02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کاپادوکیا

کاپادوکیا استانبول کجاست؟

در صورتی که می خواهید با تور استانبول به این شهر زیبا بروید باید از تمامی جاذبه های گردشگری این شهر بازدید کنید. کاپادوکیا استانبول به عنوان یکی از مناطق تاریخی در کشور ترکیه شناخته می شود که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. بسیاری از افراد که در تور لحظه آخری استانبول شرکت می کنند هزینه کمتری پرداخت خواهند نمود.

cappadocia1

بنابراین شما با مشاهده تور لحظه آخری استانبول می توانید سریعتر ثبت نام نمایید تا با کمترین هزینه به این شهر زیبا بروید. اگر تور 8 روزه استانبول را انتخاب کنید بدون شک می توانید از تمامی جاذبه های گردشگری این شهر بازدید نمایید. هر یک از مناطق گردشگری این شهر به عنوان مهمترین مناطق شناخته می شوند که هر ساله افراد زیادی از آنها بازدید می نمایند.

تاریخچه منطقه تاریخی و گردشگری کاپادوکیا استانبول

کاپادوکیا استانبول منطقه تاریخی در قسمت آناتولی مرکزی می باشد که طرفداران زیادی دارد. این منطقه دارای قدمت طولانی است و به عنوان یکی از چندین شهرهای سنگی در دنیا معرفی می شود. نام این منطقه به عنوان یکی از نام های خاص شناخته شده که در متون مسیحیان می توانید آن را مشاهده کنید. گردشگران زیادی از سراسر جهان به این منطقه می روند.

cappadocia2

در اواخر عصر برنز این منطقه باستانی استانبول تاسیس شده است. در واقع باید بدانید که در گذشته این منطقه به عنوان مرکز قلمرو هیتی‌ ها شناخته می‌ شده است. بعد از حکومت هیتی ها ارباب قلعه های مستحکمی را در این منطقه بنا کرد.بعد از مدتی از قلعه های این شهر به عنوان یک مکان مناسب جهت نگهداری کردن برده های های خارجی استفاده می‌کرده‌ اند. مناطق دیدنی متفاوتی در کاپادوکیا وجود دارد که هر یک از آنها را می توانید در بازه زمانی مناسب مورد بازدید قرار دهید. از آنجایی که این منطقه به عنوان یکی از مناطق تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی شناخته می ‌شود نسبت به دیگر مناطق استانبول گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است.

cappadocia3

برخی از مهمترین مناطق دیدنی منطقه کاپادوکیا عبارت هستند 

1. دره سرخ 
 دره سرخ به عنوان یکی از زیباترین مکان های گردشگری این منطقه باستانی استانبول شناخته می ‌شود. این دره بین دو روستای کاوسین و گورمه قرار گرفته که همین مسئله موجب شده بسیاری از گردشگران از روستاهای مورد نظر بازدید کنند. صخره هایی که در این دره قرار گرفته اند به رنگ زرد، صورتی و نارنجی می باشند. در بین صخره ها شما می توانید تاکستان ها و باغ های سرسبز کشاورزی را مشاهده کنید که مربوط به کشاورزان بومی هستند. در هر یک از صخره ها کلیساهای پنهانی قرار گرفته اند که قدمت طراحی آنها مربوط به بیزانس است.  به طور کلی تمامی مناطقی که در این دره مشاهده می کنید قدمت طولانی دارند. اگر علاقه به تاریخ دارید بدون شک بازدید از این دره برای شما جذاب خواهد بود.

daresorkh

2. بازدید از گورمه در تور استانبول

گورمه به عنوان یکی از روستاهای مهم جهان شناخته می شود. این روستا در کاپادوکیا قرار گرفته است و بسیاری از افراد به این روستا می روند. بسیاری از بازدیدکنندگان برای مشاهده بالن های هوایی که در این روستا قرار گرفته اند به این منطقه می آیند. هر یک از بالن ها هر روز صبح به گردش در می آیند و بر فراز روستا می توانید رنگارنگ بودن آنها را مشاهده کنید. در صورتی که مایل باشید می توانید سوار بالن ها شوید و به آسمان بروید.

rostayegorme

3. شهر زیرزمینی کایماکلی
 شهر زیرزمینی کایماکلی به عنوان یکی دیگر از مناطق گردشگری این منطقه باستانی استانبول شناخته می شود. این شهر زیرزمینی قدمت زیادی دارد و مربوط به عهد برنز می باشد. بسیاری از شهرهای زیرزمینی که در این منطقه ساخته شده اند مربوط به عهد برنز هستند. در واقع برخی از شهرهای زیرزمینی نابود گشته اند و آثاری از آنها وجود ندارد. مسیحیان جهت حفظ کردن خودشان از هجوم ایرانیان و اعراب مجبور می ‌شدند به زیرزمین ها بروند. این شهر یکی از شهرهای بزرگ زیرزمینی به شمار می‌ رود که به وسیله تونل های متفاوت به یکدیگر وصل می گردد. هفت طبقه برای این شهر در نظر گرفته اند که بازدیدکنندگان می ‌توانند از چهار طبقه آن بازدید نمایند. شهرهای زیرزمینی متفاوتی در این منطقه وجود دارند که هر یک از آنها قدمتشان مربوط به دوران گذشته است. برخی از این شهرها بعد از مدتی از بین رفته اند و آثاری از آنها مشاهده نمی‌ شود.

zirzaminiekaymakli

4. بازدید از موزه فضای باز زلو در تور استانبول
 موزه فضای باز زلو یکی دیگر از مناطق گردشگری کاپادوکیا می باشد. این موزه به عنوان صومعه در گذشته کاربرد زیادی داشته است. در سال ۱۹۵۲ از آنجایی که فرسایش این موزه افزایش پیدا کرد رفتن به موزه ممنوع اعلام گشت. در حال حاضر در این موزه دو کلیسا قرار دارد که شما می توانید از کلیساهای موزه بازدید نمایید. شما نمی توانید وارد روستا شوید چرا که این روستا در خطر سقوط قرار گرفته است.

moozeyefazayebaz

5. معبد اسکی گوموسلر
 معبد اسکی گوموسلر یکی از مکان های گردشگری به شمار می رود که در ده کیلومتری جاده کاپادوکیا قرار گرفته است. این معبد دارای نقوش زیبا و خاصی می‌ باشد. قدمت هر یک از نقوش به کار گرفته شده برای این معبد مربوط به قرن یازدهم میلادی است. شما می‌توانید در هر بازه زمانی که مایل هستید از این معبد بازدید نمایید.به طور کلی آثار دیدنی منطقه باستانی استانبول زیاد است شما می توانید از بیشتر این آثار در یک روز بازدید نمایید. در صورتی که به این منطقه گردشگری می روید بهتر است که تمامی آثار گردشگری این منطقه را بازدید کنید.

eskigumusler

با چه وسیله ای به کاپادوکیا  برویم ؟

برای رفتن به کاپادوکیا می توانید از وسایل نقلیه استفاده کنید. در صورتی که با تور گردشگری همراه هستید به راحتی می توانید وارد این منطقه گردشگری شوید. و با دوستان خود از این منطقه باستانی استانبول بازدید نمایید. در صورتی که بدون تور می خواهید به این منطقه گردشگری بروید بهتر است از وسایل مختلف برای رسیدن به این منطقه تاریخی استفاده کنید.

cappadocia5

برای رفتن به این منطقه بهتر است صبح زود حرکت نمایید تا بتوانید تا غروب از تمامی مکان های گردشگری منطقه بازدید نمایید. در صورتی که تور 8 روزه استانبول را انتخاب نمایید با خیال راحت از تمامی مناطق گردشگری استانبول بازدید خواهید کرد.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ