02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

دروازه هادریان آنتالیا

22 اسفند ، 1401
راز آسمان پایتخت

دروازه هادریان آنتالیا کجاست؟

اگر با تور آنتالیا به این شهر زیبا سفر کرده اید حتما از دروازه هادریان آنتالیا بازدید کنید. جاذبه های تاریخی زیادی در این شهر قرار گرفته اند که بسیاری از افراد از آنها بازدید می نمایند. به طور کلی اگر علاقه زیادی به بازدید از جاذبه‌های تاریخی دارید این دروازه را فراموش نکنید. امروزه بسیاری از افراد با تور لحظه آخری آنتالیا یا با تور لوکس آنتالیا به این شهر می روند.

hadrian1

شما بر اساس بودجه ای که برای سفر خود دارید می توانید یکی از تور های متفاوت آنتالیا را انتخاب کنید. هر یک از بناها و جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا را در تورهای گردشگری می‌ تواشنید مورد بازدید قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد دروازه تاریخی هادریان آنتالیا کسب کنید.

معرفی دروازه و برج های هادریان آنتالیا

دروازه هادریان در مرکز شهر قرار گرفته است که گردشگران این مکان را به عنوان دروازه سه قوسه یا هادریانوس می‌ شناسد. هر یک از نام هایی که برای این دروازه انتخاب می ‌شوند تاریخچه مخصوص به خودشان را دارند. نام هادریان مربوط به تاریخ باستان قرن دوم میلادی می باشد. زمانی که امپراتور روم باستان از این دروازه بازدید کرد دروازه را به این نام انتخاب کردند.

hadrian2

دروازه سه قوسه مربوط به سه قوس دروازه می باشد. در واقع باید بدانید که این دروازه به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین و برجسته‌ ترین دروازه های باستانی شناخته می ‌شود که در شهر آنتالیا قرار گرفته است.

تاریخچه دروازه هادریان آنتالیا

اگر می ‌خواهید از دروازه هادریان آنتالیا بازدید کنید باید در مورد تاریخچه این دروازه اطلاعات بیشتری داشته باشید. یکی از مکان هایی که به شدت توصیه می کنیم از آن بازدید کنید این دروازه تاریخی می باشد. داستان های زیادی برای این دروازه ارائه شده است. بر اساس یکی از روایت‌ ها این دروازه حدود ده قرن پیش ساخته می شود و ملکه سبا برای ملاقات پادشاه به این سرزمین می‌ رود. ملکه در مسیر از دروازه تاریخی هادیان عبور می کند و برای استراحت مدتی را در کاخ آنتالیا به سر می ‌برد. این داستان با آنکه در کتاب ها بیان شده هماهنگی زیادی با تاریخ دروازه ندارد. به همین دلیل فرضیه مربوط به واقعی بودن آن را رد می نمایند.

hadrian3

بر اساس آگاهی دانشمندان غربی، نوشته هایی که روی دروازه تاریخی هادریان حک شده اند نشان می دهند که دروازه بزرگ هادریان، یکی از دروازه های مشهور ورود امپراتور روم می باشد. بر اساس گفته ‌های دانشمندان بنای این دروازه در اصل دو طبقه بوده که امروزه تنها یک طبقه از آن باقی مانده است. به طور کلی باید بدانید که تاریخچه دروازه بسیار طولانی است و گفته های زیادی در مورد آن وجود دارد.

ویژگی دروازه بزرگ و تاریخی هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا به عنوان یک دروازه باستانی ترکیه معرفی می‌ شود که شباهت زیادی به طاق نصرت دارد. اندازه هر یک از طاق ها ۴ متر می باشد و ارتفاع آنها به ۶ متر می رسد. نمای دروازه از هر دو سمت بسیار زیبا است. چهار ستون تزیینی که به رنگ سفید و مرمری هستند برای ساخت این دروازه به کار گرفته شده‌ اند. در مجموع باید بدانید که 8 ستون در این دروازه قرار گرفته اند. مقاومت و استحکام هر یک از ستون ها بسیار بالا است. به همین دلیل طول آنها زیاد می باشد. در کنار این دروازه می توانید دو برج متعلق مربوط به دوران امپراتوری روم را مشاهده کنید. برج جنوبی در قسمت چپ بلوار قرار گرفته است، برج شمالی در قسمت راست بلوار می باشد.

hadrian4

در نیمه اول قرن سیزدهم میلادی امپراتور سلجوقی، کیقباد دستور بازسازی دروازه هادریان صادر کرد. بر اساس بسیاری از نظریه ها و کتیبه های متفاوتی که در این دروازه نصب شده‌ اند معماری متفاوت دو برج مربوط به دوران سلجوقی می باشد.

مسیر رفتن به دروازه هادریان آنتالیا

برای رفتن به دروازه تاریخی هادریان باید آدرس و راه های رسیدن به این دروازه را به خوبی بشناسید. شما برای رفتن به مرکز شهر آنتالیا هیچ مشکلی ندارید. در واقع می توانید تا مرکز شهر آنتالیا پیاده‌ روی کنید یا از خط مترو و اتوبوس استفاده نمایید. منطقه کلیپی که در مرکز شهر است را به عنوان منطقه اصلی دروازه تاریخی هادیان می‌ شناسند. اگر مایل هستید از این دروازه بازدید کنید بهتر است که روزها به دروازه بروید. البته شب ها چراغانی این دروازه بسیار زیبا و خاص است. امروزه بسیاری از افراد برای بازدید از این دروازه روش پیاده روی را انتخاب می کنند. چرا که با پیاده روی می توانید از تمامی بخش‌ های مرکزی دروازه بازدید کنید.

hadrian5

معماری دروازه بزرگ هادریان آنتالیا

یکی از مهمترین نکاتی که زمان بازدید از دروازه هادریان اهمیت دارد این است که معماری دروازه را به طور کامل بشناسید. این دروازه تنها دروازه به جای مانده در آنتالیا می باشد. دروازه بزرگ آنتالیا دارای سه قوس است که سنگ های گرانیت و مرمر سفید را برای آن به کار گرفته اند. هر یک از برج های دروازه زمان ورود پادشاهان تزیین می شدند. ارتفاع بنای دروازه از قسمت پایین برج تا قسمت بالا حدود ۸ متر می باشد.در کنار دروازه هادریان می‌ توانید دو برج تاریخی که در قسمت چپ و راست می باشد را مشاهده کنید. باستان شناسان ساختمان اولیه این بنا را به طور کامل بررسی کرده اند.

hadrian6

آنها به این نتیجه رسیده‌اند که زبان ترکی و عربی روی تمامی بخش‌ های دروازه قرار گرفته است. امروزه تنها گوشه‌ ای از کتیبه های مربوط به این دروازه باقی مانده است. در صورتی که می خواهید از این دروازه بازدید کنید باید بدانید که این دروازه در گذشته دو طبقه بوده و اکنون تنها یک طبقه می باشد.

بهترین زمان بازدید از دروازه هادریان آنتالیا

برای ورود به دروازه هادریان آنتالیا هزینه از شما دریافت نمی گردد. مدت زمان پیشنهادی جهت بازدید از دروازه حدود یک الی دو ساعت می باشد. اگر می خواهید بهترین زمان سفر به دروازه آنتالیا را بدانید تا از دروازه بازدید کنید به شما توصیه می‌کنیم که بهار و پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید. آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه‌ ای است. به همین دلیل تابستان های این شهر تا حدود گرم و خشک می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ