02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی استانبول

در جهان باستان شهر استانبول با نام قسطنطنیه معروف بوده است و جزو پر جمعیت ترین و پر رونق ترین شهر های آن زمان  محسوب می شده است. این شهر بسیار زیبا دارای تاریخ بسیار کهنی می باشد به طوری که امروزه مهم ترین بخش در شهر استانبول مربوط به جاذبه ها و آثار تاریخی آن می باشد. این جاذبه های تاریخی که اکثرا به دوره حکومت بیزانس ها و عثمانی ها تعلق دارند، سالانه گردشگران بسیاری با تور استانبول را به خود جلب می کنند و یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر روی صنعت گردشگری کشور ترکیه می باشند. در ادامه به معرفی موزه باستان شناسی استانبول می پردازیم.

IstanbulArchaeologicalMuseum

معرفی موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول شامل سه بخش کلی می باشد. اولین بخش آن ساختمان اصلی مجموعه می باشد. دومین بخش آن مربوط به موزه هنر های ترکی و اسلامی می باشد و آخرین بخش آن نیز به موزه شرق باستان اختصاص یافته است. حدود یک میلیون وسیله با ارزش و قیمتی در این موزه حفظ و نگهداری می شود. این وسیله های با ارزش نشان دهنده ی تمدن و تاریخ  دوره های مختلف جهان است به ویژه کشور ترکیه می باشند. در ادامه به معرفی سه بخش این موزه می پردازیم.

موزه باستان شناسی همان ساختمان اصلی این مجموعه می باشد. این بخش از موزه باستان شناسی استانبول در سال ۱۸۱۱ میلادی ساخته شده است. ساختمان اصلی موزه، توسط یک باستان شناس ترک به نام عثمان حمدی بیک ساخته شده است. هنگام بازدید از این موزه متوجه بازسازیی هایی که در آن انجام شده است، خواهید شد. این بازسازی ها در سال ۱۹۰۸ میلادی انجام شده است. در ساختمان اصلی موزه باستان شناسی استانبول، بیش از یک میلیون قطعه با ارزش و قیمتی وجود دارد.

mozebastanshenasiistanbul

آثار تاریخی مربوط به این بخش، به اقوام قبل از تاریخ برمی گردد. این ساختمان شامل دو طبقه است که در طبقه دوم آن آثار آناتولی، مصر و بین النهرین را مشاهده خواهید کرد. کتیبه و کتاب های ارزشمندی در این مجموعه نگهداری می شود که به خط میخی نوشته شده اند. معماری زیبا از مهم ترین ویژگی های این موزه می باشد. طراحی و ساخت ساختمان موزه باستان شناسی استانبول بسیار هنرمندانه صورت گرفته است. بسیاری از گردشگران و توریست هایی که به بازدید این مکان می آیند، بیشتر جذب معماری و طراحی ساختمان آن می شوند.

معرفی موزه هنر های ترکی و اسلامی

 دومین بخش این مکان تاریخی، مربوط به هنر های ترکی و اسلامی می باشد. این بخش از موزه باستان شناسی استانبول در قرن پانزدهم ساخته شده است. این بخش هم مانند ساختمان اصلی مجموعه توسط عثمان حمدی بیک ساخته شده است. این موزه به دلیل آثار ارزشمند و همچنین بابت طراحی های هنرمندانه ای که دارد، به یکی از مشهور ترین و مهم ترین موزه های شهر استانبول تبدیل شده است. عثمان حمدی بیک طی حفاری هایی که در جنوب لبنان داشت، توانست تعدادی تابوت کشف کند. عثمان حمدی این تابوت ها را نیز به استانبول منتقل کرد و در موزه باستان شناسی استانبول قرار داد. این تابوت ها از مهم ترین آثار موجود در این موزه محسوب می شوند.

ArchaeologicalMuseumofistanbul

عثمان حمدی بیک این آثار ارزشمند را از گورستانی که تابوت های پادشاهان سیدون در آن قرار داشتند، کشف کرده بود. نام دیگر موزه هنر های ترکی و اسلامی ، عمارت کاشی شده می باشد. کاشی کاری های بسیار زیبایی در این بخش وجود دارد  که مطلق به دوره ی سلجوقی، آناتولی و عثمانی می باشند. این آثار ارزشمند و دیدنی را می توانید، در موزه هنر های اسلامی و ترکی مشاهده کنید. آثار هایی که در این بخش وجود دارند نسبت به قطعه های موجود در ساختمان اصلی، ارزش کمتری دارند و اغلب این آثار از لحاظ هنر و معماری قابل توجه می باشند.

معرفی موزه شرق باستان

موزه شرق باستان سومین بخش موزه باستان شناسی استانبول است. این بخش قبل از اینکه تبدیل به موزه شود، اولین دانشگاه هنر های ترکیه بوده است. اما در سال ۱۹۱۷ میلادی این بخش از دانشگاه به موزه تغییر کاربردی داده است. جذاب ترین بخش موزه شرق باستان، متعلق به آثار قدیمی است که مربوط به دوره آناتولیایی ها می باشند. این بخش از موزه در بین اکثر توریستان و گردشگران تور لخظه آخری استانبول بسیار محبوب است. از آثار تاریخی که در این مجموعه وجود دارد می توان به وسایل کار، زندگی و تجهیزات جنگی متعلق به تاریخ کشور ترکیه اشاره کرد. این وسایل ارزشمند متعلق به دوره های بابلی، سامری، آشوری و هیتی می باشند.

ArchaeologicalMuseumTurkey

جاذبه های گردشگری اطراف موزه باستان شناسی ترکیه

این موزه در یکی از مهم ترین محله های شهر استانبول ساخته شده است به همین علت در اطراف آن جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد. کاخ توپکاپی یکی از جاذبه های گردشگری مشهور ترکیه است که در نزدیکی موزه باستان شناسی استانبول واقع شده است. کاخ توپکاپی به دستور سلطان محمد خدابنده ساخته شده است. معماری کاخ توپکاپی، از مهم ترین ویژگی های این کاخ می باشد. این کاخ وسعت زیادی دارد و وقت بسیاری  برای بازدید از آن نیاز است. فاصله موزه باستان شناسی استانبول تا کاخ توپکاپی حدود ۵۰۰ متر می باشد.پارک گلهان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر استانبول محسوب می شود که در نزدیکی این موزه واقع شده است. نام دیگر پارک گلهان، گلخانه موزه باستان می باشد.

ArchaeologicalMuseum

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جاذبه های تاریخی و گردشگری، اماکن تفریحی، مراکز خرید، بهترین رستوران ها و ... کشور ترکیه و شهر استانبول، به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید.

    
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ