02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

باغ وحش زوریخ

24 اسفند ، 1401
راز آسمان پایتخت

چگونه به باغ وحش زوریخ برویم؟

امروزه بسیاری از افرادی که با تور سوئیس به کشور سوئیس می روند مایل هستند از تمامی جاذبه های گردشگری این کشور بازدید کنند. شما با دریافت ویزا شنگن می توانید به تمامی کشورهای اروپایی سفر نمایید. باغ وحش زوریخ به عنوان یکی از مهم‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری این کشور شناخته می‌ شود.

zurichzoo1

در واقع این باغ وحش را به عنوان موسسه آموزشی فرهنگی می شناسند. حدود ۴۰۰۰ گونه متفاوت در این باغ وحش وجود دارند. هدف اصلی از تاسیس باغ وحش حفظ نسل حیواناتی است که در حال انقراض بوده اند.ببر سیبری و پلنگ برفی در حال انقراض بودند که با نگهداری آنها در این باغ وحش آنها توانستند نسل خود را ادامه دهند. در واقع باید بدانید که این باغ وحش را تنها به حیوانات وحشی اختصاص نداده اند، بخشی از جانوران این باغ وحش که در تور سوئیس بازدید می کنید عمومی و خانگی هستند. بنابراین شما بدون ترس می توانید این حیوانات را تماشا کنید و آنها را لمس کنید.

ویژگی باغ وحش بزرگ زوریخ

باغ وحش زوریخ یکی از بهترین مکان های اروپا شناخته می‌ شود که هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند. حیواناتی که در این باغ وحش حضور دارند در بخش مخصوص قرار می گیرند که گویی در زیستگاه اصلی شان می توانند زندگی کنند. پلنگ های برفی در محیطی که شبیه به صخره هیمالیا است نگهداری می ‌شوند.

zurichzoo2

حدود ۱۳ کیلومتر از این باغ وحش به جنگل استوایی اختصاص داده شده تا برخی از حیوانات مانند فیل ها بتوانند در این محیط بزرگ زندگی کنند. در طول سال این باغ وحش به عنوان یکی از بهترین مکان های تماشایی مورد استقبال قرار می‌ گیرد.گونه های زیادی از جانوران را در این باغ وحش مشاهده می کنید که هر یک از آنها در حال افزایش هستند. اگر شما به تماشای حیوانات علاقه زیادی دارید می‌توانید در تور سوئیس به این باغ وحش بروید تا در بازه زمانی مناسب از حیوانات باغ وحش بازدید کنید. باغ وحش شهر زوریخ به عنوان یکی از بی ‌نظیرترین جاذبه ‌هایی شناخته می ‌شود که در کشور سوئیس راه اندازی شده است. در این باغ وحش شما می توانید زیستگاه طبیعی هر یک از حیوانات را مشاهده کنید. در این باغ وحش گونه‌های متفاوتی از حیوانات اهلی و وحشی را مشاهده خواهید کرد. حرکات جالب هریک از حیوانات که در این باغ وحش هستند بی نهایت لذت بخش می باشد.

zurichzoo7

تاریخچه تاسیس باغ وحش زوریخ

در اواسط قرن بیستم یعنی سال ۱۹۲۹ این باغ وحش تاسیس شد. در طول همان سال این باغ وحش به عنوان یکی از بهترین مکان های اروپا شناخته شد. باغ وحش شهر زوریخ تا امروز مانند روزهای اول اهمیت زیادی دارد و مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. این باغ وحش در برنامه های حفظ محیط زیست نقش مهمی برای نگهداری حیوانات داشته است. اگر قصد بازدید از باغ وحش شهر زوریخ را دارید باید در مورد ویژگی های منحصر به فرد این باغ وحش اطلاعات بیشتری کسب کنید.

zurichzoo3

زیستگاه های متفاوت باغ وحش بزرگ زوریخ

یکی از مهمترین ویژگی های باغ وحش زوریخ زیستگاه های متفاوت آن می باشد. شما می توانید جنگل های پرباران، جنگل های استوایی و ... را در این باغ وحش مشاهده کنید. هر یک از حیوانات به راحتی می ‌توانند در محیط زیستی که متناسب با آنها است زندگی کنند. در واقع این مسئله که حیوانات حس اسارت نداشته باشند بسیار مهم است. بازدید کنندگان زمان بازدید از این باغ وحش می توانند حیوانات زیادی مانند لاک پشت های غول پیکر، پاندا، خرس، شیر، پروانه، فیل و حیوانات دیگر را تماشا نمایند.

zurichzoo4

تماشای پلنگ از مسافت نزدیک در حالی که از زمین کوهستانی بالا می رود برای بسیاری از افراد هیجان انگیز است.فیل های آسیایی به عنوان سرگرمی های این باغ وحش شناخته می‌ شوند. این فیل ها در خشکی زندگی می کنند و در آب مشغول به شنا می باشند. آکواریوم حرکت این فیل ها را می توانید در باغ وحش شهر زوریخ مشاهده کنید.

بخش های متنوع باغ وحش زوریخ

بخش های زیادی در باغ وحش زوریخ وجود دارند که هر یک از آنها مخصوص حیوانات متفاوت می باشند. بخشی از این باغ وحش را به عنوان جنگل ماسوالا می شناسند. در این جنگل حیوانات زیادی مانند آفتاب پرست، پرنده، طوطی، قورباغه و ... زندگی می کنند. بخش دیگر این باغ وحش به نام پانتانال شناخته می شود. با قدم زدن در این بخش احساس می کنید در آمریکای جنوبی قدم می زنید. بازی های میمون ها را در این بخش مشاهده خواهید کرد. فیل های آسیایی در این بخش قرار گرفته ‌اند و در خاک و آب مشغول بازی می باشند.استپ مغولستان به عنوان یکی دیگر از بخش‌ های باغ وحش زوریخ شناخته می ‌شود.

zurichzoo5

حیوانات زیادی مانند بز کشمیری، شتر و ... را در این بخش نگهداری می‌ کنند. برخی دیگر از حیواناتی که بی آزار هستند مانند خرگوش، بوقلمون و ... به راحتی می‌ توانند در بخش اولیه باغ وحش زندگی کنند. یکی از مهمترین بخش های این باغ وحش مربوط به رژه پنگوئن ها می باشد. این پنگوئن ها در دمایی که کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد می ‌باشد زندگی می کنند. در رژه می توانید حرکات دیدنی پنگوئن ها را مشاهده کنید.حرکات دیدنی پنگوئن ها برای کودکان بسیار جذاب است. در این بخش از سازهای چوبی استفاده کرده اند و به وسیله پانل های پیش ساخته این بخش را طراحی کرده‌ اند. گرمای این بخش باغ وحش شهر زوریخ به وسیله شبکه گرمایش حرارتی تامین می گردد.

zurichzoo6

نحوه رفتن به باغ وحش بزرگ زوریخ

برای دسترسی به باغ وحش زوریخ می ‌توانید از ایستگاه مرکزی شهر استفاده کنید. در صورت استفاده از اتوبوس باید لاین ۶ را سوار شوید. شما می توانید از تاکسی برای رسیدن به این باغ وحش استفاده کنید. بلیط ورودی این باغ وحش برای افراد متفاوت فرق می کند. برای کودکان زیر ۶ سال بازدید از باغ وحش رایگان می باشد. باغ وحش شهر زوریخ به عنوان یک جاذبه های دیدنی است که همه روزه باز می باشد و بازدیدکنندگان می توانند از آن بازدید نمایند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ