02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

شهر اترتات

شهر اترتات فرانسه

شهر اترتات فرانسه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه شناخته می شود که با در دست داشتن ویزای فرانسه میتونیم از این شهر زیبا دیدن کنیم. دلیل جذابیت و شهرت این شهر احاطه شدن توسط صخره های اترتات فرانسه می باشد. این صخره های مرتفع گچی، سفید رنگ هستند و به شکل سه طاق بزرگ و به هم پیوسته نمایان شده اند.

etretat1
گل ها و گیاهان متنوعی بخش هایی از این صخره ها را پوشانده اند و ترکیب رنگی جالبی به وجود آورده اند. اکثر گردشگران این صخره ها را با صخره های سفید رنگ و معروف دوور، واقع در انگلستان مقایسه می کنند.  فاصله این صخره ها با پایتخت فرانسه یعنی پاریس حدود چهار ساعت می باشد.تماشای منظره غروب آفتاب از فراز صخره های اترتات فرانسه، بسیار زیبا و مسحور کننده است.

خصوصیات و ویژگی های صخره های اترتات فرانسه

جالب ترین ویژگی صخره های اترتات فرانسه، رنگ سفید و گچی آنها نیست. بلکه شکل ظاهری آنها است که توجه ها را به سمت خود جلب نموده است. تجسم اشکال بعضی از آنها به اندازه ای راحت است که برای بعضی از آنها اسم انتخاب کرده اند. یکی از این صخره ها سوزنی شکل است و به همین خاطر نام L’Aiguille را برای آن انتخاب نموده اند. این صخره حدود ۷۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

etretat2
دو صخره دیگر نیز به شکل یک قوس و طاق طبیعی ظاهر شده اند. این صخره ها با نام های Porte Dval و Manneporte  شناخته می شوند. ارتفاع هر کدام از این طاق ها به ترتیب ۴۰ و ۵۰ متر از سطح دریا می باشد.تماشای منظره طلوع و غروب آفتاب از بالای صخره های اترتات فرانسه خاطره ای به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم خواهد زد. پرواز مرغ های دریایی بر فراز صخره ها، وزش نسیم ملایمی که از سمت دریا بلند می شود و برخورد امواج کف کرده بر ساحل سنگی چشم اندازی به وجود می آورند که همچون یک عکس زیبا برای همیشه در ذهن بیننده حک می گردد.

etretat7

صخره های اترتات فرانسه و آثار ادبی و هنری

صخره های اترتات فرانسه منبع الهام آثار هنرمندان متعدد و بزرگی همچون کلود مونه و گوستاو کوربه گشته است. این هنرمندان یا با نقاشی های خود زیبایی این صخره ها را به تصویر کشیده اند. یا با قلم زیبای خود منظره این صخره ها را در پیش چشم خوانندگان زنده کرده اند.موریس لوبلان در سال ۱۹۰۹ کتابی با نام The Hollow Needle نوشت. او در این کتاب که شخصیت اصلی آن آرسن لوپن بود به توصیف این صخره ها پرداخت.

etretat3
همین موضوع باعث شناخته شدن و معروف گشتن صخره های اترتات فرانسه گشت.صخره های اترتات فرانسه دارای اشکال مختلف و جالبی هستند و به همین خاطر روی آنها اسم گذاری شده است.

تفریح در اطراف صخره های اترتات فرانسه

سواحل اطراف صخره های اترتات فرانسه جان می دهند برای آب تنی و شنا کردن. این منطقه برای موج سواری و قایق سواری نیز بسیار مناسب می باشد. این سواحل پوشیده از سنگ ریزه های سفید رنگ هستند و با سواحل شنی تفاوت دارند. این سنگ ها از فرسایش خاک جلوگیری می نمایند و به همین دلیل هم کسی اجازه برداشتن این سنگ ریزه ها را از ساحل را ندارد.کوهنوردی و صخره نوردی نیز یکی از تفریحات رایج در این منطقه به حساب می آید. البته از آنجایی که در فصل پاییز و زمستان، بادهای شدیدی وزیدن می گیرند، انجام این گونه فعالیت ها بسیار خطرناک می باشد.

etretat4
به طور کلی بهترین فصل سفر به این منطقه فصل بهار و تابستان است. در این فصل گردشگران زیادی از شهرهای مختلف فرانسه و همچنین دیگر کشورها به این منطقه می آیند. به همین خاطر در این فصول شهر آترتات و مناطق اطراف آن شلوغ تر از همیشه می شوند.یکی از جاذبه های جالب در نزدیکی صخره های اترتات فرانسه، خود شهر اترات می باشد. این شهر کوچک را می توان یک دهکده نورماندی دانست. که دارای معماری جالبی است و قدم زدن و تماشا کردن خانه های چوبی آن خالی از لطف نیست.

etretat5
شهر اترتات دارای رستوران های فوق العاده خوبی می باشد که در آن انواع غذاهای دریایی و دیگر غذاهای خوشمزه یافت می شود.باغ اترتات نیز یکی از جاذبه های فوق العاده جالب در این منطقه به حساب می آید. این باغ بر روی یک تپه ساخته شده است و ترکیبی از مجسمه های زیبا و گیاهان را به نمایش می گذارد. توصیه می کنیم در سفر خود به اترتات،‌ بازدید از این باغ زیبا را از دست ندهید.

چگونه به شهر اترتات فرانسه سفر کنیم؟

شما برای اینکه بتوانید به اترتات سفر کنید و از جاذبه های گردشگری فرانسه بازدید نمایید، نخست باید ویزای شنگن خود را دریافت نمایید. اولین قدم برای اخذ ویزای فرانسه این است که شما هدف خود از سفر و نوع ویزای شنگنی که می خواهید دریافت کنید را مشخص نمایید.شرایط دریافت ویزای فرانسه نسبت به ویزای دیگر کشورهای حوزه شنگن کمی دشوارتر می باشد. به همین خاطر بهتر است با آگاهی کامل برای اخذ این ویزا اقدام نمایید. بهترین راه برای اخذ ویزای فرانسه، اقدام از طریق آژانس ها و شرکت در تورهای گردشگری این کشور می باشد.

etretat6
پس از اخذ ویزای شنگن و سفر به کشور فرانسه می توانید خود را به منطقه اترتات برسانید و از صخره های اترتات فرانسه بازدید کنید. شما می توانید به وسیله ماشین های شخصی، اتوبوس و یا قطار خود را  به این منطقه برسانید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ