبانه روزی، بوفه، رستوران، سوپر مارکت در محوطه پارک نیز وجود دارد.

kohestan4

هزینه، فصل مناسب سفر و مسیر دسترسی به پارک کوهستان کرمانشاه

بازدید از پارک کوهستان کرمانشاه رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط ندارد. اما پارکینگ آن با توجه به میزان اقامت مشمول هزینه می گردد. کرمانشاه به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوایی خنک است. بنابراین فصل مناسب برای بازدید از این شهر و به ویژه این پارک زیبا، اواخر بهار و فصل تابستان است. همانطور که اشاره شد، این پارک در مسیر طاق بستان و شمال کرمانشاه قرار دارد. برای رفتن به این پارک باید به شمال شهر و بلوار شیرودی بروید. این پارک خارج از شهر نبوده و می توان با سایر وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و تاکسی نیز به آنجا رفت.

kohestan5

مکان های نزدیک به پارک کوهستان کرمانشاه

موقعیت پارک کوهستان کرمانشاه طوری است که دسترسی به بسیاری از اماکن و جاهای دیدنی را فراهم می کند. از مکان های دیدنی که در مجاورت این پارک قرار می توان به پارک غربی، امامزاده ابراهیم، طاق بستان، شکارگاه خسرو پرویز، تکیه بیگلر بیگی، تکیه معاون الملک و ... اشاره کرد. اگر به صورت شخصی یا تور هوایی کرمانشاه به این شهر سفر می کنید و نیاز به هتل دارید، می توانید از هتل های اطراف این پارک مانند هتل جمشید، هتل آزادگان، هتل پارسیان، هتل کوروش و هتل معراج استفاده کنید. برای صرف غذا و کباب دنده مخصوص کرمانشاه نیز می توان از رستوران هایی که در مجاورت این پارک قراردارند مانند رستوران باقری، کبابی علی آقا، کبابی گلدسته، کبابی رضایی و باغ رستوران کامبادین دیدن کنید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ