02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

بازار سوق واقف قطر

چرا بازار سوق واقف قطر معروف است!

بازار سوق واقف قطر تنها بازار سنتی در شهر دوحه است. این بازار نیز مانند دیگر بازارهای قدیمی دارای کوچه های مختلف باریک و تو در تو است. سن این بازار و کوچه ها به دویست و پنجاه سال میرسد. این میراث بزرگ یکی از نقاط گردشگری جذاب قطر محسوب میشود و اجناس متنوعی در این بازار به فروش میرسد. سوق واقف علاوه بر فروش اجناس دارای تعداد زیادی رستوران با انواع غذاهای محلی و همچنین رستوران‌هایی با غذاهای بین المللی است. 

souqwaqif1

سوق واقف از جالب ترین جاذبه های گردشگری قطر است که میتوانید سنتی ترین اشیاء را اینجا بیابید. این بازار در محل بازار قدیمی دوحه، مابین خیابان‌های البوشریب و الریان قرار گرفته است. زمان قدیم بازار سوق واقف به بازار ایستاده شهرت داشت. به دلیل نزدیک بودن به دریا، وجود رطوبت باعث میشد بازرگانان از شروع تا پایان وقت کاری، در مغازه ها ایستاده کار کنند.

ساختار و معماری بازار سوق واقف در قطر 

بازار سوق واقف قطر برای قرن ها محل تجارت بادیه نشینان عرب (عشایری که در بیابان های عربستان و سوریه ساکن بودند) برای بردن پشم و حیوانات بود. تمام مایحتاج روزانه مردم از این طریق تامین میشد. با گذشت زمان سوق واقف شروع به ریزش کرد و به مرحله تخریب رسید. در سال 2003 به دلایلی نامعلوم دچار حریق شد و سال 2004 تصمیم به مرمت گرفته شد و در سال 2006 آن را بازسازی کردند. 

souqwaqif2

دلیل بازسازی و مرمت بازار سوق واقف دوحه حفظ سنت قطر بود. سوق واقف میراث قطر شناخته میشود و حفظ این میراث و فرهنگ مردم قطر، دلیل دیگر بازسازی این بازار بود. ساختمان های فرسوده را با تغییرات مدرن مرمت کردند. برای نوسازی و بازسازی ساختمان ها از ترکیب خاک رس بامبو و کاه استفاده کردند. با توجه به گرمای شدید قطر، جهت عایق سازی ساختمان ها در برابر گرما، از شیوه های استراتژیک مدرن استفاده شد.

از بازار سوق واقف در دوحه چه میتوان خرید؟

گردشگران تور قطر همیشه به دنبال فروشگاه های سنتی برای خرید سوغات هستند. اگر به دنبال خرید سوغات ارزان قیمت هستید طلا، سیگار و ابزار آلات الکترونیک در دوحه بسیار ارزان است. از دیگر سوغات کشور قطر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مروارید و جواهرات
ساز عود عربی
ادویه جات خوشبوی قطری
لباس گلدوزی مردانه و زنانه
قلیان عربی
جعبه های چوبی تزئینی
بخور (از جمله عود معروف آگاروود یا چوب آلوئه)
ست قهوه خوری عربی 
السدو: یک تکه پارچه زیبای کار شده و دستباف از موی شتر و موهای بز است. پارچه های خوشرنگ و لعاب که در روکش کوسن، قالیچه، فرش، پتو و غیره استفاده میشود.

souqwaqif3

تفریح های جذاب تور دوحه در بازار سوق واقف 

9 تفریح جالب و محبوب برای گردشگران تور دوحه در این شهر وجود دارد. 

شاهین بازی

شاهین بازی یک نوع ورزش سنتی برای مردم قطر است و در بازار سوق واقف دوحه میتوانید این پرنده باشکوه را ببینید. در مغازه های سوق واقف، می‌توانید یکی از این پرنده ها را دست بگیرید و یا بر شانه خود بگذارید و عکاسی کنید. خرید شاهین و لوازم نگهداری آن در سوق واقف امکان پذیر است. همچنین در بازار یک دامپزشکی برای درمان این پرندگان وجود دارد.

شتر و اسب

برای دیدن شترها میتوانید به قسمت فالکون بازار بروید. برای دیدن اسب‌های عربی نیز میتوانید به اصطبل امیری سر بزنید، جایی که پلیس میراث فرهنگی در گردش‌های روزانه خود از آنها استفاده میکند.

خرده فروشی ها

این قسمت بازار برای همه جالب و جذاب است. خرده فروش‌هایی در اطراف بازار سوق واقف قطر وجود دارد که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را میفروشند. عتیقه جات، صنایع دستی، لوازم شکار از این نوع کالا هستند. با ورود به این قسمت از بازار نوازندگان عود، طبل محلی و فلوت از شما استقبال میکنند.

گشت در کارگاه های هنری

 اگر از آن دسته گردشگران تور دوحه هستید که صنایع دستی میپسندید، کارگاه‌های هنری نقاشی و آثار چوبی بهترین گزینه برای شما هستند. کاشی های نقاشی شده، فانوس های تزئینی از هنر دست مردم این کشور است، که در کارگاه های هنری به نمایش گذاشته میشوند.

چاشنی های خوش عطر و بو

 انواع ادویه و چاشنی های عالی قطری میتواند از آن خریدهای جذاب سفر باشد.

مروارید شناسی

در بازار سوق واقف دوحه میتوانید هنر مروارید سازی را بیاموزید و با انواع مروارید آشنا شوید. دیدن مرواریدهای سفید، صورتی و خاکستری از نزدیک، بسیار شگفت انگیز است.

محصولات زیبایی عربی

 عود، مشک، عطرهای سفارشی، سرمه، روغن آرگان، حنا از نمونه محصولات آرایشی و زیبایی در قطر است.

نمای ایرانی

غذاخوری پریسا نمایی از معماری کاخ‌های خیره کننده ایرانی آینه کاری شده، با فانوس‌های آنتیک شیشه ای میباشد.

اجراهای خیابانی

 اجراهای فرهنگی توسط گروه های محلی یا منطقه‌ای شور و حال خاصی به خیابان‌های شهر میدهد. در فستیوال ها و جشنواره های عید میتوانید شاهد نمایش های خیابانی باشید. حیاط های سوق واقف میزبان این فستیوال ها است.

souqwaqif4

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ