02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

شهر آنتیک آنتالیا

26 تیر ، 1401
راز آسمان پایتخت

شهر آنتیک آنتالیا کجاست ؟

امروزه کشور ترکیه و جاذبه های گردشگری آنتالیا مورد توجه و علاقه بسیاری از گردشگران است. منطقه آنتالیا به دلیل زیبایی های باستان شناسی و طبیعی بسیار مشهور است. در این شهر دریا، خورشید، تاریخ و طبیعت در کنار یکدیگر و با هماهنگی کامل زیبایی خاصی را به نمایش میگذارند. آنتالیا دارای شفاف ترین ساحل در امتداد مدیترانه است. شهر آنتالیا که در گذشته خدایان و الهه‌ها را در خود جای داده بود، اکنون تمام اسرار و شگفتی‌های خود را به نمایش گذاشته است.با راهنمای سفر به آنتالیا می توانید به راحتی از تمام شهرهای ترکیه به این شهر سفر کنید. در تمام شهرهای ترکیه حتی شهرهای کوچک، شرکت های مسافربری به شهر آنتالیا با تور آنتالیا در دسترس هستند.

antique1

آنتالیا و اطراف آن یک مرکز گردشگری مهم در سواحل مدیترانه محسوب می‌شود. در گذشته آنتالیا به سرزمین تمام قبایل شهرت داشت، زیرا در طول تاریخ، تمدن های متوالی را شاهد بوده است. این شهر با جاذبه های باستان شناسی، طبیعی و تاریخی یک منطقه توریستی کامل برای علاقه مندان به طبیعت و تاریخ است. در مقالات قبلی به جاذبه های گردشگری آنتالیا اشاره کردیم. در این مقاله به شهرهای باستانی از جمله شهر آنتیک آنتالیا می‌پردازیم.

جریان تاریخ در شهر آنتیک آنتالیا

بسیاری از اماکن باستانی و تاریخی در آنتالیا به خصوص شهر آنتیک آنتالیا، نمونه هایی از میراث تمدن های مختلف در این شهر هستند. آنتالیا شهری تاریخی است که سالانه هزاران گردشگر خارجی و داخلی را جذب خود میکند. با رزرو تور آنتالیا با پرواز سان اکسپرس در راز آسمان پایتخت، این فرصت را دارید که از مکان‌های تاریخی درون شهر آنتیک دیدن کنید. علاوه بر گشت تاریخی در این شهر، میتوانید از طبیعت بکر این منطقه نیز لذت ببرید. ساحل دریا، جنگل، کوه و پلاژهای مخصوص گردشگران، از نمونه گردش های شگفت انگیز این شهر هستند.شهر آنتیک آنتالیا در قرن ششم پیش از میلاد مسیح، از بنادر معروف آنتالیا بوده است. این شهر آثار تاریخی بسیاری دارد که امروزه ویرانه ای از آنها باقی مانده است. دسترسی به شهر آنتیک از طریق دریا نیز امکان پذیر است. این شهر از زمان حکومت رومیان باقی مانده و شهر آنتیک در فاصله پانزده کیلومتری از ساحل کِمر قرار دارد. شهر آنتیک یکی از مهمترین بنادر تجاری در زمان خود بوده است.

antique2

جاذبه های گردشگری آنتالیا در شهر آنتیک شامل دیواره‌های قلعه، جاده شاهان، معبد زئوس (یکی از خدایان رومی) و یک تئاتر می‌شود. به جز معبد زئوس، معابد دیگری در نزدیکی این شهر با نام‌های آتنا و هرمس وجود دارند. معبد آتنا که در موزه آن یک نیزه برنزی مربوط به قهرمان میتولوژی هومر نگهداری میشود، از معابد مشهور آنتالیا است. در شهر باستانی آنتیک با خیابان های تاریخی، خانه هایی از کشیش‌های آن زمان را میبینیم. همچنین یک کلیسا در شهر وجود دارد که در زمان خود میزبان مراسم مذهبی مردم شهر بوده است. در ساختار این شهر که طبق اصول رومی ساخته شده است، کانال‌های آبی دیده می‌شود که برای رساندن آب شیرین به منازل تعبیه استفاده می‌شد.

antique3

جاذبه های گردشگری آنتالیا

1. شهر باستانی پرگه در آنتالیا

شهر باستانی پرگه که یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب میشود، در فاصله 17 کیلومتری از این شهر قرار دارد. پرگه یکی از شهرهای سازمان یافته دوره روم بود. این شهر با ویژگی معماری منحصر به فردی که دارد یکی از مشهورترین مکان های جهان باستان محسوب میشود. 
2. شهر باستانی ترمسوس
شهر باستانی ترمسوس از شهرهای باستانی آنتالیا است که به بهترین شکل حفظ شده است و در 30 کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است. این شهر با ظاهری آرام و دست نخورده به دلیل وجود چشمه های آب گرم بسیار مورد توجه است. پوشش گیاهی و وجود درختان کاج، این شهر را به مکانی مرموز تبدیل کرده است. 

antique4

3. شهر باستانی الیمپوس
الیمپوس متعلق به دوره رومی و بیزانس است که از جالب ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می‌شود. این شهر توسط رودخانه ای به دو قسمت تقسیم میشود و در زبان آناتولی باستانی، کوه بزرگ معنی می‌دهد.
4. شهر باستانی میرا
این شهر در دشت میرا قرار دارد. شهر باستانی میرا دارای یک ویرانه از آمفی تئاتر است که در اطراف آن مقبره های سنگی برجسته شبیه به تخت جمشید وجود دارد.
5. شهر باستانی پاترا
این شهر یکی از مهمترین و قدیمی ترین شهرهای موجود در آنتالیا است. شهر باستانی پاترا در کنار یکی از سواحل کمیاب قرار دارد. یکی از شگفتی های این ساحل، تخم گذاری لاک پشت های مدیترانه در این ساحل است.

antique5

6. شهر باستانی فاسلیس
این شهر در شبه جزیره ای کوچک قرار دارد و موقعیت آن نشان میدهد که در زمان خود شهری مهم و دارای سه بندر بوده است. بازمانده از این شهر قنات ها، بقایای دو حمام در میدان شهر است. 
7. شهر باستانی سیده
شهری مهم در 80 کیلومتری شهر آنتالیا و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب میشود. این شهر در شبه جزیره ای وسیع ساخته شده است و آمفی تئاتر تاریخی و معبد آپولو در آن قرار گرفته است. قدمت این شهر به چندین سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد.

لذت خرید بعد از بازدید شهر آنتیک آنتالیا

یکی از جذابیت های سفر به آنتالیا خرید کردن است. میتوانید بعد از بازدید از شهر آنتیک آنتالیا به مراکز خرید رفته و از خرید کردن لذت ببرید. مرکز خرید تراسیتی با ترکیبی از برندهای معروف در خود، یکی از بزرگترین مراکز خرید در آنتالیا محسوب میشود. ایکی قاپیلی هان از قدیمی ترین مراکز خرید در آنتالیا است که میتوانید با تور لحظه آخری آنتالیا به این مرکز خرید بیاید و خریدی خاطره انگیز را در آن تجربه کنید.

antique6

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ