02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه استانبول کجاست؟

اگر می خواهید با تور استانبول به کشور ترکیه بروید باید تمامی جاذبه های گردشگری که در استانبول قرار گرفته اند را بشناسید. مسجد سلیمانیه استانبول به عنوان یکی از مهم ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری شهر استانبول شناخته می شود. بسیاری از افراد برای اینکه هزینه کمتری جهت سفر به استانبول پرداخت کنند در تور لحظه آخری استانبول شرکت می نمایند. در واقع اگر شما تور 8 روزه استانبول را انتخاب کنید می توانید از تمامی جاذبه های گردشگری این شهر بازدید نمایید.

suleymaniye1

در تور 8 روزه استانبول روز هر یک از جاذبه های گردشگری شهر استانبول را در بازه زمانی مناسب می توانید مورد بازدید قرار خواهید داد. بر همین اساس بهتر است که تور 8 روزه استانبول را برای سفر خود انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید. برخی از مهمترین ویژگی هایی که مربوط به مسجد معروف استانبول می باشد را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در مورد این جاذبه گردشگری داشته باشید.

دلیل محبوبیت مسجد بزرگ سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول یکی از معروف ترین مساجد تاریخی در شهر استانبول به شمار می‌ رود. این مسجد گردشگران زیادی را هر ساله جذب می کند. معماری خاص و جالب توجه که برای این مسجد در نظر گرفته شده موجب شده که هر ساله افراد زیادی از این مسجد بازدید نمایند. مسجد بزرگ سلیمانیه مربوط به دوران عثمانی می ‌باشد. شکوه و عظمت این مسجد نشان دهنده قدرت دولت در گذشته است. اگر شما می خواهید از این مسجد بازدید نمایید باید تمامی بخش‌ های آن را بررسی کنید. این مسجد بر بلندی تپه تپه قرار گرفته است و چشم انداز ویژه‌ ای دارد.

suleymaniye2

موقعیت مکانی مسجد تاریخی سلیمانیه در نزدیکی ساختمان وزارتخانه است. این موقعیت مکانی مسجد مهم ترین ویژگی آن به شمار می‌ رود. معماری خاص و منحصر به فردی که در مسجد بزرگ سلیمانیه وجود دارد روز به روز اهمیت آن را افزایش می دهد. از این مسجد به عنوان یکی از مهمترین مساجد استانبول نام می‌ برند که بعد از مسجد ایاصوفیه اهمیت زیادی دارد. ساخت این مسجد موجب افزایش شهرت و قدرت سلطان سلیمان گشت. در واقع در گذشته این مسجد به عنوان یکی از نمادهای مهم قدرت و عظمت بوده است.

مسجد سلیمانیه بنای تاریخی و اسلامی

مسجد سلیمانیه استانبول یکی از باشکوه ‌ترین بناهایی به شمار می رود که آن را به عنوان مهمترین بنای اسلامی می شناسد. برای معماری این مسجد کاشی های زیبایی را به کار برده‌ اند. تمامی کاشی های این مسجد برای هنرمندان خراسان است. بخش طراحی معماری این مسجد نشان‌ دهنده شاهکارهای معماری عثمانی می باشد. کتابخانه بزرگ اسلامی جهان در این مسجد قرار گرفته است. شما می ‌توانید کتاب های خطی زیادی که اسلامی هستند را در این مسجد مشاهده نمایید. مسجد بزرگ سلیمانیه در واقع تنها به عنوان مسجد شناخته نمی شود، در واقع عمارت های بزرگی را در این مسجد راه اندازی کرده بوده اند. گلدسته های مسجد تاریخی سلیمانیه و گنبد زیبای آن به عنوان نماد های برجسته شهر استانبول شناخته می شوند. اگر شما به گشت و گذار در انواع بناهایی که تاریخی هستند علاقه دارید باید از این مسجد بازدید کنید.

suleymaniye3

مسیر دسترسی به مسجد بزرگ سلیمانیه

مسیر دسترسی به مسجد تاریخی سلیمانیه بسیار آسان است. شما برای اینکه به این مسجد بروید راه های متفاوتی را می توانید انتخاب کنید. این مسجد در منطقه فاتح قرار گرفته است. با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می ‌توانید به این مسجد بروید. اگر نمی خواهید از تاکسی استفاده کنید بهتر است که خطوط اتوبوسرانی را برای رفتن به این مسجد انتخاب نمایید. جهت تردد با اتوبوس باید کارت اتوبوس تهیه نمایید. هر یک از کارت های اتوبوس در دکه های فروش بلیت مترو تهیه می شوند. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس این مسجد، ایستگاه صدیق می باشد. در نزدیکی این مسجد یک ایستگاه مترو قرار گرفته که به راحتی می‌توانید از این ایستگاه برای رفتن به مسجد استفاده نمایید.

suleymaniye4

تاریخچه مسجد سلیمانیه استانبول

اگر مایل هستید از مسجد سلیمانیه بازدید کنید باید تاریخچه آن را بدانید. این مسجد به عنوان یکی از بناهای اسلامی شناخته می شود که در قرن شانزدهم بنا شد. مسجد باشکوه سلیمانیه در سال 1557 قمری به دستور سلطان سلیمان اول بنا گشت. سلطان سلیمان قدرت زیادی داشت و به عنوان یکی از حاکمان قدرتمند عثمانی شناخته می‌ شد. سلطان سلیمان این مسجد را به عنوان یکی از نمادهای قدرت خود به یادگار گذاشت. ساخت این مسجد حدود ۷ سال طول کشید. 
در پانزدهم اکتبر سال ۱۵۵۷ میلادی این مسجد افتتاح گشت. مسجد تاریخی سلیمانیه به عنوان یکی از مهم ‌ترین بناهای تاریخی در شهر استانبول شناخته می شود حدود ۳۵۰۰ کارگر برای ساخت این مسجد فعالیت کرده ‌اند. همچنین بیشتر از ۳ هزار کیلوگرم برای ساخت این مسجد طلا به کار گرفته اند. سلطان سلیمان دستور داد که این مسجد را روی تپه‌ ای بلند بسازند تا قدرت و عظمت مسجد به خوبی نشان داده شود.

امکانات مسجد بزرگ سلیمانیه استانبول

با توجه به عظمت سلطان سلیمان این عمارت کاربردهای زیادی در گذشته داشت. درون مسجد سلیمانیه امکانات گوناگونی مانند مدرسه، خوابگاه، بیمارستان، آشپزخانه و ... تعبیه نمودند. به همین دلیل بسیاری از افراد نیازمند جهت دریافت غذا و همچنین استراحت می توانستند به این مسجد بروند. معمار مسجد سلیمانیه سینان است. سلطان سلیمان به سینان اهمیت زیادی می داد و تمامی معماری بخش های داخلی و بیرونی مسجد را به او سپرد. مهارت و تسلط سینان برای طراحی کردن مسجد خاص و منحصر به فرد بود. در واقع باید بدانید که سینان به عنوان یکی از مشهور ترین معماران حکومت عثمانی شناخته می‌ شود. حدود ۵۰ سال سینان به عنوان معمار سلطنتی معرفی می شد. سینان تا پایان حکومت سلطان سلیم دوم مقام مهمی داشت.

suleymaniye5

معماری مسجد سلیمانیه استانبول

معماری مسجد سلیمانیه استانبول بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد. اگر به مناره ها و گنبد مسجد دقت کنید نشانه هایی از معماری که مربوط به روم باستان است را می توانید مشاهده نمایید. این مسجد برخلاف دیگر مساجد دارای یک گنبد نیست. در واقع به جز گنبد اصلی چندین گنبد کوچک را در اطراف این مسجد قرار داده ‌اند. ارتفاع گنبد اصلی حدود ۵۳ متر می باشد. گنبد های کوچک تر را برای زیبایی و تزیین طراحی کرده اند.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ