02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم والنسیا

مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم والنسیا کجاست

مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم والنسیا، مرکزی فرهنگی، علمی و البته تفریحی به حساب می آید. این مجتمع بی نظیر و جالب به عنوان یکی از معروف ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری اسپانیا و شهر والنسیا شناخته شده است. به طوری که آن را در لیست ۱۲ گنجینه کشور اسپانیا قرار داده اند. تنها با داشتن ویزای شنگن میتوانید خود را در والنسیا ببینید.

valencia1
مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا در بخش انتهایی بستر رود توریا قرار گرفته است. بستر این رودخانه در سال ۱۹۵۷ میلادی خشک می شود و به همین خاطر مسیر آن را تغییر می دهند. سال ها بعد این بستر خشک را به یک پارک و مجموعه تفریحی جالب تبدیل می کنند. معماری این مجموعه بسیار قابل توجه و چشمگیر است.معماران خوش ذوق و قریحه این مجتمع فرهنگی و معماری، اشخاصی به نام سانتیاگو کالاتراوا و فلیکس کاندلا بودند. آنها ساخت این مجموعه را در سال ۱۹۶۶ آغاز کردند و پس از گذشت دو سال آن را به پایان رساندند.

بخش های مختلف مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا

مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا دارای شش ساختمان می باشد که هر کدام از آنها دارای بخش های مختلفی هستند. تمامی این ساختمان ها بسیار مدرن و فیوچریستیک هستند و به گونه ای تبدیل به نمادهای شهر والنسیا گشته اند.یکی از ساختمان های مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا، اوشنوگرافیک به شکل نیلوفر آبی است.

valencia2
اوشنوگرافیک

 یکی از بخش های این مجموعه آکواریوم عظیم آن با نام اوشنوگرافیک می باشد، که به عنوان بزرگترین آکواریوم اروپا از آن یاد می کنند. اوشنوگرافیک به شکل یک نیلوفر آبی بزرگ و زیبا بنا گشته است که بخش های مختلفی دارد. در هر بخش این آکواریوم یک نوع محیط زیست شبیه سازی شده است. در این آکواریوم عظیم الجثه، گونه های دریایی متنوعی زیست می کنند.

valencia3
همیسفریک در مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا
 

یکی دیگر از بخش های مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا، آسمان نما یا ساختمان افلاک نما می باشد که با نام مجتمع همیسفریک شناخته می شود. طراحی این آسمان نما به شکل نیمکره یک چشم بزرگ می باشد. همین موضوع باعث شده تا مجتمع همیسفریک با نام چشم شهر معروف گردد. سقف این مجموعه مانند پلک چشم انسان است. وقتی که قسمت پلک این ساختمان کاملا باز می باشد، عنبیه چشم در بنا کاملا دیده می شود. اطراف این نیمکره را آب فرا گرفته است. انعکاس ساختمان روی سطح آب باعث می شود که تا این نیمکره به شکل یک چشم کامل دیده شود. در واقع این ساختمان یک آمفی تئاتر بزرگ و یک سالن سینمای دیجیتال سه بعدی دارد. در این سالن ها نمایش های مختلف و مستندهای آموزشی جالب برای مخاطبان سنین مختلف پخش می گردد.ساختمان همیسفریک به عنوان افلاک نما مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا شناخته می شود.

valencia4
موزه علوم شاهزاده فیلیپه
 

موزه علوم شاهزاده یا همان پرنس فیلیپ یکی از ساختمان های مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا را تشکیل می دهد. این ساختمان به شکل اسکلت یک نهنگ ساخته شده است و دارای سه طبقه می باشد. این موزه، علوم و فناوری های مختلف برای تمامی گروه های سنی به نمایش گذاشته است. طبقه اول ساختمان موزه علوم چشم انداز زیبایی از باغ های توریا را به نمایش می گذارد. در طبقه دوم نیز نمایشگاه میراث علم برپا گشته است. طبقه سوم نیز با نام جنگل کروموزوم شناخته می شود. در این ساختمان نمایشگاه های موقت علمی مختلف و جالبی نیز برگزار می گردند.

valencia5
قصر هنر ملکه سوفیا

 قصر هنر ملکه سوفیا، یک سالن اپرا جذاب در مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا به حساب می آید. این ساختمان دارای ۴ سالن بسیار بزرگ است که در آن هنرهای نمایشی و موسیقی به اجرا گذاشته می شوند.

آگورا 

در سال ۲۰۰۹ یک ساختمان دیگر به مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا اضافه گشت. این ساختمان ابتدا میزبان مسابقات تنیس در کشور اسپانیا بود. اما بعدها تصمیم گرفته شد که این ساختمان نیز به عنوان یک سالن برای اجرای رویدادها و کنسرت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. گاهی نمایشگاه های موقتی همچون نمایشگاه های عروسک نیز در این ساختمان برپا می شود . موزه علوم مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا به شکل اسکلت نهنگ ساخته شده است.

valencia6

باغ های مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا

اطراف مجموعه ساختمان های مختلف مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا را باغ های زیبایی فرا گرفته است. این باغ ها وضعیت گذشته این منطقه در زمان جاری بودن رودخانه توریا را یادآوری می نماید.بازدیدکنندگان با گردش در این باغ ها می توانند از تماشای انواع گیاهان زیبای مدیترانه ای و مجسمه های زیبا لذت ببرند. کافه ها و رستوران های این مجموعه نیز موقعیت خوبی را برای استراحت بازدیدکنندگان فراهم آورده اند.

valencia7

سفر به والنسیا با ویزای تحصیلی شنگن

شما برای سفر به والنسیا که یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا است، نیازمند دریافت ویزای شنگن هستید. دریافت ویزای شنگن نیز از راه های مختلفی امکان پذیر می باشد. یکی از این راه ها اخذ ویزای تحصیلی شنگن است. ویزای تحصیلی شنگن جز ویزاهای چند بار ورود محسوب می شوند. یعنی کسانی که این ویزا را دریافت می کنند، می توانند چندین بار به کشور اسپانیا و کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.

valencia8
این نوع از ویزای شنگن برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه و موسسات آموزشی کشور اسپانیا را دارند. این افراد باید مدارک لازم را به طور کامل به سفارت اسپانیا تحویل دهند تا بعد از انجام مراحل مختلف، ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایند.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ