02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

برج گالاتا

برج گالاتا استانبول

استانبول یک شهر دورگه اروپایی آسیایی می باشد که در سالیان اخیر به یکی از توریستی ترین نقاط منطقه و جهان تبدیل شده است. شهر استانبول از نظر جاذبه های تاریخی بسیار غنی می باشد به طوری که شما میتوانید جاذبه های تاریخی متنوع و منحصر به فردی را در تمام نقاط این شهر پیدا کنید. به عنوان مثال برج گاتالا استانبول یکی از جاذبه هی تاریخی بی نظیر در این شهر می باشد که هرساله توریستان و گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب میکند. در ادامه این مقاله به معرفی برج گالاتا استانبول می پردازیم تا شما بیشتر با این مکان تاریخی بسیار هیجان انگیز آشنا شوید و برنامه بازدید از آن را در لیست برنامه های تور لحظه آخری استانبول خود قرار دهید.

galatatoweristanbul

تاریخچه برج گالاتا استانبول

تاریخ برج گالاتا اساانبول مانند بسیاری از کاخ ها، مسجد ها و ... تاریخی باقی مانده در این شهر به زمان حکومت عثمانی ها بر این سرزمین باز میگردد. شواهد و مدارکی تاریخی به جا مانده از برج گالاتا استانبول نشان میدهد که این برج در سال ۵۲۸ میلادی و همزمان با قرون وسطی ساخته شده است.  تاریخ ساخت برج گالاتا استانبول بر روی معماری آن تاثیر گذاشته است به طوری که برای ساخت این مکان از سبک معماری یونانی ها الهام گرفته شده است.  هدف از ساخت برج گالاتا استانبول مانند بسیاری از برج های دیدبانی قدیمی، محافظت از شهر در برابر دشمنان بوده است. برج گالاتا استانبول در طول تاریخ ۴ بار توسط دشمنان حکومت عثمانی تخریب و از نو ساخته شده است.

این امر نشانه اهمیت بیش از اندازه برج گالاتا استانبول و تاثیر چشمگیر آن بر روی نتیجه جنگ می باشد. گنبد و سقف برج گالاتا استانبول در سال ۱۸۷۵ میلادی بر اثر وزش یک طوفان بسیار شدید تخریب شد و تا سال ها اخر دوران حکومت عثمانی ها به همان صورت باقی ماند. گنبد برج گالاتا استانبول در سال ۱۹۱۵ میلادی تعمیر و بازسازی شد تا امروزه گردشگران و توریست هایی که با تور استانبول به استانبول سفر می کنند بتوانند به راحتی از این اثر تاریخی باشکوه بازدید کنند.

galatatowerinistanbul

معماری برج گالاتا

همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم، در ساخت برج گالاتا استانبول از سبک معماری یونانی ها در زمان قرون وسطی الهام گرفته شده است. معماری بیرونی این برج  به شکلی که است که ورودی برج به راحتی دیده نمی شود و برای پیدا کردن آن باید حداقل یک دور اطراف برج گالاتا استانبول بچرخید. درون این برج از پلکان ها و راهرو های باریک استفاده شده است، تا دشمنان نتوانند به راحتی به طبقات بالای برج نفوذ کنند. اما امروزه برای رفاه بیشتر گردشگران و توریستان، درون برج گالاتا استانبول از آسانسورهای استفاده می شود که این اسانسور ها میتوانند شما را تا طبقه هفتم این برج بالا ببرند.

galatoweristanbul

سکوی تماشاچی برج گالاتا استانبول

اصلی ترین دلیل مراجعه توریستان و گردشگران به برج گاتالا، ایستادن بر فراز سکوی تماشای این برج بی نظیر می باشد. هنگامی که شما بر روی سکوی تماشای برج گالاتا استانبول قرار بگیرید، میتوانید تمام استانبول را در زیر پای خود مشاهده کنید. بازدید از کوچه ها، خیابان ها، گنبد و مناره مسجد ها، ساختمان های بلند و ... شهر استانبول از بالای سکوی تماشا برج گاتالا، میتواند یک خاطره بی نظیر را برای شما و همراهانتان در طول سفر به شهر استانبول و کشور ترکیه رقم بزند. به شما توصیه می کنیم هنگام بازدید از برج گالاتا استانبول و مراجعه به سکوی تماشای آن، حتما یک دوربین عکاسی یا فیلمبرداری همراه خود داشته باشید. زیرا بالای برج گاتالا یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی شهر استانبول می باشد.

towergalaistanbul

امکانات رفاهی موجود در برج

 درون برج برج گالاتا استانبول یک رستوران ترکی و یک کافه بسیار زیبا وجود دارد که گردشگران می توانند برای استراحت و صرف غذا از آنها استفاده نمایند. در رستوران ترکی موجود در برج گالاتا استانبول انواع غذا های ترکی، انواع کباب ها و ... صرف می شود. با مراجعه به این کافه و رستوران میتوانید یک وعده غذایی خود را در کنار یک منظره بی نظیر از شهر استانبول میل نمایید. در هنگام مراجعه به این کافه و رستوران به این نکته دقت داشته باشید که قیمت غذا ها، دسر ها و ... موجود در آن ها نسبت به رستوران های عادی اطراف کمی بیشتر می باشد.

galatoweristanbul

بازدید از برج برج گالاتا و جاذبه های گردشگری اطراف ان

برای بازدید از این مکان تاریخی حداقل به ۱ الی ۲ ساعت زمان نیاز دارید. برج گالاتا در یکی از محله های معروف و شلوغ استانبول واقع شده است و شما میتوانید قبل یا بعد از بازدید از برج، سری هم مغازه های و جاذبه های توریستی اطراف برج بزنید. به عنوان مثال در محله اطراف برج گالاتا استانبول کافه های بسیار زیبا، مغازه های متنوع، مراکز فروش صنایع دستی. لوکیشن های عکسی بی نظیر و ... وجود دارد که شما میتوانید از تمامی آنها  استفاده نمایید. از سری جاذبه های گردشگری اطراف برج گاتالا می توان به میدان تکسیم استانبول، خیابان استقلال، کلیسای سنت آنتونی، تنگه بسفر و ... اشاره کرد. برای رسیدن به برج گالاتا استانبول راه های و مسیر های گوناگونی وجود دارد. اما به طور کلی بهترین مسیر و روش برای رسیدن به این برج، استفاده از مترو می باشد. هنگام مراجعه به برج گالاتا به این نکته دقت داشته باشید که این مکان در هنگام غروب آفتاب بسیار شلوغ است.

شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با جاذبه های توریستی و گردشگری شهر استانبول ئو کشور ترکیه به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید.

   
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ