02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول کجاست

شهر استانبول مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان بوده و هست . البته این شهر فقط مسافر ایرانی ندارد بلکه استانبول شهری است که در جهان شناخته شده است و مرکز گردشگری و قلب اقتصادی کشور ترکیه است و در تمام ایام سال مسافران بسیاری از تمام دنیا به استانبول سفر می کنند اگر با تور لحظه آخری استانبول سفر کرده باشید مطمئنا می دانید مرکز شهر در قسمت اروپایی آن میدان تکسیم است. میدان تکسیم قلب شهر استانبول در قسمت اروپایی آن است . میدانی شلوغ و پر از جمعیت است. مغازه های بسیار، رستوران ها ، فست فود و غذا آماده در اطراف میدان تکسیم فراوان است. دسترسی به این میدان به دلیل مرکزیت و همچنین وجود ایستگاه مرکزی مترو و بودن انواع و اقسام وسایل نقیله اعم از تاکسی و اتوبوس بسیار راحت و آسان است.

taksimsquareistanbol

همچنین این خیابان دارای تراموا نیز می باشد که بسیار قدیمی است و کار انتقال مسافران را انجام می داد البته امروزه بیشتر کارکرد گردشگری دارد و توریست ها را جابجا می کند میدان تکسیم در ابتدای خیابان استقلال واقع شده است و علاوه بر اینکه محل حضور بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی است از لحاظ سیاسی نیز بسیار مهم است . میدان تکسیم یادآور جمهوری ترکیه است. در مرکز این میدان نیز مجسمه یادبود جمهوریت نصب شده است که توسط سنگتراش مشهور ایتالیایی، پیئترو کانونیکا ساخته شده است و در سال ۱۹۲۸ میلادی در این میدان از آن رونمایی شد که یادبودی باشد برای تشکیل جمهوری ترکیه در سال 1923  پس از جنگ استقلال که در پی انقراض امپراطوری عثمانی در پایان جنگ جهانی اول اتفاق افتاد.

istanbultaksimSquare

به دلیل همین کارکرد سیاسی نیز این میدان در مواقع اعتصابات و تظاهرات مردمی به مرکزی برای اجتماع تبدیل می شود . مردم استانبول در اجتماعات سیاسی و یا در جشن های ملی در این میدان جمع می شوند و شعار می دهند مسافرانی که به استانبول سفر می کنند می توانند در هتل های نزدیک میدان تکسیم ساکن شوند که در این صورت به همه اماکن تاریخی و رستوران ها به راحتی دسترسی خواهند داشت. در اطراف میدان تکسیم هتل های بسیاری وجود دارد و همچنین مسافرخانه ها و هاستل نیز برای مسافرای اقتصادی فراهم است.

meydantaksimistanbul

در این میدان شما فروشگاه ها و رستوران ها و کافه های بسیاری را خواهید دید و از شلوغی آنجا تعجب خواهید کرد. به هر حال هر شهر توریستی مانند استانبول میدانی  مرکزی مانند تکسیم دارد. در این میدان شما مشکل زبان نخواهید داشت چون زبان های ترکی ، انگلیسی ، فارسی و عربی بسیار رایج است و شما می توانید بسیاری از هم وطنان خود را نیز در این میدان ببینید و اصلا احساس غربت نخواهید کرد.

istanbulmeydantaksim

امیدواریم از سفر به استانبول و حضور در میدان تکسیم آن لذت ببرید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ