02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

جنگل ساحلی التکیره قطر

 جنگل ساحلی التکیره قطر کجاست؟

جنگل ساحلی التکیره یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری قطر محسوب میشود. این جنگل افسانه‌ای در نزدیکی شهر الخور قطر قرار دارد. جنگل ساحلی التکیره واقع در روستایی به نام التکیره، در قسمت ساحل شرقی قطر است. این روستای ساحلی در منطقه‌ی کم عمق خلیج فارس، در فاصله‌ی هفت کیلومتری شهر الخور و شصت کیلومتری دوحه قرار دارد. قبیله المهندی با 300 خانه در التکیره زندگی میکنند و مردم آن به کار صید مروارید و ماهیگیری مشغول هستند و شغل دیگری ندارند.جنگل ساحلی التکیره قطر ساحلی با مساحت 10 کیلومتر است که قسمت زیادی از آن را، نمک‌های مشابه شن‌های روان تشکیل داده است.

aldhakiraqatar1

جنگل التکیره از طرفی با ساحل دریا مرز دارد و از طرف دیگر در میان بیایان و شن‌های کویری واقع شده است. جنگل ساحلی التکیره از گونه‌ی درختان سرسبز به نام "حرا" تشکیل شده است که یکی از دلایل شهرت التکیره محسوب میشود. درختان حرا در آب شور می‌رویند و عمدتا کمتر از 2.5 متر بلند میشوند. نمونه این درختان در مصر و در بخش جنوبی ایران، در جزیره قشم نیز یافت میشود.

گشت شگفت انگیز در جنگل ساحلی التکیره قطر

جنگل ساحلی التکیره قطر مکانی ایده آل برای شنا کردن، آفتاب گرفتن و گذراندن روزی آرام و جذاب برای افراد است. دیدن مناظر شگفت انگیز جزر و مد، رقص آب در میان شن و ماسه، میتواند یکی از رویایی ترین تفریحات در سواحل قطر باشد. هنگام جزر و مد میتوانید ریشه مدادی ظریف درختان حرا که در دل ماسه روییده‌اند را ببینید. دیدن پرنده‌هایی مثل حواصیل، درنا، مرغ مینا و فلامینگو هایی که یک پا، در میان درختان ایستاده‌اند، از جذابیت‌های این جنگل ساحلی است.جنگل التکیره مورد استقبال افرادی است که به دنبال مکانی بکر برای گذراندن روزی آرام هستند. گردش در جنگل ساحلی، برای کودکان نیز هیجان انگیز است. میتوانید در این گشت جنگلی به کودکان خود، درس اکولوژی بدهید.

aldhakiraqatar2

این جنگل ساحلی دارای دمای شدید، تغییرات جزر و مد آب است که دی اکسید کربن را از هوا حذف میکند.پیشنهاد شگفت انگیز راز آسمان پایتخت این است که یک کایاک اجاره کنید و به دل دریا بزنید. از آبراه هایی که در میان درختان التکیره جریان دارد عبور کنید و از سرسبزی جنگل، مرز میان بیابان و دریا لذت ببرید. یکی از لذت بخش ترین قسمت های ساحل التکیره، منطقه پرورش ماهی است. میتوانید در این قسمت از ساحل، با خانواده پیک نیک شبانه لذت بخش داشته باشید.

چگونه به جنگل ساحلی التکیره برویم؟

برای رفتن به جنگل ساحلی التکیره قطر، کافی است خودرویی را اجاره کرده و به جنگل دیدنی التکیره بروید. فاصله ساحل التکیره از مرکز شهر دوحه یک ساعت رانندگی و از شهر الخور، 20 دقیقه رانندگی است. منطقه ساحلی جنگل التکیره یک وادی کوچک دارد که از طریق یک کانال به ساحل منتهی میشود. وادی کوچک ساحل التکیره خشک و سفت است و مکان خوبی برای پارک ماشین است.

aldhakiraqatar3

لوازم مورد نیاز سفر به جنگل ساحلی التکیره در قطر

گردش در ساحل التکیره، یکی از آرام ترین تفریحات در تور ارزان قطر است. خط ساحلی قدیمی، جنگل‌ ساحلی با درختان حرا، صحرا و پرندگان، باتلاق نمک از نمونه دیدنی‌های جذاب جنگل ساحلی التکیره قطر است. یکی از مواردی که در گشت ساحلی باید رعایت کرد این است که، روی نمک زار، شن و ماسه رانندگی نکنید. هرگز خودروی خود را در این قسمت از ساحل پارک نکنید. اگر خودرویی در این مناطق پارک شود به داخل زمین فرو رفته و باید آن را با ماشین آلات سنگین بیرون آورد.پیشنهاد میشود در سفر با تور قطر و گردشگری در سواحل التکیره چند لوازم ضروری را همراه داشته باشید. 

چتر آفتاب
غذا و آب فراوان
لوازم پیک نیک و باربیکیو

کفش های مخصوص آب

داشتن کفش مخصوص آب به شدت توصیه میشود. سعی کنید با دمپایی در این ساحل قدم نزنید، زیرا امکان دارد دمپایی در گل و لای گیر کرده و راه رفتن را سخت و غیر ممکن کند.
حوله
کرم ضد آفتاب
جعبه کمک های اولیه

کیسه زباله

حتما کیسه زباله همراه داشته باشید و زباله های خود را در طبیعت این ساحل رها نکنید.

هتل های نزدیک به ساحل التکیره

جنگل ساحلی التکیره قطر تا شهر دوحه حدودا 62 کیلومتر فاصله دارد که برابر با یک ساعت رانندگی است. هتل‌های لوکس و باکیفیت قطر در شهر دوحه پایتخت قطر قرار دارند. برخی از هتل‌های دوحه که به ساحل التکیره نزدیک هستند در زیر نام برده شده است.

هتل استی بریج سوئیتز

 49 دقیقه تا ساحل التکیره

هتل موندریان دوحه

50 دقیقه تا ساحل

هتل گرند حیات اند وی پلاس

 53 دقیقه تا ساحل 

هتل ریتز کارلتون دوحه

 53 دقیقه تا ساحل

aldhakiraqatar4

اماکن نزدیک به جنگل ساحلی التکیره

از اماکن نزدیک به جنگل ساحلی التکیره قطر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
استادیوم لوسیل قطر
استادیوم البیت قطر
استادیوم الجنوب قطر
پارک آبی آکوا پارک قطر
استادیوم الثمامه قطر
مرکز خرید ویلاجیو مال
کتابخانه ملی
بازار سوق واقف قطر
موزه ملی قطر

 با این تفاسیر میتوانید شگفت انگیز‌ترین سفر به قطر را داشته باشید. کارشناسان ما آماده‌ی راهنمایی و پاسخگویی به هرگونه سوال در رابطه با تور دوحه وتور قطر هستند.

aldhakiraqatar5

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ