02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

فرودگاه بین المللی حمد قطر

07 تیر ، 1401
راز آسمان پایتخت

فرودگاه بین المللی حمد قطر کجاست ؟

فرودگاه بین المللی حمد قطر با کد یاتا DOH در جنوب شهر دوحه و در ارتفاع 11 متری از سطح دریا قرار دارد. فرودگاه بین المللی حمد با طولانی ترین باندهای پروازی که دارد و با امکانات رفاهی عالی، بالاترین رضایتمندی گردشگران را کسب کرده است. برترین ایرلاین‌های معتبری که در این فرودگاه فعالیت می‌کنند اطلس گلوبال، پگاسوس ایرویز، ترکیش ایرلاین، بریتیش ایرلاین و ایران ایر می‌باشند. قطر ایرویز دارای پرواز از ایران به دوحه است و مدت زمان پرواز تهران-دوحه حدود 2 ساعت می‌باشد.

hamadinternationalairport1

فرودگاه بین المللی حمد قطر دارای یک ترمینال با سالن های متعدد است. سالن های A, B, C, D, E در حال حاضر فعال هستند و سالنی به نام سالن F در آینده ای نزدیک اضافه خواهد شد.
سالن  A: واقع در غرب ورودی و دارای 10 گیت پرواز است.
سالن  B: واقع در شرق چک این و دارای 10 گیت پرواز است.
سالن C: واقع در شمال محوطه ورودی و دارای 13 گیت پرواز است.
سالن  D & E: واقع در شمال محوطه ورودی و در انتهای سالن C قرار دارند. هر دو 4 گیت در طبقه اول و 4 گیت در طبقه همکف دارند.

hamadinternationalairport2

فرودگاه بین المللی حمد قطر در سال 2014 افتتاح شد و در سال 2016، پنجاهمین فرودگاه شلوغ جهان از نظر ترافیک مسافر معرفی شد. در دسامبر 2019 طرح توسعه فرودگاه، گسترش یافت و حین اجرای طرح توسعه فرودگاه، مترو دوحه شعبه‌ی فرودگاه بین المللی حمد را نیز افتتاح کرد. در سال 2021 فرودگاه حمد اولین فرودگاه خاورمیانه بود که موفق به دریافت جایزه بهترین فرودگاه اسکای ترکس شد. موفقیت فرودگاه حمد به تسلط 7 ساله فرودگاه چانگی سنگاپور خاتمه داد.

پرواز جام جهانی 2022 به فرودگاه بین المللی حمد قطر

دوحه پایتخت کشور قطر، شهری مدرن و شگفت انگیز در سواحل خلیج فارس است. یکی از شهرهای پرجمعیت قطر که جاذبه های گردشگری قطر را در خود جای داده است. شهر دوحه تعداد زیادی موزه و پارک دارد و موزه هنرهای اسلامی، مکانی شگفت انگیز است که بزرگترین مجموعه هنری جهان اسلام شناخته می‌شود.

شهر شگفت انگیز دوحه در سال 2022 میزبان رقابت های جام جهانی قطر خواهد بود. در سفر به شهر دوحه می‌توانید هم از تماشای رقابت‌های جام جهانی لذت ببرید و هم گشت شهری و سفری خاطره انگیز داشته باشید. 

hamadinternationalairport4

بسیاری از افراد علاقه مند به بازیهای جام جهانی، در حال رزرو تور قطر ویژه جام جهانی 2022 هستند. بهترین راه برای رفتن به کشور قطر خرید بلیط هواپیما است. جهت اطلاع از چگونگی رزرو تور دوحه و سفر جذاب جام جهانی، با کارشناسان راز آسمان پایتخت در ارتباط باشید.

امکانات رفاهی در فرودگاه بین المللی حمد قطر

1. دسترسی راحت به اینترنت با اتصال به وای فای  Free internet by HIA 
2. اتاق های سیگار
3. دستگاه های خودپرداز
4. نمازخانه ها
5. امکان تبدیل ارز در فرودگاه: شرکت تراولکس با داشتن 4 دفتر صرافی، تبدیل بیش از 40 ارز را انجام میدهد.
6. کالسکه کودک
7. اطلاعات فرودگاه: در تمام طبقات فرودگاه و فضای خارجی آن، می‌توانید دفاتر اطلاعات فرودگاه را بیابید.

hamadinternationalairport4

8. مراکز اغذیه و نوشیدنی 24 ساعته
9. سرگرمی در موزه های هنری
10. مرکز خرید و فروشگاه دیوتی فری (بدون مالیات) 
11. زمین بازی کودکان
12. مرکز خدمات درمانی و داروخانه: در مواقع اضطراری نیز می توانید با شماره 4010 9222 (+974) تماس بگیرید تا مستقیماً با تیم پزشکی فرودگاه در ارتباط باشید.
13. مراقبت از کودکان بدون همراه از ابتدا تا انتهای سفر
14. مراقبت از افرادی که به کمک ویژه نیاز دارند، مانند سالمندان، معلولین
15. سالن بدنسازی 
16. سالن استراحت 
17. دوش و حمام
18. خدمات اسپا و ماساژ 

hamadinternationalairport5

هتل فرودگاهی اوریکس واقع در فرودگاه حمد دوحه

یکی از ویژگی های بسیار خاص فرودگاه بین المللی حمد قطر، وجود هتل فرودگاهی است. هتل اوریکس در فرودگاه حمد، مناسب افرادی است که استاپ بین دو پرواز آنها چندین ساعت زمان میبرد. اگر در قطر استاپ پرواز داشتید و فاصله بین دو پرواز چند ساعت طول کشید، می‌توانید در هتل اوریکس اتاق رزرو کنید.

قطعا این مکان یکی از بهترین مکان ها برای استراحت است. هتل اوریکس دارای 100 اتاق است و برای راحتی و استراحت افراد بسیار دقیق طراحی شده است. کمترین زمان برای رزرو این اتاق ها 5 ساعت است.

hamadinternationalairport6

حمل و نقل فرودگاهی در دوحه‌ی قطر

با استفاده از اتوبوس، تاکسی، کرایه اتومبیل و لیموزین به راحتی می‌توانید در فرودگاه بین المللی حمد قطر و داخل شهر رفت و آمد کنید. در بیرون محوطه‌ی سالن های پرواز، ایستگاه های اتوبوس قرار دارند و برای استفاده از اتوبوس لازم است کارت هوشمند کاروا را تهیه نمایید. ایستگاه های تاکسی نیز در خارج ساختمان ترمینال هستند. تاکسی ها به صورت کیلومتر شمار کرایه را محاسبه میکنند.

برای راحتی بیشتر توصیه میشود به تنهایی از تاکسی استفاده کنید. دفتر خدماتی کرایه اتومبیل نیز در بیرون محوطه‌ی سالن های پرواز قرار دارد. برای استفاده و رزرو لیموزین نیز میتوانید از قبل با مواصلات فرودگاه جهت رزرو لیموزین تماس بگیرید. داخل فرودگاه نیز میتوانید به میز کرایه لیموزین مراجعه کرده و لیموزین کرایه کنید.

hamadinternationalairport7

ساخت ترمینال جدید در فرودگاه حمد برای جام جهانی قطر 2022

با توجه به برگزاری جام جهانی قطر 2022 بسیاری از مردم از سراسر دنیا به دوحه سفر خواهند کرد. در ایران نیز با توجه به صعود تیم ملی کشورمان، علاقه مندان در حال رزرو کردن تور قطر جهت تماشای بازی‌های پر هیجان فوتبال هستند. به دلیل افزایش جمعیت مسافران به قطر، دولت قطر برای میزبانی از تماشاگران، قصد توسعه‌ی فرودگاه بین المللی حمد را دارد. دولت قطر قصد دارد در فرودگاه حمد، ترمینال دوم را جهت کنترل و مدیریت ترافیک مسافران، بسازد.

hamadinternationalairport8

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ