02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد کجاست

شهر مشهد یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در کشور است. مسافران زیادی از شهرهای مختلف ایران و همین‌طور کشورهای مسلمان با تور مشهد برای زیارت حرم مطهر به این شهر سفر می‌کنند. به لطف حضور زائران ایرانی و خارجی، صنعت گردشگری در شهر مشهد پیشرفت زیادی داشته و هتل‌ها، مراکز اقامتی و مجموعه‌های تفریحی این شهر رونق زیادی پیدا کرده‌اند. با اینکه شهر مشهد از نظر آب و هوایی در منطقه‌ای خشک و نیمه بیابانی واقع شده اما بوستان‌های متعددی در این شهر وجود دارند. پارک ملت مشهد یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های این شهر است که در بخش غربی شهر قرار گرفته است. این پارک امکانات مختلفی دارد. ما در ادامه درباره ویژگی‌ها و امکانات پارک ملت اطلاعات بیشتری را در اختیار شما خواهیم گذاشت؛ پس با ما همراه شوید.

melat1

مشخصات پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد با مساحتی بالغ بر 720 هزار مترمربع یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های این شهر است. شما می‌توانید از طریق چند خیابان اصلی به این پارک دسترسی داشته باشید. جنوب غربی پارک در امتداد بزرگراه وکیل‌آباد و میدان آزادی قرار دارد. بسیاری از اهالی مشهد میدان آزادی را به نام فلکه پارک می‌شناسند. ورودی‌های دیگر پارک ملت در خیابان معلم و خیابان امامت قرار دارند. دسترسی به پارک ملت بسیار آسان است. پایانه اتوبوس‌رانی آزادی در بخش غربی پارک قرار گرفته به همین دلیل اتوبوس‌های زیادی از سطح شهر مشهد به این پارک می‌روند. تاکسی و مترو نیز از دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای رسیدن به پارک ملت از آن‌ها استفاده کنید.

آشنایی با تاریخچه پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد یکی از پارک‌های قدیمی این شهر است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید طراحان اصلی پارک ملت، دو مهندس انگلیس بودند که در زمان رضاشاه ایده ساخت این پارک را اجرایی کردند. احداث پارک ملت در سال 1343 به اتمام رسید و از آن زمان تاکنون به روی مردم و زائران این شهر باز است. البته این بوستان در ابتدا در منطقه‌ای خارج از بافت شهری بود؛ اما با توسعه شهر مشهد اکنون پارک ملت در محدوده شهری قرار گرفته است. هر روز تعداد زیادی از شهروندان مشهدی و مسافران برای استراحت، پیاده‌روی و استفاده از سایر امکانات این پارک به آنجا می‌روند و ساعاتی را به ورزش یا تفریح می‌گذرانند.

melat4

با امکانات پارک ملت مشهد بیشتر آشنا شوید

پارک ملت مشهد با مساحتی در حدود 72 هکتار با بیش از هزار اصله درخت تنومند و سر به فلک کشیده یکی از زیباترین پارک‌های شهر مشهد است. هر سال با فرا رسیدن عید نوروز، جشنواره گل‌های لاله در این بوستان برگزار می‌شود. اواخر اسفندماه لاله‌های زیبایی در این پارک کاشته می‌شوند و بسیاری از مسافران برای بازدید از آن‌ها به پارک ملت می‌روند. شهربازی، پارک مخصوص بانوان، زمین پینت بال، استخر روباز آقایان، زمین فوتبال، دریاچه مصنوعی، زمین تنیس، والیبال، مینی گلف و... تعدادی از امکانات پارک ملت هستند.

شهربازی پارک ملت

شهربازی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک ملت مشهد است. این شهربازی در نزدیکی خیابان امامت قرار گرفته و شما می‌توانید به همراه فرزندان یا دوستانتان از تفریح در این شهربازی بزرگ لذت ببرید. شهربازی پارک ملت حدود 30 هزار مترمربع وسعت دارد و بزرگ‌ترین شهربازی شهر مشهد است. در این شهربازی انواع وسایل تفریحی و سرگرم‌کننده برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد.سورتمه‌سواری، اسکیت بورد، ترن هوایی، آکروجت فضایی، گردباد و صندلی فضایی تعدادی از بازی‌های هیجان‌انگیز شهربازی پارک ملت هستند. اگر این بازی‌ها برای شما به اندازه کافی هیجان‌انگیز نبودند؛ ما به شما کشتی دوبل، اسکای فلایر، تاب گردان و تاپ اسپین را پیشنهاد می‌کنیم.

melat5

بازی‌ها و سرگرمی‌های شهربازی ملت فقط محدود به این چند مورد نیست. اگر با خانواده‌تان به شهربازی می‌روید و به دنبال تفریحات خانوادگی هستید؛ شاید فانفار، کشتی صبا یا ماشین برقی بتواند شما را راضی کند. ناگفته نماند که در شهربازی ملت برخی از بازی‌ها نیز مختص کودکان هستند. این بازی‌ها برای کودکان جالب و سرگرم‌کننده‌اند. آفتاب مهتاب، شاتل باس، موتور کراس و مری گوراند تعدادی از بازی‌های سرگرم‌کننده مخصوص کودکان هستند. مطمئنیم شما نیز با برخی از این بازی‌ها خاطره دارید و دیدن آن‌ها می‌تواند تداعی‌کننده خاطرات خوش دوران کودکی‌تان باشد. اگر با تور لحظه آخری مشهد به این شهر سفر کردید؛ بازدید از شهربازی پارک ملت را از دست ندهید.

زمین‌های بازی مخصوص کودکان

در بخش‌های مختلف پارک ملت، زمین‌های بازی مخصوص کودکان وجود دارد. این زمین‌های بازی کاملاً مناسب استفاده برای کودکان خردسال و زیر 12 سال هستند. تمام نکات ایمنی از جمله استفاده از کف‌پوش‌های تایل در ساخت این زمین‌های بازی رعایت شده‌اند؛ بنابراین با خیالی آسوده می‌توانید فرزندانتان را به این زمین‌های بازی ببرید. سرسره‌های مختلف، تاب‌های مخصوص کودک، تاب‌های مادر و کودک و الاکلنگ تعدادی از وسایلی هستند که در این زمین‌های بازی وجود دارند.

melat5

دریاچه مصنوعی پارک ملت مشهد

یکی از زیباترین بخش‌های پارک ملت مشهد، دریاچه مصنوعی است. از وسط این دریاچه یک پل عریض می‌گذرد. این پل زیبا محل مناسبی برای عکاسی است. اگر دوست دارید یک عکس یادگاری از سفر به مشهد داشته باشید؛ دریاچه مصنوعی محل مناسبی برای ثبت این عکس خاطره‌انگیز است. همچنین در هنگام شب، نورپردازی دریاچه جلوه بسیار زیبایی به آن می‌بخشد. علاوه بر این شما می‌توانید با قایق‌های پدالی در دریاچه قایق‌سواری کنید و مرغابی‌هایی که در دریاچه شنا می‌کنند را از نزدیک ببینید.

melat3

سالن‌های تئاتر پارک ملت

تعدادی سالن تئاتر در پارک ملت مشهد وجود دارد. سالن‌های تئاتر بخشی از فرهنگسرای پارک ملت هستند که در آن‌ها اجراهای مختلفی روی صحنه می‌رود. اگرچه به دلایل گوناگونی مانند شیوع کرونا وقفه‌ای طولانی در اجرای نمایش‌ها به وجود آمد؛ اما در حال حاضر برخی از نمایش‌ها به صورت محدود در این سالن‌های اجرا می‌شوند. سالن تئاتر شهر مشهد در ضلع غربی پارک و نزدیک به خیابان معلم قرار دارد.

پارک بانوان ملت

در دل پارک ملت مشهد بخشی مجزا به نام پارک بانوان وجود دارد. اطراف پارک بانوان با بوته‌ها و شمشادهای بلند محصور شده و چند ورودی اختصاصی برای رفت و آمد خانم‌ها به این قسمت از پارک ساخته شده است. پارک بانوان ملت، فضایی نسبتاً بزرگ است که در آن زمین والیبال، بسکتبال، بدمینتون و چندین آلاچیق وجود دارد. خانم‌ها می‌توانند بدون حجاب در این پارک به تفریح و بازی بپردازند.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ