02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

موزه پرا استانبول

موزه پرا استانبول کجاست

شهر استانبول به داشتن مساجد بسیار با شکوه، موزه های بی نظیر و ... مشهور است. در دهه های اخیر شهر استانبول به یکی از توریستی ترین شهر های منطقه تبدیل شده است و هر سال میزبان صد ها هزار توریست و گردشگر از سراسر دنیا می باشد. درون شهر استانبول موزه هایی مثل کاخ توپکاپی، موزه باستان شناسی، موزه ایاصوفیه و ... وجو دارد که دارای شهرت جهانی می باشند و در لیست مشهور ترین موزه های دنیا قرار دارند. اما در شهر استانبول موزه ها وگالری های زیبا و هیجان انگیز بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که کمتر از سایرین مورد توجه توریستان و گردشگران واقع شده اند. موزه پرا استانبول یکی از این موزه ها می باشد. ما در این مقاله به معرفی موزه پرا استانبول می پردازیم تا شما بتوانید با این مکان بسیار زیبا آشنا شوید و برنامه بازدید از این موزه را در کنار دیگر مساجد، موزه ها و گالری های تور استانبول خود قرار دهید.

mozeyeperadaristanbul

موزه پرا استانبول کجاست ؟

موزه پرا یکی از موزه های زیبای شهر استانبول می باشد که در منطقه بی اوغلو واقع شده است. این موزه در سال ۲۰۵۵ میلادی تاسیس و به بهره برداری رسیده است. موزه پرا یکی از جاذبه های گردشگری محبوب شهر استانبول و کشور ترکیه است که از زمان تاسیس خود تا امروز، توریستان و گردشگران بسیار قابل توجهی به خود جذب کرده است. بسیاری از گردشگرانی که به ترکیه سفر میکنند علاوه بر مکان های تفریحی، مراکز خرید استانبول و ... ترکیه به تاریخ و تمدن ترکیه نیز علاقه مند هستند. این افراد میتوانند از موزه هایی مثل موزه پرا استانبول بازدید کنند.

موزه پرا استانبول در خیابان استقلال واقع شده است درون این خیابان کلیسا، گالری های هنری، مراکز خرید، کافی شاپ، رستوران و ... نیز وجود دارد که شما میتوانید قبل یا بعد از بازدید موزه پرا استانبول به این مکان ها مراجعه کنید. موزه پرا در ساختمان یک هتل پنج طبقه با نام هتل بریستول واقع شده است. تاریخ ساخت ساختمان این موزه به سال ۱۸۹۳ میلادی باز می گردد و قدمتی بیش از ۱۲۰ سال دارد. ساختمان موزه پرا در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ میلادی و قبل از افتتاح موزه بازسازی و ترمیم شده است.

peramuseumistanbul

معماری بیرونی و نمای داخلی موزه

همانطور که گفته شد ساختمان موزه پرا استانبول قبلا متعلق به یک هتل بوده است. نمای بیرونی این موزه از یک معماری ساده و در عین حال زیبا و سنتی برخوردار می باشد. اما نمای درونی . طراحی داخلی موزه پرا استانبول بسیار زیبا و هیجان انگیز می باشد.  برای طراحی و نمای داخلی موزه پرا از نورپردازی و رنگ بندی بسیار حرفه ای استفاده شده است. تابلو های بزرگ و با شکوه نصب شده بر روی دیوار ها و راهرو ها، نور پردازی بسیار زیبای اطراف آثار هنری، قاب های باشکوه استفاده شده برای تصاویر و نقاشی ها و ... موزه پرا استانبول را یکی از زیبا ترین کلکسیون های هنری ترکیه تبدیل کرده اند. نمای داخلی موزه پرا از سادگی در عین حال شکوه و زیبایی بسیار زیادی برخوردار می باشد و می تواند نظر تمام گردشگران حتی افرادی که به تاریخ و آثار هنری و تاریخی علاقه مند نیستند را هم به خود جلب کند.

museumperaturkeyistanbul

آثار تاریخی موجود در موزه پرا استانبول

امروزه وقتی حرف از موزه و آثار تاریخی به میان میاید اکثر افراد جامعه به یاد تجهیزات جنگی قدیمی، ظروف قدیمی، سلاح های جنگی مربوط به امپراطوری های گذشته و ... می افتند. به علاوه اکثر گردشگران و توریست هایی که به استانبول میروند تصور میکنند که تمام موزه های این شهر، پر از تجهیزات جنگی، ظروف و ... باقی مانده از امپراطوری عثمانی می باشد. اما این یک باور کاملا غلط می باشد و درون شهر استانبول موزه های بسیار زیبایی مثل موزه پرا استانبول وجود دارد که این موزه ها در واقع کلکسیون های بسیار ارزشمند و با ارزشی از آثار هنری می باشند.

به عنوان مثال درون موزه پرا آثار هنری فوق العاده زیبایی مثل نقاشی های بسیار با شکوه و قدیمی، عکس های قدیمی از شهر استانبول، ابزار و تجهیزات قدیمی اندازه گیری و ... یافت می شود. درون این موزه آثاری از نقاشان و هنرمندان مشهور ترکیه و جهان مشاهده می شود که در بین علاقه مندان به هنر بسیار محبوب هستند. نقاشی ها، تجهیزات و آثار تاریخی و هنری موجود در موزه پرا میتواند نظر تمام گردشگران تور استانبول را به خود جلب کند.  

mozeperaistanbol
موزه پرا استانبول

ساعت کاری موزه پرا

موزه پرا از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ از میزبان گردشگران، توریستان و علاقه مندان به هنر و تاریخ می باشد. این موزه در تمام روز های هفته به غیر از دوشنبه ها از باز می باشد و شما میتوانید به آن مراجعه فرمایید. ساعت کاری موزه پرا در روز های یکشنبه کمی کاهش می یابد و از ساعت ۱۲ تا ۱۸ عصر از مراجعه کنندگان میزبانی می کند. بلیط موزه پرا استانبول برای افراد زیر ۱۲ سال و بالای ۶۵ سال ۱۲ لیر و برای سایرین ۲۰ لیر می باشد. این مجموعه در روز های جمعه در یک بازه زمانی ۴ ساعته و از ساعت ۱۸ عصر تا ۲۲ ، به صورت کاملا رایگان خدمات رسانی میکند و برای ورود به آن نیاز به تهیه بلیط نمی باشد.

istanbulmiseumpera

شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با سایر موزه ها، مساجد، مکان های تاریخی و تفریحی شهر استانبول و کشور ترکیه به مجله آسمان پایتخت مراجعه کنید.

    

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ