02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

گذرگاه های آبی آمستردام

گذرگاه های آبی آمستردام

آمستردام یکی از شهرهای بسیار کوچک اروپا به حساب می آید. با این وجود آرایش خاص و منحصر به فرد شهر و همچنین جاذبه های بی نظیر آن، سبب گشته تا آمستردام به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته شود و افراد زیادی به دنبال ویزای شنگن باشند. گذرگاه های آبی آمستردام که خود یکی از اصلی ترین جاذبه های آن محسوب می شوند، بخش وسیعی از این شهر را به خود اختصاص داده اند.وجود آثار و بناهای تاریخی متعدد نیز در حاشیه گذرگاه های آبی آمستردام باعث شده تا این کانال های تاریخی اهمیت ویژه ای در جهان پیدا کنند.

waterways1
زیبایی بیش از اندازه این گذرگاه های آبی باعث شده تا هنرمندان مختلفی در خلق آثار خود از آنها الهام بگیرند و این کانال ها را به گونه ای به تصویر بکشند.البته این کانال هایی که امروز به یکی از جاذبه های گردشگری هلند تبدیل گشته اند، در گذشته کارایی دیگری داشته اند. در واقع این کانال ها در طول تاریخ شهر آمستردام نقش بسیار مهمی بازی کرده اند. عمر این گذرگاه های آبی آمستردام به حدود ۴۰۰ سال پیش باز می گردد. با این وجود هنوز هم این کانال ها نقش مهمی را در حیات این منطقه ایفا می نمایند.

waterways7

تاریخچه گذرگاه های آبی آمستردام

در نیمه اول قرن ۱۷ میلادی، ۴ کانال به صورت چهار نیم دایره متحد المرکز در قلب شهر آمستردام ساخته شد. کاربرد سه کانال درونی این شبکه برای استفاده عموم و مسکونی بود. این کانال ها با نام اعیان، پادشاه و شاهزاده شناخته می شدند. اما کانال چهارم برای مدیریت آب و اهداف دفاعی همچون خندق طراحی گشته بود. به طوری که این کانال را می توان مرز قدیمی شهر آمستردام دانست.پس از آن، برای اینکه سیستم حمل و نقل در این کانال ها راحت تر شود، کانال های کوچک تری را به صورت شعاعی به گذرگاه ها اضافه کردند.  این کانال های کوچکتر، گذرگاه اصلی و چهارگانه را به همدیگر وصل نمودند.

waterways2
تا قبل از آغاز قرن ۲۰ میلادی گذرگاه های آبی آمستردام بسیار آلوده و کثیف بوده اند. به طوری که بوی نامطبوع و متعفن آنها در تمام شهر می پیچید. متاسفانه در آن دوران ساکنان آمستردام این کانال ها و گذرگاه های آب را مانند یک فاضلاب و زباله دان روباز می دیدند. آنها تمامی زباله ها و پسماندهای خود را به داخل آب می ریختند و آن را به شدت آلوده می کردند.اما دولت هلند تمامی تلاش خود را برای پاکسازی این کانال ها به کار برد و توانست آن را از آلودگی ها پاک نماید. به طوری که در قرن حاضر به صورت سالانه فستیوال شنا در این کانال ها برگزار می گردد.گذرگاه های آبی آمستردام را می توان یکی از مسیرهای بسیار مهم جا به جایی در شهر آمستردام دانست.

جاذبه های اطراف گذرگاه های آبی آمستردام

گذرگاه های آبی آمستردام در طول فصول مختلف برای جشنواره ها و تفریحات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.در فصل تابستان این گذرگاه های آبی زیبا به محلی برای استفاده از تفریحات آبی مختلف و شنا تبدیل می گردد. در طول فصل زمستان نیز اکثر جوانان هلندی به این منطقه می آیند تا بر روی آب های یخ زده این کانال ها اسکی کنند.

waterways3
یکی از تفریحات بسیار رایج در اطراف گذرگاه های آبی آمستردام، دوچرخه سواری می باشد. آب و هوای بسیار پاک و تمیز این شهر باعث شده تا دوچرخه سواری به یکی از ورزش ها و تفریحات محبوب مردم و گردشگران در این شهر تبدیل گردد. تردد دوچرخه ها در این منطقه به قدری زیاد است که هر سال بیشتر از ده هزار دستگاه دوچرخه از داخل کانال ها کشف می شود. این دوچرخه ها به دلایل دزدی، خرابکاری، حادثه و تنبلی مردم به داخل کانال ها انداخته می شوند.وجود مراکز تفریحی مختلفی همچون رستوران ها، مراکز خرید و کافی شاپ های متعدد در کنار این گذرگاه ها به جذابیت و زیبایی این کانال ها می افزاید.

waterways4

جشنواره های گذرگاه های آبی آمستردام

جشنواره های متنوعی در اطراف این کانال ها برگزار می گردد. یکی از این جشنواره ها که در ماه آگوست برگزار می گردد، جشنواره موسیقی اروپا می باشد که هر ساله تعداد زیادی از علاقه مندان موسیقی را به سمت خود جلب می نماید. از دیگر جشنواره های معروف در این منطقه جشنواره هنر و نور است که هر سال از تاریخ ۲۸ نوامبر الی ۱۷ ژانویه برگزار می گردد. در این جشنواره هنرمندان شهر مجسمه هایی نمادین و نورانی را به نمایش می گذراند و شب های سرد و زمستانی آمستردام را روشن می نمایند.

waterways5

بازدید از کانال های آمستردام

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه دارید از نزدیک از گذرگاه های آبی آمستردام بازدید کنید، باید اقدام به اخذ ویزای توریستی هلند نمایید. ویزای توریستی هلند از جمله انواع ویزای رایجی است که از سمت سفارت این کشور برای ایرانیان صادر می شود.ویزای توریستی هلند یکی از انواع ویزای شنگن می باشد که شما می توانید به وسیله آن به مدت ۹۰ روز در تمامی کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد نمایید.

waterways6
شما باید برای اخذ ویزای شنگن مدارک لازم را به سفارت کشور هلند ارائه دهید. سفارت پس از بررسی دقیق مدارک شما و تایید آنها شما را برای مصاحبه دعوت می کند. چنانچه تمامی مدارک شما و مصاحبه انجام شده از طرف سفارت مورد تایید قرار گیرد، شما موفق به اخذ ویزای شنگن می گردید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ