02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

معبد دبود

معبد دبود اسپانیا کجاست؟

شما با دریافت ویزای توریستی اسپانیا می توانید به مکان های گردشگری متفاوت شهرهای اسپانیا بروید. معبد دبود به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری و تاریخی شهر مادرید شناخته می شود. امروزه بسیاری از افراد با دریافت ویزای شنگن به کشورهای اروپایی می روند. برخی از افراد برای اینکه ویزای شنگن را در کمترین بازه زمانی دریافت کنند از پیکاپ پاسپورت استفاده می نمایند.

debod1

در صورتی که نمی دانید پیکاپ پاسپورت چیست و اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت آن ندارید بهتر است با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید. کارشناسانی که انواع روش های دریافت ویزای شینگن را می شناسند به خوبی می توانند شما را برای دریافت این ویزا و دریافت پیکاپ پاسپورت راهنمایی کنند.

چرا معبد مصری دبود محبوبیت دارد ؟

آثار باستانی مصر به عنوان جاذبه هایی شناخته می شوند که هر فردی را محو تماشا می نمایند. معبد تاریخی دبود مادرید به عنوان یکی از مهمترین مکان های گردشگری اسپانیا شناخته می ‌شود. معبد دبود اسپانیا یکی از معابد مصری است که آن را در شهر مادرید تاسیس کرده ‌اند. معابد دیگر مصری نیز در این شهر تاسیس شده بودند اما بعد از مدتی از بین رفتند. طراحی و ساخت این معبد بر اساس معماری خاص و منحصر به فردی انجام شده است. در واقع باید بدانید که معماری و ساخت این معبد به گونه ‌ای است که شما هزاران بار می توانید آن را مورد بازدید قرار دهید.

مکان دقیق معبد دبود اسپانیا

اگر شما قصد بازدید از معبد دبود اسپانیا را دارید پیشنهاد می نماییم که در تور اسپانیا شرکت نمایید. معبد زیبای دبود یکی از جاذبه های شگفت انگیزی می باشد که آن را در شهر مادرید راه اندازی کرده اند. هر روزه گردشگران زیادی به بازدید از این معبد می روند. این معبد در پارک دلا مونتانا قرار گرفته است و به عنوان یک گوهر درخشان در این پارک شناخته می شود. به طور کلی باید بدانید که قدمت معبد به اوایل قرن دوم پیش از میلاد باز می گردد.

debod2

ابتدا این معبد در کشور مصر به عنوان یک عبادت گاه بنا شد. خدای مصریان در این معبد مورد پرستش قرار می گرفت. پس از آن این معبد گسترش پیدا کرد و دکوراسیون و تزئینات زیادی را به آن اضافه کردند. زمانی که امپراتوری روم ها و آگوستوس آغاز شد دکوراسیون معبد تغییر پیدا کرد.

چرا معبد زیبای دبود به اسپانیا منتقل شد ؟

در سال ۱۹۶۱ کشور مصر زمانی که ساخت سد آسوام را آغاز کرد این معبد جایگاهش را از دست داد. معبد تاریخی بدود مادرید از آنجایی که در مسیر سد آسوام قرار گرفت و به دلیل خطر آبگرفتگی تا حدودی تکه تکه شد. یونسکو جهت جلوگیری از آسیب به این معبد مبلغی را در نظر گرفت و آن را به مکان دیگر منتقل کرد. از آنجایی که یونسکو جهت حفظ و نجات این معبد کمک‌ های مالی را به کشور مصر ارائه داده بود پادشاه برای قدردانی از کمک های یونسکو تصمیم گرفت معبد را به اسپانیا اهدا نماید. 
در سال ۱۹۶۸ معبد دبود به یونسکو اهدا شد و مراقبت های ویژه از آن انجام گرفت.
از طریق اقیانوس آرام این معبد را به کشور اسپانیا و شهر مادرید انتقال دادند. بعد از مرمت کردن طولانی مدت این معبد، بازسازی آن با دقت فراوان آغاز گشت. پس از آن در سال ۱۹۷۲ میلادی این معبد افتتاح شد و اکنون به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مادرید شناخته می ‌شود. در واقع نحوه انتقال این معبد اسپانیا بر اساس استانداردهای خاصی انجام گردید تا آسیبی به بافت معماری معبد وارد نگردد.

نحوه بازدید از معبد دبود اسپانیا

جهت بازدید از معبد تاریخی دبود مادرید هزینه ای را نیاز نیست پرداخت کنید. امکان دارد به دلیل ازدحام جمعیت مجبور شوید برای وارد شدن به این معبد تا حدودی صبوری نمایید. بیشتر از ۱۵ نفر به صورت همزمان اجازه ندارند که از این معبد بازدید نمایند. با این وجود می توانید در فضای بیرونی معبد پیاده روی کنید و از بلندی های دو جهت معبد، غروب خورشید را تماشا نمایید. زمانی که در پارک قدم می زنید از فضای چمن زار و شهر مادرید لذت خواهید برد.

debod3

کلیسای جامع حالو دینا و کاخ رویال را از طریق بلندی این معبد می توانید به راحتی مشاهده نمایید. درب های معبد هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۶ باز است تا بازدیدکنندگان از معبد بازدید نمایند. زمان بازدید از معبد دبود در طبقه اول می توانید تندیس های مصری را مشاهده نمایید. نقاشی هایی که تصاویری از معابد گذشته را نشان می‌ دهند در این معبد به چشم می خورند. در طبقه دوم معبد موزه کوچک قرار گرفته است که اطلاعاتی در مورد مکان اصلی معبد و همچنین تاریخچه معبد به بازدیدکنندگان ارائه خواهد داد.

نحوه رفتن به معبد زیبای دبود اسپانیا

برای بازدید از معبد تاریخی دبود مادرید می توانید به خیابان کال فراز پارک دلا مونتانا بروید. اگر می خواهید از طریق مترو وارد این معبد شوید بهتر است که خطوط 2، 3 و 10 را انتخاب کنید. هزینه ای برای بازدید از این معبد نیازی نیست پرداخت کنید. بسیاری از افراد با استفاده از مترو به این معبد می روند. برخی از افراد برای اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کنند از طریق خطوط مترو وارد معبد می شوند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که جاذبه های گردشگری شهر مادرید نسبت به شهرهای دیگر اسپانیا بیشتر است. مادرید با تمامی جاذبه‌ های چشم‌ نوازی که دارد هر ساله میزبان گردشگران زیادی می ‌باشد. نورپردازی هایی که برای این معبد انجام می گردد هر یکی از بینندگان را خیره می ‌کند.

debod4

به همین دلیل پیشنهاد می دهیم اگر با ویزای توریستی اسپانیا به مادرید رفته اید حتما وارد این معبد شوید و از جاذبه های خاص این معبد دیدن فرمایید. هر یک از مواردی که در مورد مراقبت از آثار باستانی می باشد را زمان بازدید از این معبد باید رعایت کنید. توجه داشته باشید که جهت بازدید از معبد می ‌توانید هر ساعت شبانه روز که مایل هستید به معبد بروید. البته باید بدانید که بعد از ساعت 4 بعد از ظهر درب های معبد بسته می شوند و دیگر نمی توانید وارد معبد شوید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ