02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

برج کج پیزا

برج کج پیزا ایتالیا

کمتر کسی وجود دارد که با شنیدن نام ایتالیا، برج کج پیزا در ذهنش تداعی نگردد. برجی که با وجود اشتباهات محاسباتی معمارش تبدیل به نماد غرور آفرین ایتالیا گشت.جالب است بدانید که این برج تنها برج کج در دنیا محسوب نمی شود، اما شناخته ترین این برج ها به حساب می آید. از همین رو به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل گشته است که تنها با داشتن ویزای ایتالیا از این برج دیدن کنید.

pizzatower1

+معماری برج کج پیزا ایتالیا

متاسفانه به طور دقیق مشخص نیست که معمار اولیه برج کج پیزا چه کسی بوده است. اما گفته می شود که ساخت این بنا از سال ۱۱۷۳ میلادی آغاز گشته است. این برج با استفاده از سنگ های مرمر سفید بنا گشته است. پلان آن کاملا گرد می باشد و ارتفاعش به ۵۵ متر می رسد. این برج سفید و زیبا در ۸ طبقه ساخته شده است. زیبایی های این برج به سبک معماری آن و کج بودن بنا منحصر نمی گردد.

pizzatower2
یکی از ویژگی های جالب این برج داشتن هفت ناقوس می باشد. هر یک از این ناقوس ها نماد یک نت موسیقی به حساب می آیند. ناقوس های برج پیزا در دوره ای که ساخته شدند، نقش بسیار مهمی در زمان سنجی نیز ایفا می کردند. اما امروزه این ناقوس ها به خاطر کج شدن برج به صدا در نمی آیند.با وجود اینکه این بنا کج شده است، سالیان سال است که در شرایط مختلف و روزگاران جنگ استحکام خود را حفظ نموده است.

تاریخچه برج کج پیزا ایتالیا

اهالی پیزا در سال ۱۰۶۳ به شهر پالرمو حمله ور شدند و ثروت زیادی به دست آورند. به همین دلیل اهالی شهر برای اینکه بتوانند بر اهمیت شهر خود بیفزایند و شکوه و رفاه و ثروت خود را به نمایش بگذارند، تصمیم به ساخت یک مجموعه کلیسا گرفتند. آنها این مجموعه کلیسا را در میدانی به نام میدان معجزه ساختند. مجموعه بناهای موجود در میدان معجزه، مشتمل بر کلیسای جامع پیزا، برج ناقوس، قبرستان و تعمیدگاه می باشد. برج کج پیزا نیز به عنوان برج ناقوس بنا گشته است.

pizzatower3
این بنا تا هنگامی که ساخت طبقه سوم آن به پایان رسید، صاف بوده است. اما هنگامی که معماران شروع به ساخت طبقه چهارم نمودند، برج کم کم کج گشت. به همین دلیل ادامه ساخت آن تا حدود ۱۰۰ سال متوقف گشت. تا اینکه در سال ۱۲۷۲ میلادی یک مهندس ایتالیایی به نام جیووانی دی سیمونه، ۴ طبقه دیگر را به این برج اضافه نمود. او تلاش داشت تا با مرتفع تر کردن بنا، کجی ابتدایی آن را بهبود بخشد. اما نتیجه کار او کج شدن بیشتر بنا بود. در سال ۱۲۸۴ با شروع جنگ برای یک بار دیگر ساخت این بنا متوقف گشت. سرانجام در سال ۱۳۱۹ میلادی طبقه هفتم و آخرین طبقه برج نیز ساخته شد.

دلیل کج بودن برج پیزا ایتالیا

برای مدتی طولانی افراد تصور می کردند که طراحی اصلی برج کج پیزا، به این شکل انجام شده است و کج بودن آن بخشی از طراحی آن می باشد. اما طی تحقیقات متعددی که بر روی این بنا صورت گرفت، مشخص شد که دلیل کج بودن این برج به خاطر سستی و نرمی زمین و نشست پی می باشد. زمین این منطقه با ماسه ریز، صدف، شن و خاک رس پوشانده شده است. شهر پیزا نیز در میان دو رودخانه سرجیو و آرنو واقع شده است. در نتیجه وجود آب زیاد در خاک این منطقه سبب گشته تا این برج زیبا به سمت جنوب کج گردد.

pizzatower4

بازدید از برج کج پیزا ایتالیا

گردشگران می توانند با تهیه بلیط از داخل این بنای زیبا دیدن نمایند. پلکان های باریک داخل بنا، بازدید از طبقات این برج را امکان پذیر می سازند. تعداد این پلکان ها تا آخرین طبقه به ۲۹۷ پله می رسد.شما هنگامی که قدم به داخل برج کج پیزا می گذارید، نسیمی ملایم و خنک صورت شما را نوازش می کند. قدم گذاشتن بر روی پلکان های مرمرین حس فوق العاده جالبی دارد. شما می توانید در بخش های مختلفی از بنا مناظر و چشم اندازهای بسیار زیبای شهر را بنگرید. بالاترین طبقه برج نمای بی نظیری از فلورانس را پیش روی شما قرار می دهد.

pizzatower5

سفر به ایتالیا

بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور، می توانند برای سفر به ایتالیا، ویزای تحصیلی شنگن را اتخاذ نمایند. کشور ایتالیا دانشگاه های بسیار معتبری دارد. خوشبختانه دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا برای ایرانیان نسبتا سهل تر و آسان تر می باشد.
علاقه مندان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی شنگن، به راحتی و بدون هیچ محدودیتی در تمام کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد نمایند.یکی از مزایای کشور ایتالیا این است که هیچ محدودیت سنی برای متقاضیان تحصیلی قائل نمی گردد و حتما لازم نیست که متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی، دانشجو باشند.

pizzatower6
از دیگر مزایای دریافت ویزای ایتالیا، هزینه کم تحصیل در این کشور و امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان می باشد. علاوه بر آن مراکز دانشگاهی این کشور امکان اسکان برای دانشجویان خارجی را فراهم می نمایند. دانشجویان خارجی می توانند با دریافت ویزای ایتالیا به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند و امکان تحصیل در دیگر کشورهای حوزه شنگن نیز برای آنها وجود دارد. توصیه ما به شما این است که چنانچه قصد تحصیل در اروپا را داشتید و ویزای تحصیلی شنگن را دریافت نمودید، به هیچ عنوان بازدید از برج کج پیزا را فراموش نکنید.برج کج پیزا با استفاده از سنگ های مرمر سفید ساخته شده است.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ