02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

بلوار باتومی کجاست

31 مرداد ، 1401
راز آسمان پایتخت

بلوار باتومی کجاست ؟

بلوار باتومی بهشت گردشگران و توریست هاست. ایجاد بلوار باتومی انقلابی بود واسه جذب گردشگران و دوستداران ساحل و دریا. حالا چرا ساحل و دریا؟ جواب این سوال رو باید اینجور داد که شهر زیبا و فوق العاده ی باتومی در کنار دریای سیاه و با آب و هوایی معتدل و نیمه گرمسیری قرار داره. بلوار هم دقیقا در لبه ساحل ساخته شده به همین جهت افراد می تونن علاوه بر استفاده از امکانات اون از بودن در ساحل و تماشای دریا لذت ببرن و با دوچرخه های کرایه ای که در این مکان وجود داره هر چند ساعت که دوست داشته باشند در ساحل به رکاب زنی مشغول شوند.

batumiboulevard

آشنایی با بلوار باتومی

در سال ۱۸۸۵ میلادی فرماندار شهر تصمیم گرفت فضایی تفریحی در نوار ساحل دریای سیاه ایجاد کنه به همین منظور طراحی اونو به یک طراح برجسته فرانسوی سپرد. در ابتدا مساحت این مکان کم بود تا این که در سال ۱۹۳۰ عملیاتی رو در جهت بهبود و توسعه فضای این مکان تفریحی آغاز کردن که در پی اون طول بلوار به۵/۱ کیلومتر افزایش پیدا کرد. بعد از توسعه این مکان محیطی مناسب واسه قایقرانی و برگزاری مراسمات و جشن ها به وجود اومد که هر سال چندین مرتبه، مراسم ها و جشن های مختلفی در اون برپا می شد. در سال ۱۸۹۰ کافه ها و رستوران ها و بارهای زیادی به این محل اضافه شدن و روز به روز به طول و وسعت این فضا اضافه کردن به طوری که امروز طول این بلوار ۷ کیلومتر در خط ساحل هستش و به دو قسمت بلوار قدیمی و بلوار جدید تقسیم شده.

boulevardinbatumi

بخش های مختلف بلوار باتومی چگونه است ؟

بعد از این که بلوار باتومی توسط طراح و معمار فرانسوی ساخته شد. در سال های بعد به منظور بهبود و افزایش فضا تصمیم گرفتن قسمت ها و بخش هایی رو به اون اضافه کنن به همین سبب طراحی قسمت های جدید رو به یک معمار اسپانیایی سپردن. در پی اقداماتی که این طراح جدید انجام داد، طول فضا رو به ۷ کیلومتر رسوندن اما این تنها کاری نبود که معمار اسپانیایی انجام داد. بلکه او در فضای جدیدی که ساخته بود انواع تجهیزات و امکانات رفاهی و تفریحی مدرن و پیشرفته رو نصب و راه اندازی کرد و در عوض قسمت قدیمی رو با همون بافت قدیمیش رها کرد چون معتقد بود بافت قدیمی زیبایی های خاص خودش رو داره و حیفه که دستکاری بشه. فواره های بلند و موزیکال، مجسمه های زیبا و مرتفع و صندلی های شیک و راحت از جمله تجهیزات مدرنی بودن که در قسمت جدید کار گذاشته شدن. لازمه که بدونید بلوار از دو بخش شمال شرقی و جنوبی تشکیل شده.

bolvarebatumi

بخش شمال شرقی بلوار باتومی

در بخش مدرن شمال شرقی سازه های مدرن و زیبایی وجود دارن که نگاه هر بیننده ای رو به خودش جذب می کنه. برج الفبا، مجسمه عشق یا پیکره علی و نینو که نماد عشق هستن و چرخ و فلک غول پیکری که مدام در حال چرخیدن هست، از جمله این سازه ها هستن. در باره چرخ و فلک یاد شده لازمه یادآوری کنیم افرادی که سوار اون شدن همگی متفق القول عقیده دارن که زیباترین و دلنشین ترین منظره های شهر و اطراف رو از بالای  اون میشه دید.‌

بخش جنوبی بلوار باتومی

اگه بخوایم بخش جنوبی این مکان تفریحی رو در یک جمله کوتاه توصیف کنیم، باید بگیم بخشی منحصر به فرد و شگفت انگیز که مانند اون در کمتر جایی از جهان دیده شده. در این ضلع از بلوار رفیع ترین و جالب ترین ساختمان گرجستان قرار داره که ارتفاعی به بلندی ۲۰۰ متر داره. ابتدا این ساختمان غول آسا رو به عنوان دانشگاه تکنولوژی معرفی کردن اما در نیمه های کار ساخت و ساز بود که تغییر کاربری سازه اعلام شد و به عنوان هتل به بخش خصوصی فروخته شد. در حال حاضر این مکان با نام هتل لمردین مشغول فعالیت است. علاوه بر این یک چرخ و فلک نسبتا کوچک هم در این قسمت کار گذاشتن تا افرادی که به این بخش میان بتونن از ارتفاع، بالا شهر رو تماشا کنن. این ها همه جاذبه های دیدنی بخش جنوبی نیست. بلکه ساخت یک دریاچه زیبا با فواره های بزرگ که آب به صورت رقصان از اون ها به بالا پرتاب میشه از دیدنی های دیگه اون هستش.

batumiboulevardgeorgia

در هر دو بخش بلوار باتومی امکانات دیگه ای مثل محل بازی های کودکان، خانه های ییلاقی، زمین تنیس و فوتبال، پیست دوچرخه سواری و زمین بازی کریکت تعبیه شدن. لازم به ذکره که واسه وارد شدن به این مکان تفریحی تنها ۵ لار گرجی از شما دریافت میشه البته با این هزینه  تنها به مدت دو ساعت اجازه ماندن در این مکان رو دارید. بلوار در همه روزهای هفته بجز یک شنبه ها و سه شنبه ها و از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر باز هستش.

چگونه به بلوار باتومی بریم ؟

این مکان تفریحی جذاب و دیدنی در مجاورت و همسایگی مکان های تفریحی دیگه مثل باغ گیاه شناسی باتومی، رستوران های درجه یک مثل گریل تون قرار داره.رفتن به این محل هم مانند سایر محل ها و مکان های گردشگری و دیدنی شهر باتومی اصلا سخت نیست. اتوبوس، تاکسی، باتوم ولو و مینی بوس و البته دوچرخه و ماشین شخصی وسایلی هستن که به وسیله اون ها میشه خودتونو به این بلوار خارق العاده برسونید، اما اگه بخواید بهترین راه رو انتخاب کنید دوچرخه و باتوم ولو بهترین وسایل نقلیه ای هستن که میتونن شما رو به بلوار ببرن.ما به مسافران تور باتومی پیشنهاد می کنیم حتما از این بلوار دیدن کنن.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ