<p style="margin-left:30px;"></p>
02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

10 واقعیت جالب ترکیه

19 مهر ، 1400
راز آسمان پایتخت

واقعیت های جالب ترکیه

کشوری که تاریخ آن به دوران باستان برمیگردد میزبان بیشترین تعداد پناهنده سوری در جهان است و بخاطر سابقه آن در مورد حقوق بشر با انتقادهای بین المللی روبرو است. ترکیه ، متولد سال 1923 از بقایای امپراتوری عثمانی سابق و محل تلاقی بی نظیر فرهنگ آسیا و اروپا است. در سال های اخیر ، مبارزات قدرت بین یک دولت سکولار مورد حمایت نظامی و یک جنبش مذهبی به طور فزاینده ای ، نگرانی هایی را درباره ثبات دولت ایجاد کرده است.

factturkey2

فعالیت های تروریستی ترکیه  با فرکانس افزایشی در سال های 2015 و 2016 ایجاد شده و صدها نفر جان خود را از دست داده است ، زیرا اعتصاباتی در آنکارا ، استانبول و مناطق جنوب شرقی ترکیه رخ داده است. در تاریخ 1 ژانویه 2017 ، یک حمله تروریستی به کلوپ شبانه استانبول 39 کشته برجای گذاشت. اعضای ارتش ترکیه با تلاش ناموفق برای کودتای دولت در تابستان سال 2016 ، منجر به کشته شدن بیش از 240 نفرشدند. اقدامات بعدی دولت علیه مخالفت عمومی ، از جمله اخراج کارمندان نظامی ، کارمندان خدمات عمومی ، مربیان ، روزنامه نگاران و سایر افراد متهم به پیوند با کودتا ، به وخیم تر شدن روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا انجامیده است.

factturkey3

در اینجا 10 چیز است که باید درباره ترکیه بدانید :

1. تخمین زده شده که بیش از 81 میلیون نفر از جمعیت ترکیه مسلمان سنی هستند
2. این کشور دارای 18 مکان میراث جهانی خاص یونسکو است که شامل دو مکان مختلط و 16 مکان فرهنگی مانند مکان باستان شناسی تروای باستان سابق است.
3. ترکیه از ابتدا در روابط خارجی خود سیاست بی طرفانه ای را در پیش گرفت.
4. قبل از اعلام جنگ آلمان و ژاپن در سال 1945 ، ترکیه در بیشتر جنگ جهانی دوم بی طرف ماند. به هر حال ، این کشور در جنگ شرکت نکرد.
5. ترکیه در سال 1952 با پیوستن به ناتو ، سیاست های بی طرفانه خود را کنار گذاشت.
6. در آوریل سال 2017 رای دهندگان اصلاح قانون اساسی را تغییر دادند که دولت این کشور را از پارلمان به یک سیستم ریاست جمهوری تغییر می دهد
7. سالهای جنگ منطقه ای و تروریسم بر ترکیه سنگین بوده است. این کشور میزبان بیشترین تعداد پناهنده سوری در جهان است
8. مذاکرات الحاق ترکیه با اتحادیه اروپا از سال 2016 متوقف شده است ، با ابراز نگرانی های مقامات اتحادیه اروپا و گروه های حقوق بین الملل در مورد سابقه این کشور در مورد حقوق بشر و قانون. در ماه مارس ، نمایندگان اتحادیه اروپا خواستار تعلیق مذاکرات عضویت شدند.
9. بزرگترین اقلیت قومی در ترکیه کردها هستند ، یک گروه ایرانی که جمعیت آن ترکیه ، شمال سوریه ، شمال عراق و شمال غربی ایران را اشغال می کند. تخمین تعداد کردها در ترکیه متفاوت است ، از رقم دولتی در حدود 16٪ از جمعیت این کشور ، تا 18٪ توسط دولت ایالات متحده تا 30٪ توسط منابع ناسیونالیستی تقسیم کرد.
10. منبع درگیری امروز بین دولت ترکیه و کردها و همچنین درگیری های دیگر در خاورمیانه می توان تا پایان جنگ جهانی اول ردیابی کرد. در سال 1920 ، پیمان شفر خواستار ایجاد یک کشور مستقل کرد شد.

factturkey

این عهد سه سال بعد با پیمان لوزان ابطال شد ، که مرزهای ترکیه مدرن را تعیین کرد و کردها را به عنوان اقلیت در کشورهای مختلف منطقه واگذار کرد. از زمان آغاز نسل کشی ها و شورش های بی شماری ، و همچنین درگیری های چریکی در ترکیه ، سوریه و ایران. کردها یک منطقه خودمختار در عراق دارند.

4factturkey

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ