02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

قلعه جنی جزیره کیش

قلعه جنی جزیره کیش کجاست 

همانطور که میدانید جزیره کیش در سالیان اخیر به یکی از قطب های اصلی گردشگری ایران تبدیل شده است. این جزیره به علت برخورداری از آب هوای مناسب در اکثر فصول سال، برخورداری از جاذبه های گردشگری توریستی بی نظیر و امکانات تفریحی و رفاهی منحصر به فرد توانسته است توریست های بسیار زیادی را به خود جلب نماید. قلعه جنی جزیره کیش یکی از مشهور ترین و پر طرفدار ترین جاذبه های توریستی این جزیره می باشد که برنامه بازدید از آن در تور کیش قرار دارد. ما در این مقاله به معرفی این مکان هیجان انگیز، معماری آن، جاذبه های گردشگری اطراف قلعه و ... می پردازیم.

jenykish

قلعه جنی جزیره کیش کجاست ؟

تاریخچه قلعه جنی جزیره کیش

قلعه جنی جزیره کیش از قدمت تاریخی یا باستانی قابل توجهی برخوردار می باشد اما امروزه اطلاعات دقیق و موثق درباره زمان ساخت آن وجود ندارد. بسیاری از کارشناسان این قلعه را متعلق به زمان سکونت پرتغالی ها در این جزیره می دانند. پرتغالی ها در زمان اشتغال بخش های گسترده ای از جنوب ایران از جمله جزیره ی زیبای کیش، این قلعه را بنا کرده اند. قلعه جنی جزیره کیش از ابتدای ساخت تا سالیان بسیار زیادی برای نظارت و کنترل بر منطقه استفاده می شده است و نظامیان و سربازان زیادی در آن زندگی میکردند. این قلعه کاربری خود را تا زمان وقوع اتفاقات و وقایع هیجان انگیز و البته ترسناک دهه های پیش حفظ کرده بود. اما در نهایت مسئولین منطقه برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار بیشتر و ... دستور تخلیه قلعه را صادر کردند. در بخش های بعدی به توضیح این اتفاقات خواهیم پرداخت.

castelkishjenny

وقایع قلعه جنی و دلیل نام گذاری این قلعه

در دهل ۴۰ شمسی گزارشات بسیار زیادی مبنی بر حضور جن در این قلعه از سوی سربازان و کارکنان موجود در قلعه به گوش رسید. داستان ها و روایت و اتفاقات موجود در این قلعه به مرور زمان استاندار وقت کیش را مجبور کرد تا دستور تخلیه قلعه را صادر کند. مرگ ۴ سرباز، گزارش های مبنی بر سر و صدا های مشکوک از سمت درجه داران و سربازان موجود در قلعه، گزارشات محلی و ... همگی جز روایات و اتفاقات رخ داده درون قلعه جنی جزیره کیش  می باشند. علت نامگذاری این قلعه نیز از اتفاقات و داستان های موجود درباره آن الهام گرفته شده است. در حال حاضر شما میتوانید به صورت ۲۴ ساعته و کاملا رایگان از قلعه جنی جزیره کیش بازدید کنید. درب ورودی این قلعه به وسیله بلوک های سیمانی مسدود شده است اما همچنان امکان وارد شدن به قلعه از بین بلوک ها وجود دارد. به شما توصیه میکنیم در هنگام تاریکی هوا و غروب آفتاب به داخل قلعه وارد نشوید زیرا داستان موجود پیرامون این قلعه میتواند باعث بروز توهم و ... در شما شود.

jennykishcastel

ساختمان و معماری قلعه

قلعه جنی جزیره کیش دارای دیوار های بسیار قطور و مقاومی می باشد به طوری که امروز بعد از گذشت سالیان بسیار طولانی از تاسیس آن و عدم رسیدگی، همچنان پابرجا و سرپا باقی ماند است. در دو گوشه ی این قلعه، دو عدد برج مراقبت بسیار بزرگ قرار داده شده است تا با کمک آنها از حملات دشمنان آگاه و در مقابل نفوذ آن ها مقابله شود. در وسط این قلعه یک باغچه کوچک نیز وجود دارد. در حال حاضر هیچ گونه رسیدگی به ساختمان این قلعه نمیشود و قلعه جنی جزیره کیش در حال تبدیل شدن به یک ویرانه می باشد. مردم محلی و بومیان جزیره کیش به دلیل داستان های نقل شده از این قلعه، جرات ورود و نزدیک شدن به آن را ندارند.

جاذبه های گردشگری نزدیک به قلعه جنی جزیره کیش

کشتی یونانی یکی از اصلی ترین و مشهور ترین جاذبه های توریستی و گردشگری جزیره کیش می باشد که در نزدیکی قلعه جنی جزیره کیش قرار گرفته است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ هجری در آب های جزیره کیش به گل نسشست و علی رغم تلاش های فراوان صورت گرفته به هیچ وجه از گل خارج نشد. کشتی یونانی در زمان غروب آفتاب به یکی از زیباترین مناطق موجود در جزیره کیش تبدیل میشود. زیبایی غروب خورشید در کنار عظمت کشتی یونانی این منطقه را یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کیش تبدیل کرده است.

اوشن پارک یکی دیگر از جاذبه های توریستی کیش می باشد که در نزدیکی قلعه جنی جزیره کیش واقع شده است. اوشن پارک، بزرگترین و مجهزترین پارک آبی روباز ایران می باشد. اوشن پارک تنها پارک آبی ایران است که امکان استفاده از آن برای بانوان نیز وجود دارد. به شما پیشنهاد می کنیم در زمان سفر به جزیره کیش حتما به این پارک آبی بی نظیر مراجعه فرمایید.

ghalejeni kish

روستای باغو یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و گردشگری نزدیک به قلعه جنی جزیره کیش محسوب می شود. معماری و طراحی خانه های موجود در روستای باغو به سبک معماری سنتی هرمزگان و جزیره قشم می باشد. ساکنان روستای باغو دارای گویش و لهجه محلی بسیار زیبا و خاص خود می باشند به طوری که شما میتوانید از معاشرت کردن با ایشان لذت ببرید.  درون روستای باغو جاذبه های توریستی و تاریخی منحصر به فردی مثل درخت لورا، مسجد قدیمی روستا و ... می باشد. نام روستای باغو از یک پیرزن کهن سال که در زمان اشتغال جزیره توسط پرتغالی ها در این روستا ساکن بوده است، الهام گرفته شده است.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قلعه جنی جزیره کیش، جاذبه های گردشگری موجود در جزیره، جاذبه های تاریخی و ... به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید. 

    
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ