02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای کار کانادا

26 مرداد ، 1400
مهرابی

ویزای کاری کانادا

هم کار می کنید، هم تحصیل! هم با اعضای خانواده خود زندگی می کنید و هم حقوق شهروندی به شما تعلق می گیرد. ویزای کار کانادا یک تیر است و چند نشان!

canadaworkvisa1

ویزای کار کانادا چیست ؟

ویزای کاری کانادا یعنی شما به واسطه تخصص و مهارتی که دارید وارد کشور کانادا شوید! در این شرایط به طور کلی روش هایی وجود دارد که برای شما در نظر گرفته می شود. هر روشی که انتخاب می کنید نیاز به تنظیم یک سری مدارک دارید. شما به واسطه ویزای کار کانادا و کار کردن و رعایت اصول و قوانین می توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید. ویزای کار کانادا اجازه می دهد تا همراهان خود را نیز با خود وارد کشور کنید و پس از اقامت از حقوق شهروندی این کشور استفاده نمایید.

canadawork1

انواع ویزای کار کانادا

نوع اول این ویزای کانادا به صورت اسکیل ورکر است که بر اساس سیستم امتیاز بندی است: در این سیستم، سن، سطح تحصیل، سابقه کاری و یک سری عوامل دیگر دخالت دارد:

شرایط سنی: کسانی که بین 18 الی 35 سال هستند امتیاز کامل یعنی 12 را از بخش سن می گیرند.
سطح زبان مناسب: حداکثر امتیاز برای این سطح 24 است و فرصت خوبی است برای کسانی که در زمینه سابقه کار و یا سن امتیاز خوبی کسب نمی کنند.
سوابق تحصیلی: افرادی که مدرک دکترا دارند 25 امتیاز یعنی حداکثر امتیاز را کسب می کنند و پس از آن بابت هر مقطع پایین تر، دو امتیاز کاهش خواهد داشت.
سابقه کاری: کسانی که دارای سابقه کاری بیش از 6 سال مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند حداکثر امتیاز یعنی 15 را کسب می کنند.

نوع دوم ویزای کار کانادا به صورت پیشنهاد شغلی است، یعنی کارفرما از شما می خواهد که برای شرکت او کار کنید و مشهور به جاب آفر است.

جاب آفر کانادا چیست ؟

در جاب آفر کانادا، لیستی از مشاغل وجود دارد که بر اساس سطح تقاضا و همینطور میزان نیاز از سوی هر ایالت به صورت فدرال دسته بندی می شود. در واقع پیشنهاد شغلی از سوی شرکت مورد نظر مربوط به ایالت مورد نظر ارائه می شود. در این روش یک قرارداد کاری بین کارفرما و متقاضی تنظیم می شود و برای متقاضی بر اساس شرایطی که دارد یک سری امتیازات در نظر گرفته می شود. جاب آفر کانادا دو شامل دو نوع موقت و دائم است که در نوع موقت پیشنهاد شغلی به صورت 6 ماهه، یک ساله و ... است اما در نوع تمام وقت دیگر تاریخی برای اتمام همکاری دیده نمی شود. جاب آفر کانادا به شخص اجازه می دهد تا اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. جاب آفر کانادا در لیست روش های دشوار اخذ ویزای کانادا است به هر صورت نیاز است که شغل و قرارداد کاری مورد نظر را پیدا کنید و باید کارفرمایی وجود داشته باشد تا چنین جریانی را بپذیرد. سایت های کاریابی گزینه خوبی برای شروع هستند.

visacanadavisa2

برای اینکه شانس شما در جاب آفر کانادا افزایش یابد باید:

1-حداقل مهارت زبانی مورد نیاز داشته باشید.
2-تمکن مالی برای زندگی در کانادا را ثابت کنید.
3-سابقه کاری مرتبط با شغل درخواستی داشته باشید.
4-سطح تحصیلات شما اثرگذار است.
5-داشتن کارفرمای مورد تایید دولت بسیار قابل قبول است.

مشاغل مورد نیاز در کانادا

مشاغل مورد نیاز در کانادا در سال 2021 از قرار زیر است:

نماینده خدمات مشتریان: این شغل که البته در دنیای کرونا بیشتر مورد نیاز است در واقع نیاز به افرادی را در بر دارد که بتوانند با مشتریان ارتباط بگیرند و در هر صنفی نیاز به نماینده مخصوص به همان صنف است.

در جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، راننده دیده می شود که کمی عجیب است اما به هر صورت رانندگان در زمینه توزیع و تحویل محصولات پزشکی و درمانی از موارد قابل قبول هستند.پرستار رسمی به واسطه همه گیر شدن کرونا در کانادا بسیار مورد نیاز است.حسابداری از دسته شغل های مورد نیاز در بسیاری از کشورها است و کانادا نیز در لیست مشاغل خود از این شغل یاد گرفته است.کار جنرال برای کسانی مناسب است که تازه وارد هستند و به شکل کارآموزی ارزیابی می شود.مهندسی برق همیشه در لیست شغل های مورد تقاضای کانادا محسوب می شود و به طور کلی تقاضا برای این شغل بر اساس سطح مهارت شخص بررسی می شود و شامل مهارت های فنی مختلفی می شود.توسعه دهندگان نرم افزار این روزها شانس خوبی برای اخذ ویزای کار کانادا دارند، چون دورکاری در حوزه های کارمندی دیده می شود و به نوعی محبوبیت تجارت الکترونیک بیشتر از قبل است.

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

شرایط اخذ ویزای کار کانادا طبق جدیدترین اطلاعیه سایت سفارت کانادا از قرار زیر است:

دعوت نامه معتبر: این گواهی از سوی یک کارفرما ارائه می شود. در این گواهی پیشنهاد شغلی و اطلاعات شخصی و شغلی و درآمد و شرایط نوشته شده است. این دعوتنامه باید توسط اداره مهاجرت مورد تایید قرار بگیرد.

تاییدیه آزمون LMIA: این آزمون سطح مهارت نیروهای کار خارجی را بررسی می کند. همه شغل ها نیاز به شرکت در آزمون ندارند.
تمکن مالی: در واقع نیاز است که ثابت شود متقاضی از نظر مالی می تواند از پس هزینه های زندگی در کانادا برآید. این نامه نیاز به مهر و امضای بانک و گردش حساب دارد.

شرایط عمومی اخذ ویزای کار کانادا: شما برای اخذ ویزای کار کانادا نیاز به یک سری مدارک شخصی اعم از پاسپورت معتبر، شناسنامه و کارت ملی دارید. می بایست مدارک تحصیلی و همینطور سابقه شغلی خود را ارائه دهید. دانش زبان و سن و همینطور وضعیت مالی و مهارت شما بسیار مهم است. دقت کنید که داشتن حداقل آیلتس 6 به شما کمک می کند و سن بین 25 الی 40 سال بهترین گزینه برای اخذ ویزای کار کانادا هستند.

visaworkcanada

مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا

مدارکی که در لیست نوشته شده است نیاز به ترجمه رسمی دارد و اما نیازی به اخذ تاییدیه از دادگستری نخواهد بود.

1-      نیاز به دعوت نامه از سوی یک کارفرما یا یک موسسه معتبر دارید.
2-      در صورتی که نیاز به شرکت در آزمون LMIA باشد باید تاییدیه آزمون ضمیمه شود.
3-      نیاز به گواهی سلامت جسمی
4-      نیاز به گواهی عدم سوءپیشینه که می بایست مورد تایید امور خارجه باشد.
5-      نیاز است که فرم اطلاعات شخصی را تکمیل نمایید. در این فرم اطلاعات خانوادگی شما نیز بررسی می شود.
6-      نامه تمکن مالی مورد تایید بانک و همینطور گردش حساب
7-      نیاز به اصل و ترجمه همه اسناد ملکی خواهد بود.
8-      با توجه به ایالتی که قرار است در آن کار کنید نیاز به ارائه مدرک زبان دارید.
9-      شخص باید گذرنامه فعلی معتبر و در صورت وجود گذرنامه های قبلی خود را ارائه دهد.
10-   نیاز به اصلی و ترجمه گواهی اشتغال به کار به همراه سابقه بیمه تامین اجتماعی است.

اقامت کانادا از طریق ویزا کار چگونه است ؟

اقامت کانادا به واسطه اخذ ویزای کار در ابتدا به صورت موقت است. طبق روشی که برای اخذ ویزای کار کانادا انتخاب می کنید، یک به مدت 6 ماه الی یک سال و گاه 2 سال در این کشور کار می کنید در صورتی که رضایت از کار شما وجود داشته باشد به شما اجازه تمدید داده می شود و در نهایت با گذشت 5 سال شرایط برای درخواست اقامت این کشور در اختیار شما قرار می گیرد.

میزان درآمد در کانادا

طبق طبقه بندی سطح درآمد از سال 2019 الی 2021 دستمزد مردان برای هر ساعت کار 29 دلار و بانوان 25 دلار است. کارکنان تمام وقت برای هر ساعت کار حدوداً 28 دلار دریافتی دارند و کارکنان پاره وقت نیز در حدود 19 دلار دریافتی خواهند داشت. سطح درآمد و میزان دریافتی برای هر ایالت در کانادا با دیگری فرق دارد. آلبرتا از دسته ایالت هایی است که بیشترین دستمزد را در نظر می گیرد . پزشک پرستار و مهندس نرم افزار سه گروه بالای درآمدی در کانادا هستند.

اجازه کار در کانادا به صورت است ؟

اجازه کار و زمان کاری در هفته توسط شرکت مورد نظر و طبق استاندارد ایالت مورد نظر ارزیابی می شود اما دانشجویان در کانادا اجازه کار ضمن تحصیل دارند تا هفته ای 20 ساعت کار برای دانشجویان مجاز اعلام شده است.اگر شخصی همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه با خود به کانادا ببرد به همسر وی اجازه کار داده می شود. دقت شود که کار باید با قوانین کشور کانادا سازگار باشد. کسانی که زبان بلد نیستند معمولاً در یافتن شغل دچار مشکل هستند. برای کار دانشجویی نیاز به اخذ مجوز نخواهد بود. همیشه شرایط کار به عنوان کارآموز نیز برای کسانی که در این کشور تحصیل می کنند فراهم شده است.    

workcanada

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ