02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

محله بالات استانبول

25 آذر ، 1400
Raz Aseman Paytakht

محله بالات استانبول کجاست ؟

شهر استانبول امروزه به توریستی ترین نقطه ی کشور ترکیه تبدیل شده است و تمام گردشگرانی که برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به ترکیه سفر میکنند، از شهر استانبول نیز بازدید میکنند. این شهر نه تنها پر از جاذبه های تفریحی و توریستی می باشد بلکه دارای محله ها، خیابان ها و ... مختلفی می باشد که هر کدام از آنها نیز یک جاذبه گردشگری و توریستی محسوب می شوند. محله بالات استانبول یکی از این مناطق بسیار مشهور استانبول می باشد که به علت معماری خاص خانه ها، لوکیشن های فراوان عکاسی، مکان های تاریخی و دیدنی بسیار هیجان انگیر و ... طرفداران بسیار زیادی در بین گردشگران تور استانبول پیدا کرده است. ما در این مقاله به طور کلی به بررسی این محله رنگارنگ، بسیار زیبا و با پیشینه تاریخی بسیار قابل توجه می پردازیم تا شما بتوانید با تاریخچه و جاذبه های توریستی آن بیشتر آشنا شوید.

balatneighbearhoodistanbul

آشنایی با محله بالات استانبول

محله بالات استانبول در منطقه ی فاتح واقع شده است. این محله جز یکی از اصیل ترین و کهن ترین مناطق موجود در شهر استانبول می باشد. محله بالات استانبول به علت برخورداری از خانه های متعدد با نما های رنگارنگ معروف شده است. خانه های موجود در محله بالات استانبول با قاعده و قانون خاصی کنار یکدیگر قرار گرفته و یک محله شلوغ و بسیار زیبا را تشکیل داده اند. خانه های واقع شده در محله ی استانبول اغلب از معماری خاصی برخوردار نمی باشند اما ساکنین این محله، همین خانه های ساده ی خود را با رنگ های شاد و بسیار زیبا رنگ آمیزی کرده اند. درون محله ی بالات استانبول نشانه های از آداب و رسوم سنتی اسپانیایی ها، یهودیان و ... وجود دارد. اگر قصد سفر به ترکیه با تور لحظه آخری استانبول را دارید، حتما از محله بالات استانبول و کوچه های باریک و پر از رنگ های بی نظیر آن بازدید کنید.

mahleyebalatistanbul

تاریخچه ی محله بالات استانبول

اغلب یهودیانی که در دوران امپراطوری عثمانی ها از استانبول تبعید و ترد شده بودند با حجم حاکم وقت استانبول اجازه وارد شدن به مرز های شهر استانبول را دریافت و در محله بالات استانبول ساکن شدند. همانطور که گفته شد محله ی بالات استانبول در منطقه ی فاتح واقع شده است. این منطقه جز محله های اروپایی استانبول محسوب میشود. جالب است بدانید که محله های استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم میشوند و محله بالات استانبول جز محله های اروپایی این شهر محسوب میشود.

یهودی های ساکن شده در این محله در کنار یونانی هایی که در بالات ساکن بودند، این محله را به سبک سنتی اروپایی مدنظر خود بنا کردند. به همین دلیل درون این محله، کلیساهای بسیار زیبا ، کنیسه ها و ... متعددی وجود دارد که میتوانند نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کنند. اما در زمینه نامگذاری محله بالات استانبول روایت ها وداستان های بسیار زیادی نقل شده است به وری که امروزه هیچ سند و مدرک قطعی از دلیل و فلسفه نامگذاری این محله وجود ندارد. اما اغلب تاریخ شناسان ترک معتقد هستند که نام بالات از واژه ی پالاتیون که یک کلمه یونانی می باشد الهام گرفته شده است. پالاتیون به معنی قصر می باشد به همین دلیل برخی افراد معتقد هستند که علت قرار گیری محله بالات استانبول در کنار قصر بلاچرنه، آن را اینگونه نامگذاری کرده اند.

balatistanbulneighberhood

جاذبه های توریستی و گردشگری محله بالات

محله بالات به تنهایی جز یکی از محبوب ترین وزیبا ترین مناطق گردشگری استانبول محسوب میشود. با این حال محله بالات استانبول پر از جاذبه های توریستی، گردشگری، تاریخی و ... می باشد. از سری جاذبه های توریستی و گردشگری موجود در محله بالات استانبول میتوان به کلیسای سنت استفان بولگار، دانشگاه قدیر خاص، کلیسای چورا، کلیسای مریم مقدس، مسجد یواز سلیم، مسجد با شکوه میرمه سلطان و کالج ارتدوکس اشاره کرد. مسجد میرمه سلطان و مسجد یواز سلیم یکی از زیباترین مساجد شهر استانبول هستند که دارای پیشینه تاریخی بسیار قابل توجهی نیز می باشند. شما میتوانید در کنار بازدید از کوچه ها و خیابان های محله بالات استانبول از تمام جاذبه های تاریخی و گردشگری فوق نیز بازدید کنید. برخی از آثار تاریخی و مکان های نام برده شده، جز جاذبه های توریستی و گردشگری خاص استانبول محسوب میشوند که همگی ان ها در محله بالات استانبول واقع گردیده اند.

mahalebalatistanbol

بازدید از محله بالات استانبول

شما میتوانید در طول شبانه روز و بدون محدودیت ساعتی از محله بالات استانبول بازدید کنید اما امکان بازدید از کلیسا ها، مساجد و سایر آثار تاریخی و ... این محله در ساعت های خاصی از روز ممکن می باشد. به شما توصیه می کنیم هنگام مراجعه به این محله زیبا، حتما یک دوربین عکاسی یا فیلمبرداری به همراه خود داشته باشید زیرا این محله پر از مکان های زیبا، دیدنی و مناسب برای ژست های عکاسی می باشد. به عنوان مثال در بالای محله بالات استانبول، شما میتوانید یک منظره ی بسیار منحصر فرد از استانبول را تماشا کنید. در انتها به این نکته دقت داشته باشید که پیدا کردن محله استانبول برای توریست هایی که برای اولین بار به این شهر سفر میکنند کمی مشکل است و بهتر است از نقشه های انلاین برای پیدا کردن این محله و سایر جاذبه های توریستی ترکیه استفاده نمایید.

istanbulbalatmahalasi

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی جاذبه های توریستی و گردشگری شهر استانبول، بهترین رستوران های استانبول، ساختمان ها و مساجد تاریخی واقع شده در این شهر و ... میتوانید به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید. 

    
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ