02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

غار کارائین آنتالیا

07 آذر ، 1401
راز آسمان پایتخت

غار کارائین آنتالیا

آنتالیا بزرگ‌ترین شهر ساحلی غرب کشور ترکیه است. طبیعت زیبا، آب و هوای دلپذیر و جاذبه‌های گردشگری آنتالیا بخشی از دلایلی هستند که باعث شده بسیاری از ایرانی‌ها برای سفر با تور آنتالیا این شهر را انتخاب کنند. شما می‌توانید در شهر آنتالیا ترکیبی از سنت و مدرنیته را مشاهده کنید. مرکز خریدهایی شیک و لوکس در کنار آثار تاریخی چیزی نیست که بتوانید آن را در هر شهری ببینید.

karaincaver1

اگر به آنتالیا سفر کردید و دوست داشتید حضور در یک منطقه باستانی را تجربه کنید؛ جایی که شاید اولین ساکنان این سرزمین در آنجا سکونت داشته‌اند، باید به غار کارائین آنتالیا بروید. این غار یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های توریستی شهر آنتالیا است. اگر مشتاق دانستن اطلاعات بیشتری درباره این غار باستانی هستید؛ با ما تا انتها این مطلب همراه شوید.

غار شگفت انگیز کارائین آنتالیا

غار کارائین آنتالیا به عنوان قدیمی‌ترین غار کشف شده در جهان شناخته می‌شود. باستان‌شناسان معتقدند که قدمت این غار به دوران پارینه‌سنگی یعنی حدود 200 هزار سال قبل بازمی‌گردد. تصور اینکه الان بتوانید در چنین غاری قدم بزنید شگفت‌انگیز است. پژوهشگران و زمین‌شناسان زیادی این غار را مورد بررسی و کاوش قرار داده‌اند. آن‌ها در این غار قدیمی، جمجمه انسان نئاندرتال پیدا کرده‌اند. انسان نئاندرتال یک گونه با دست‌کم یک زیرگونه از انسان‌های نخستین محسوب می‌شود که منقرض شده است. این انسان‌ها تفاوت‌های ظاهری و ساختاری نسبتاً زیادی با ما داشته‌اند. پیدا کردن چنین آثاری به خوبی نشان‌دهنده قدمت این غار است. یکی دیگر از جذابیت‌های غار کارائین، اتاقک‌ها و گذرگاه‌های متعددی هستند که در این غار وجود دارند.

karaincaver2

در واقع غار کارائین آنتالیا مجموعه‌ای از چندین غار متعدد است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در گذشته غار کارائین مکان مناسبی برای زندگی انسان‌ها بوده است به همین دلیل احتمالاً انسان‌های زیادی در آن‌ها سکونت می‌کردند و یا حداقل در هنگام خطر به آنجا پناه می‌بردند. همچنین محققان بر این باورند که در گذشته یک دریاچه بزرگ رو به روی غار قرار داشته که بسیاری از نیازهای انسان را برآورده می‌کرده است. علاوه بر این‌ چند کتیبه قدیمی یونانی نیز در قسمت ورودی غار پیدا شده که نشان‌دهنده اهمیت غار در گذشته است.

karaincaver4

جالب است بدانید که برخی باستان‌شناسان احتمال می‌دهند که از این غار برای مدتی به عنوان یک زیارتگاه استفاده می‌شده است. دلیل چنین فرضی وجود تزئینات حکاکی شده در قسمت ورودی و ابتدایی غار است. در حال حاضر نیز غار کارائین آنتالیا به مکانی برای بازدید گردشگران خارجی تبدیل شده است. بسیاری از کسانی که با تور لحظه آخری ‌آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند؛ زمانی را برای بازدید از این غار تماشایی اختصاص می‌دهند.

چرا از غار کارائین آنتالیا دیدن کنیم؟

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه است. در این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. همچنین بازدید از مرکز خریدهای رنگارنگ و مکان‌های تفریحی نیز وقت زیادی از مسافران خواهد گرفت به همین دلیل شاید این سؤال برای شما هم به وجود آمده باشد که چرا باید یک روز را برای بازدید غار کارائین آنتالیا اختصاص بدهیم؟ مگر داخل این غار چه خبر است؟ در بخش قبلی به طور مختصر درباره تاریخچه این غار و چیزهای شگفت‌آوری که در آن پیدا شده است صحبت کردیم. اگر این‌ها نتوانسته باشد که شما را به بازدید از این غار ترغیب کند؛ احتمالاً باید قدری بیشتر درباره داخل غار و ویژگی‌های جذاب آن بدانید. فضای داخل غار برعکس آنچه تصور می‌شود، ترسناک نیست. اگر کمی روحیه ماجراجویی داشته باشید از گشت و گذار در غار لذت خواهید برد.

karaincaver3

فضای داخل غار روشن است. با این حال اگر می‌خواهید کمی دقیق‌تر اطرافتان را مشاهده کنید؛ بهتر است یک چراغ‌قوه همراهتان داشته باشید. بعد از بالا رفتن از حدود 500 پله به ورودی غار خواهید رسید. زمانی که وارد غار می‌شوید، نسیم خنکی را روی صورتتان احساس خواهید کرد. داخل غار کمی خنک‌تر از فضای بیرون است. اگر در تابستان به دیدن غار کارائین می‌روید؛ گرمای هوا در داخل غار به هیچ عنوان شما را اذیت نخواهد کرد. این غار شگفت‌انگیز دو در ورودی دارد که در نهایت به یکدیگر می‌رسند. همچنین در قسمت ورودی غار بخشی وجود دارد که برخی از اشیای باستانی یافت شده را در آنجا نگهداری می‌کنند. غرفه‌های کوچک با سقف‌های کوتاه و بلند که چراغی از آن‌ها آویزان است به همراه تعداد بی‌شماری ستون حکاکی شده از دیگر تصاویری هستند که پس از خروج از غار کارائین در ذهنتان باقی می‌مانند.

غار کارائین آنتالیا کجاست؟

غار کارائین آنتالیا در بخش شمالی این شهر ساحلی قرار گرفته است. تاکسی‌های زیادی در سطح شهر وجود دارند که شما را تا نزدیکی غار کارائین می‌رسانند. البته همه مسیر رسیدن تا غار کارائین را نمی‌توانید با ماشین طی کنید. پس از پیاده شدن از ماشین باید حدود 20 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به بالای کوه و ورودی غار برسید.

karaincaver5

همچنین برای بازدید از غار کارائین باید بلیت تهیه کنید. یک باجه بلیت‌فروشی در نزدیکی غار وجود دارد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه ناچیزی بلیت ورود به غار کارائین را خریداری کنید. گردشگران می‌توانند در ماه‌های آوریل تا اکتبر هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 7 عصر از این غار دیدن کنند. در ماه‌های دیگر سال، ساعات بازدید از غار کمی متفاوت‌تر است. در این ایام علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 عصر برای بازدید از غار کارائين به این منطقه بروند.

آيا برای بازدید از غار کارائین باید وسایل خاصی همراه داشته باشیم؟

مسیر رسیدن به غار کارائین آنتالیا و همین‌طور داخل غار هموار نیست؛ بنابراین بهتر است یک کفش مناسب بپوشید. کفشی که بتوانید به راحتی با آن از کوه بالا بروید و مدتی طولانی را پیاده‌روی کنید بدون اینکه خسته شوید. سعی کنید لباسی راحت بپوشید و به این نکته توجه داشته باشید که هوای داخل غار همیشه کمی خنک‌تر از هوای بیرون است.

karaincaver6

داخل غار نیز به اندازه کافی روشن است. با این حال بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند که یک چراغ‌قوه کوچک همراه خود داشته باشند. به کمک چراغ‌قوه می‌توانید با وسواس بیشتری داخل غار را بگردید و از بخش‌های مورد علاقه‌تان دیدن کنید. همچنین بخش‌هایی از غار ممکن است به دلیل رطوبت خیس شده باشد پس در هنگام بازدید از غار حواستان به قدم‌هایتان باشد و کمی محتاطانه‌تر حرکت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ