02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

شهر لوسیل در قطر

شهر لوسیل قطر کجاست؟

شهر لوسیل در قطر شهری تازه تاسیس در این کشور است که بعضی جاذبه های گردشگری قطر را در خود جای داده است. این شهر در قسمت جنوبی شهرداری الدائن قرار دارد. شهر لوسیل از همسایگان شمالی شهر دوحه است و با دوحه 23 کیلومتر فاصله دارد. این شهر در حال توسعه و ساخت و ساز است. پیشرفت کار و توسعه شهر توسط شرکت های قطری با همکاری شرکت مهندسی دورش گروپ و شرکت پارسونز انجام میگیرد.

lusailqatar1

جاذبه‌های تفریحی در شهر لوسیل 

اسکله های ساحلی
استراحتگاه‌های جزیره
پاساژهای خرید لوکس 
زمین گلف
جزایر ساخته شده توسط انسان
پاساژ‌های بزرگ تجاری 
یکی از مهمترین اماکن شهر لوسیل، پیست بین المللی لوسیل قطر واقع در ورزشگاه لوسیل است. ورزشگاه لوسیل میزبان مسابقات نهایی جام جهانی قطر 2022 خواهد بود.

lusailqatar2

پیست بین المللی لوسیل قطر یک پیست اتومبیل رانی است که در شهر لوسیل و در شمال شهر دوحه واقع شده است. مسیر پیست بین المللی لوسیل در کمتر از یک سال با کمک هزار کارگر ساخته شد. برای ساخت این پیست، حدود 58 میلیون دلار آمریکا هزینه شد. طول مسیر پیست 5.38 کیلومتر (3.34 مایل) است. اطراف پیست با چمن مصنوعی احاطه شده است تا مانع از ورود شن و ماسه به داخل پیست شود.پیست بین المللی لوسیل قطر در سال 2004 با برگزاری مسابقه موتور سیکلت و اعلام برنده این مسابقه که سیتِ گیبرنا بود، افتتاح شد. در سال 2007 جهت برگزاری مسابقات در شبانه روز، اقدام به ایجاد روشنایی دائمی برای ورزشگاه کردند. در آن زمان پروژه نورپردازی لوسیل، بزرگترین پروژه نورپردازی ورزشگاه بین المللی بود که توسط نورپردازان مسکو انجام شد. اولین مسابقه شبانه سری GP در پیست لوسیل، مسابقه موتور سیکلت گرند پری قطر بود که در مارچ 2008 اتفاق افتاد.

lusailqatar3

در فوریه سال 2009 مسابقه شبانه سری GP2 آسیا در پیست بین المللی لوسیل قطر برگزار شد. پیست بین المللی لوسیل، میزبان مسابقات اتومبیلرانی جهانی در سال 2005 - 2009 و 2014 - 2019 بود. همچنین در سال 2021 این پیست در قطر، میزبان بیستمین مسابقه فصل 2021 فرمول یک بود.

امکانات موجود در پیست بین المللی لوسیل قطر

پیست بین المللی لوسیل قطر مکانی مناسب برای برگزاری رویداد های ورزشی است. از جمله امکانات موجود در این ورزشگاه عبارتند از:

امکانات خصوصی

 یک ورزشگاه گسترده که برای میزبانی انواع مختلف رویداد ها، آماده میزبانی است. امکاناتی همچون سالن پذیرایی، پارکینگ های بزرگ که به برگزاری رویدادهای شرکتی و فعالیت های خانوادگی می‌پردازد.

سالن مهمان

 این ورزشگاه دارای قسمت های مختلفی است که یک قسمت به پذیرایی از مهمان اختصاص دارد. سالن مهمان VIP، برای مهمانان رویدادهای خصوصی استفاده میشود. کار خدمات، پذیرایی، برنامه ریزی و مدیریت رویدادها توسط تیم مجموعه پیست بین المللی لوسیل انجام میشود.

مسیر مسابقات موتور سواری و رالی

 این پیست تنها پیستی است که در سطح منطقه بالاترین سطح تایید را از FIA گرفته است.

lusailqatar4

مسیر آفرود

 یک مسیر آفرود در خارج از مسیر اصلی پیست لوسیل، مخصوص آفرود طراحی شده است.

رویداد های جامعه

محلی مخصوص برگزاری رویداد ورزشی برای قطری ها و خارجی ها است. مثلا روزهای تمرین برای دوچرخه سواران یا دوندگان از نمونه روزهای آزاد برای استفاده عموم است. 

عضویت در باشگاه

 می‌توانید ساعاتی را برای انجام کار خصوصی از جمله عکسبرداری، تست محصولات جدید، تست ماشین و موتور و راه اندازی آنها اجاره کنید.

هیجان کارتینگ در پیست بین المللی لوسیل

گردشگران تور قطر میتوانند به پیست لوسیل آمده و تفریحی هیجانی را با دوستان یا خانواده خود تجربه کنند. پیشنهاد میشود دوستان خود را، در این تفریح ورزشی هیجانی به چالش بکشید. برای شرکت کنندگانی که بالای 18 سال سن دارند، ثبت نام به صورت آنلاین و یا ثبت نام در محل به صورت حضوری انجام میشود. به دلیل محدود بودن تعداد سانس های باشگاه، پیشنهاد میشود از قبل برای رزرو زمان مسابقه به صورت آنلاین ثبت نام کنید. برای کودکان زیر 18 سال، ثبت نام به صورت حضوری و با امضای والدین صورت میگیرد. اگر قصد دارید تفریح کارتینگ را با همکاران خود یا دوستان نزدیک خود داشته باشید، می‌توانید مسیر کارتینگ لوسیل را به صورت شخصی رزرو کنید. برای اینکار با ورزشگاه تماس گرفته و تمام نیازهای خود را به مسئول برگزاری رویدادها ارائه دهید و از خدمات متنوع این مجموعه مطلع شوید.

lusailqatar5

تجربه موتور سواری در پیست بین المللی لوسیل

این یک فرصت جدید و استثنایی در پیست بین المللی لوسیل قطر برای بهبود مهارت های فردی در قسمت کارتینگ QMA است. این برنامه شامل کلاس های تئوری و عملی و همچنین شامل امکانات آکادمیک کارتینگ پیست لوسیل میشود. تمامی قواعد و قوانین در جلسه توجیهی، برای شرکت کنندگان گفته میشود. با این کار به موتور سواران امکان می‌دهد که در زمینه ایمنی و موتور سواری تجارب جدیدی را بیاموزند. باید بدانید که برای کرایه موتور، اول باید تجربه سواری با موتور را داشته باشید.

lusailqatar6
سخن آخر 

پیست بین المللی لوسیل قطر در ورزشگاه لوسیل قطر واقع شده است.

دیدن بازیهای جام جهانی در کشور قطر 
گشت شهری  
بازدید از جاذبه های گردشگری
داشتن انواع تفریحات هیجانی در قطر از جمله پیست بین المللی لوسیل قطر که در ورزشگاه لوسیل قرار دارد.

lusailqatar7

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ