02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کانال بزرگ ونیز

کانال بزرگ ونیز ایتالیا

احتمالا شما هم بارها و بارها نام ونیز، شهر روی آب و کانال معروف آن را شنیده اید. در واقع کانال بزرگ ونیز ایتالیا یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا به حساب می آید که شهرتی جهانی دارد و شما با داشتن ویزای ایتالیا میتونید از این کانال دیدن کنید. این کانال را می توان اصلی ترین خیابان شهر ونیز دانست که باعث می شود شهر به دو بخش مختلف تقسیم گردد. کانال بزرگ ونیز مانند یک S بزرگ و وارونه از بین بخش های داخلی شهر عبور کرده است.

grandcanalofvenice1

مشخصات کانال بزرگ ونیز ایتالیا

کانال بزرگ ونیز دارای طولی برابر با ۳.۸ کیلومتر می باشد و عرض آن بین ۹۰ تا ۳۰ متر متغیر است. در مورد عمق این کانال باید گفت که متخصصان آن را حدود ۵ متر تخمین زده اند.دو طرف این کانال عظیم و گسترده را خانه ها و ساختمان های تاریخی بسیار زیبایی فرا گرفته اند. قدمت هر کدام از این بناها به قرن های ۱۸ تا ۱۳ میلادی می رسد. احاطه شدن کانال ونیز به وسیله این بناها و ساختمان ها آن را از دیگر کانال های جهان متفاوت می سازد.

grandcanalofvenice2
بناهایی که معماری هر کدام از آنها به شکل خیره کننده ای نظر مخاطب را جلب می نماید. ساختمان هایی با دکورهای بیزانسی، معماری هایی با سبک گوتیک همگی زرق و برق خاصی به کانال بخشیده اند. تعداد زیادی از این ساختمان ها به تاجرانی تعلق داشته است که زمانی کشتی های آنها از روی این عبور می کرده است. چرا که تا اواخر قرن دهم میلادی این کانال، مرکزی امن برای تجارت به حساب می آمده است.ساختمان های پر شکوه در اطراف کانال بزرگ ونیز قرار گرفته اند.

عبور و مرور در کانال بزرگ ونیز ایتالیا

جالب است بدانید ونیز شهری بدون خودرو و ماشین به حساب می آید. عبور و مرور در کانال بزرگ ونیز به وسیله اتوبوس های آبی و تاکسی های خصوصی صورت می پذیرد. اما جذاب ترین وسیله برای گشت و گذار بر روی کانال های ونیز گوندولا می باشد.
گوندولا قایق های سنتی و قدیمی ونیز هستند که در گذشته وسیله عبور و مرور مردم از کانال های آبی شهر بوده اند.

grandcanalofvenice3
اما امروزه این وسیله جذاب بیشتر برای گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد، تا بتوانند با سوار شدن بر آنها تجربه ای متفاوت و جذاب داشته باشند. البته قیمت گردش با گوندولا نسبت به دیگر وسایل عبور و مرور خیلی بیشتر می باشد.گوندولاها وسیله ای جذابی برای عبور و مرور در کانال بزرگ ونیز به حساب می آیند.

پل های کانال بزرگ ونیز ایتالیا

در طول دوره های متفاوتی از تاریخ پل های مختلفی بر روی کانال بزرگ ونیز ساخته شده اند. امروزه تعداد این پل ها به چهار عدد رسیده است. قدیمی ترین پل شهر که با نام Rialto  معروف گشته است، پیش از قرن نوزدهم بنا گشته که تنها پل شهر به حساب می آمده است. این پل در ابتدا از جنس چوب و به صورت متحرک ساخته شده بود و بعدها در سال ۱۵۹۱ به جای آن پلی از جنس سنگ بنا گشت.دیگر پل ها در سال های بعدی ساخته شده اند. یکی از این پل ها که در سال ۱۶۱۴ ساخته شد، معروف به پل حسرت گشت.

grandcanalofvenice4
در گذشته های دور، دادگاه های قضایی شهر در یک طرف کانال قرار داشتند و زندان نیز در طرف دیگر کانال واقع شده بود. این پل، مسیر اتصال دادگاه و زندان به یکدیگر بوده است. به همین خاطر لرد بایرون که تصور می کرد زندانیان در حال رد شدن از این پل حسرت می خورند، لقب پل حسرت را به آن بخشید.اما آخرین پل در سال ۲۰۰۸ و توسط سانتیاگو کالاتراوا بنا گشت. این پل از جنس چوب ساخته شد و دو محله مهم شهر را به هم متصل نمود.اکثر این پل ها ابعاد نسبتا کوچکی دارند و به شکل منحنی طراحی گشته اند. انحنا پل ها به این دلیل است که قایق ها و گاندولاها به راحتی بتوانند از زیر این پل ها عبور نمایند.

grandcanalofvenice5
چشم انداز شهر رویایی ونیز از روی این پل ها بسیار جذاب و تماشایی است. حرکت قایق های مختلف از میان آب ها و نمای ساختمان های جذاب، به ویژه در غروب آفتاب منظره ای رویایی و رمانتیک خلق می کنند. از همین رو این شهر را به عنوان یک مقصد مناسب برای سفر زوج های جوان معرفی می نمایند.منظره رویایی پل ها بر روی کانال بزرگ ونیز در هر ساعتی از شبانه روز زیبا و جذاب است.

چگونه به شهر ونیز سفر کنیم

لازمه سفر به شهر فوق العاده زیبای ونیز و بازدید از جاذبه های گردشگری ایتالیا، اخذ ویزای ایتالیا است. شما می توانید برای دریافت ویزای ایتالیا به آژانس های معتبر مراجعه نمایید تا کارهای شما را از صفر تا صد انجام دهند. این آژانس ها می توانند مسیر سفر شما به ایتالیا را آسان تر نمایند.یکی از مسائل مهمی که بهتر است در هنگام دریافت ویزای ایتالیا در نظر بگیرید، بیمه ویزای شنگن می باشد.

grandcanalofvenice6
بیمه ویزای شنگن هزینه هایی که مسافران بر اثر حوادث ناگهانی و ناخواسته در طول سفر متحمل می شوند را پوشش می دهد. وقتی یک مسافر بیمه ویزای شنگن را داشته باشد، چنانچه دچار حادثه های ناگهانی گردد یا اینکه چمدان خود را گم نماید، شرکت بیمه گذار وظیفه دارد تا هزینه های ناشی از این حوادث را با در نظر گرفتن توافقات ثبت شده در بیمه نامه، پرداخت نماید.جالب است بدانید که روی بیمه نامه فرد نام هیچ کشور خاصی درج نمی گردد. بنابراین فرد بیمه شده می تواند در هر یک از کشورهای حوزه شنگن از بیمه خود استفاده نماید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ