02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

باغ ملی مشهد

بوستان باغ ملی مشهد کجاست؟

باغ ملی مشهد باغی تاریخی است که از دوره پهلوی اول به جا مانده است. این بوستان در میدان شهدای مشهد واقع در خیابان امام خمینی قرار دارد. باغ ملی در سال 1384 در لیست آثار ملی ثبت شد. بوستان باغ ملی با داشتن انواع مختلف گیاه و درختان کهنسال، یکی از جاذبه های گردشی محبوب برای اهالی و مسافران است. باغ ملی که با نام باغ ملک نیز مشهور است، قبل از اینکه پارک عمومی باشد، زمینی شخصی بوده است. 

مالک اصلی باغ ملی مشهد ، حاج حسین ملک نام داشت. حاج حسین قبل از فوتش قصد داشت باغ را وقف عام کند و این خواسته و رضایت خود را به اطرافیان گفته بود. بعد از فوت وی، با رضایت ورثه این باغ به شهرداری مشهد واگذار شد. درباره ی عمومی شدن پارک داستان های زیادی مطرح است. یکی نقل می‌کند حاج حسین به خواست خود این باغ را اهدا کرده و دیگری میگوید شهرداری با زور زمین را از ورثه گرفته است. باغ ملی مشهد قبلا باغی خصوصی بوده و قبل از آن نیز امیران مشهد آن را در اختیار داشتند. طبق تاریخ و شواهد موجود این باغ در سال 1280 توسط مظفرالدین شاه به حاج کاظم ملک بخشیده شده است. بعد از فوت حاج کاظم، این باغ میان ورثه دست به دست شد تا به حاج حسین ملک رسید. به هر صورت این باغ، بوستانی شگفت انگیز در دل شهر است که هر مسافری میتواند در آن ساعاتی را در آرامش سپری کند. بوستان مشهد با وجود درختان تنومند بلند قامت و آب نماهای با صفا، مکانی خاص و دنج در میان شلوغی شهر است. در باغ ملی تندیس هایی از مشاهیر وجود دارد. امکانات خوب این پارک باعث شده مشهدی ها با خانواده برای پیک نیک و پیاده روی به این بوستان بیایند.

جاذبه های گردشی اطراف باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد با قدمت بیش از 100 سال در شلوغ ترین خیابان مشهد قرار گرفته است. 
حرم امام رضا: در فاصله 30 دقیقه ای از باغ ملی 
صحن گوهرشاد: میتوانید به حرم رضوی رفته و هم زیارت به جا آورید و هم از صحن گوهرشاد بازدید نمایید.
موزه حرم: پیشنهاد میشود از این موزه نیز دیدن کنید. 
بازار بزرگ رضای مشهد: نیز بسیار نزدیک است، میتوانید به راحتی به بازار بروید.

زیبایی های کوه سنگی مشهد

کوه سنگی مشهد طبیعتی بکر و زیبا در مشهد است که از دوره صفویان تا به امروز مرکز ورزش و تفریح بوده است. مجموعه کوهسنگی یک پارک وسیع و هیجان انگیز با کوه هایی با قامتی کوتاه سنگی و امکانات تفریحی جذاب است. علاقه مندان به کوهنوردی می‌توانند تجربه ای کوچک از کوهنوردی را در کوه کم ارتفاع این منطقه داشته باشند. این مجموعه دارای مکانی آرام برای تفریحات ساده نیز است و دارای موزه ای شگفت انگیز از لوازم تاریخی است.

کوه سنگی مشهد سه درب برای ورود مسافران از سه خیابان مختلف در مشهد دارد. این مجموعه در خیابان کوهسنگی قرار دارد و درب اصلی آن به این خیابان راه دارد. درب دوم به بلوار کلانتری و درب سوم در بخش شمالی کوه به خیابان ابوذر غفاری راه دارد. کوه سنگی به بوستان باغ ملی بسیار نزدیک است. برای رفتن به این کوه کوچک میتوانید به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. میتوانید از اتوبوس استفاده کنید و خود را به پارک برسانید. همچنین میتوانید از اتومبیل شخصی استفاده کنید خودروی خود را در پارکینگ بزرگی که در این مجموعه است پارک نمایید.

تفریحات جذاب کوه سنگی برای گردشگران تور مشهد

کوه سنگی مشهد با امکانات رفاهی و تفریحی که برای گردشگران فراهم کرده است، اوقات خوبی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. تفریحات در کوهسنگی شامل تفریحات زیر است.

آرامگاه های تاریخی
بازدید از شهر از ارتفاع کوهسنگی
رستوران
کافی شاپ
موزه تاریخی
سالن های آمفی تئاتر
زمین بازی کودکان و بزرگسالان
دریاچه ی مصنوعی معروف کوهسنگیپ

هدف از راه اندازی بوستان ها در مشهد

بوستان های داخل شهر مشهد یا خارج شهر که از جاذبه های گردشگری مشهد نیز محسوب میشوند با اهداف خاصی راه اندازی شده اند. بوستان باغ ملی و کوه سنگی نیز مانند دیگر بوستان ها و مراکز تفریحی با توجه به نیاز ها و اهدافی تاسیس شده اند. مشهد نیز مانند تهران شهری بزرگ با ازدحام جمعیت است. از مزایای وجود بوستان ها و پارک های مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

باعث زیبایی شهر در میان هیاهو و شلوغی آن میشود.
وجود فضاهای سبز خاص توریست پذیر است.
نوع معماری فضای سبز نشانگر فرهنگ منطقه است. 
وجود فضای سبز میتواند باعث کاهش آلودگی شهرهای بزرگ باشد. 
در شلوغی شهر، مکانی دنج و آرام برای استراحتی کوتاه مدت برای مردم است.

بهترین زمان سفر به مشهد 

مشهد شهری با زمستان سرد و خشک است. بهترین زمان برگزاری تور مشهد فصل بهار است که مشهد مطبوع ترین حالت ممکن آب و هوایی را دارد. برای بازدید از بوستان های شگفت انگیز مشهد فصل بهار بهترین زمان سفر است، چرا که طبیعت مشهد بسیار دل انگیز میشود. در این وقت از سال درختان سرسبز شده و گل های رنگارنگ بوستان برای رهگذران جلوه گری دارند. فصل پاییز نیز زیبایی های خاص خود را در شهر نمایان میکند. میتوانید در فصل پاییز به بوستان باغ ملی رفته و از دیدن منظره زرد و نارنجی برگهای درختان لذت ببرید.

به پیشنهاد راز آسمان پایتخت، بازدید شگفت انگیز از باغ ملی و کوه سنگی را از دست ندهید.  

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ