02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

شهر قدیمی پوکت

19 خرداد ، 1401
راز آسمان پایتخت

شهر قدیمی پوکت

هر توریستی وارد کشور تایلند می شه حتما یه چند روزی رو به شهر قدیمی پوکت اختصاص میده. از بس زیبایی های این جزیره زیاد هستن که شما مجذوب و شیفتش میشید. اگه بخواییم پوکت رو وصف کنیم تو یه جمله میگیم که جزیره پوکت بهشت تایلنده که یه  جزیره افسانه ای هستش و روز به روز گردشگران زیادی رو شیفته و دلبسته ی خودش می کنه به طوری که بعضی از مسافرا تا فرصتی گیر میارن با تور پوکت سریع میرن چند روزی رو تو سواحل جزیره گردش و تفریح می کنن.

phuketoldtown

خوب مسافرا همیشه بخشی از سفرشون رو به بازدید از مناطق تاریخی اختصاص میدن که شهر قدیمی پوکت Old Phuket Town  توجه مسافرای زیادی رو به خودش جلب کرده و با داشتن مقبره ها و معبدها، فروشگاهای سنتی و صنایع دستی و موزه ها تونستی زیبایی خودشو دوچندان کنه. تو تایلند همه مجسمه ی معروف و بزرگ بودا را می شناسن که تقریبا 80 درصد گردشگران از این مجسه بازدید کردن این مجسمه در بالای تپه های Nakkerd  و بین Chalong و Kata واقع شده و نسبت به دیگر مناطق بازدید بیشتری داره.

nakkerdphuket

شهر قدیمی پوکت کجاست؟

اگه به جنوب کشور تایلند برین به یه جزیره رویایی و زیبا میرسین یه جزیره ی افسانه ای که قطعا همهی گردشگرانی که وارد این شهر شدن با خاطره خوبی ازش خارج شدن. سواحل شنی و رویایی، آب زلال و شفاف و جاذبه ها و تفریحات دریایی این جزیره رو در مقایسه با سایر شهرای تایلند متمایزتر کرده. این جزیره زیبا چندتا ساحل معروف داره که واسه استراحت و تفریحات دریایی بخصوص غواصی زیر دریا بی نظیره این سواحل که شامل: ساحل کامالا ، ساحل کارون و ساحل پاتونگ  هستن در کنار گشت و گذار تو جنگلای سبز گرمسیری، جنگلای وسیع نارگیل ،شالیزارای زیبا سفر شما رو بی عیب و نقص می کنه. اگه میخوایین در کنار گردش در جاذبه های طبیعی کمی هم وقتتونو به تفریحات این جزیره اختصاص بدین بهتره که به سراغ  موج سواری ، قایق سواری ، اسکی روی آب و حتی بانجی جامپینگ برین. بیشتر ایرانیا تو ایام نوروز راهی این شهر می شن و پارکهای گردشگری تو این ایام تورای زیادی واسه رفتن به پوکت ترتیب می دن. پس اگه قصد سفر دارین بهتره که چند ماه قبلش برنامه ریزیاتونو بکنین و  در ایام مناسب حرکت کنین.

phuketcityold

جاهای دیدنی شهر قدیمی پوکت

اگه تو این شهر فوق العاده می خوایین از جاذبه های گردشگری دیدن کنین بهتره که سری به محلای زیر بزنین

فانگ نگابای پوکت

تو شهر قدیمی پوکت یه منطقه گردشگری زیبا به اسم فانگ نگابای وجود داره که بسیار معروفه و تفریحاتی از قبیل فیل سواری در پناهگاه فیل ها، رانندگی تو سواحل، گردش جزیره با قایق های کوچک در دریای  فانگ نگابای و دیدن حیات وحش زیبای این منطقه، بازدید از غار های اطراف و ... داره. تو این محیط رویایی میتونید یه ناهار میل کنین و یه روز هیجانی و شاد رو بگذرونین.

نیل ایسلند پوکت

این منطقه تو جزیره معروفیتش رو مدیون فیلم مردی با اسلحه طلایی جیمز باند هستش که بازدید کنندهای زیاد رو از سراسر دنیا داره.

روستای کوه پانی پوکت

یه روستای فوق العاده ای که رو صخره واقع شده و یه منطقه تفریحی و پر بازدید هستش.

جزیره فی فی پوکت

اگه شما به دنبال یه  جزیره گرمسیری خوب و با کیفیت هستین می تونین  جزیره  PHI Phi  فی فی رو در شهر پوکت تایلند انتخاب کنین. اما معروفیت این  جزیره مشهور به دلیل وجود صخره های آهکی ، سواحل شنی و محیط رویایی و غارهای پنهانه که توریست ها بدون بازدید از این محل از پوکت خارج نمی شن.اما ناگفته نمونه اگه قصد غواصی تو جزیره پوکت دارین بهتره که در جزیره فی فی این کارو انجام بدین غارایی که تو این جزیره وجود دارن دارای مرجان هستن و عمق بالایی هم دارن که واسه غواصی و دیدن زیباییی های زیر آب  بی نظیره. اگه بخوایین به جزیره فی فی در شهر پوکت  برین بهتره که مقدمات سفرتون رو واسه ماه نوامبر تا فوریه برنامه ریزی کنین. چون تو این تاریخ دریا ارومه و شرایط برای سفر شما هم ایده آله

پارک تفریحی فانتازیا پوکت

استراحت در ساحل کاتا 
موزه ی Phuket Trickeye 
موج سواری در Surt House  
بازدید از حیات وحش Monkey Hill 
غواصی و اسنورکلینگ تو پوکت
 تفریح تو پارک آبی Splash Jungle 

splashjunglephuket 

رستوران های شهر قدیمی پوکت

از معروف ترین و بهترین رستوران هایی که شما می تونین یک شام یا ناهارعاشقانه و روایی رو تجربه کنید می تونیم به آشپزخانه مادر تری با غذاهای مدرن و سنتی تایلندی، رستوران  ایتالیایی آکوا، رستوران دودو، رستوران بوت هاوس با غذاهای  فرانسویی و آسیایی، رستوران لوورساچ و ... اشاره کنیم. که تموم این رستورانا درجه یک هستن و حتما شما می تونین غذای مورد علاقتون رو درش پیدا کنین.

restaurantphuket

مراکز خرید شهر قدیمی پوکت

قطعا هیچ سفری بدون خرید نمیشه گردشگران و مسافران همیشه یه تایمی رو واسه رفتن به مراکز خرید اختصاص میدن. اگه به شهر قدیمی پوکت تو جنوب تایلند سفر کردین می تونید به مراکز خرید جانگ سیلون Jung Ceylon، پوکت ویکنر مارکت Phuket Weekend Market  یا بازار محلی ناکا، سنترال فستیوال پوکت Central Festival  در قلب شهر و ... سر بزنین که تو این مراکز خرید می تونین هر چی که خواستین رو پیدا کنین.

اطلاعات عمومی کلی در مورد شهر قدیمی پوکت

حمل و نقل در شهر قدیمی پوکت :اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، توک توک
بهترین زمان سفر: نوامبر تا فوریه( آبان تا اسفند)
سوغاتی های شهر پوکت: جسمه فیل و قورباغه، پارچه‌های ابریشمی، انواع مواد آرایشی و بهداشتی مخصوص اسپا، گل‌های صابونی، تی شرت و لباس 
اختلاف ساعت با ایران: دو ساعت و نیم جلوتر از تهران
دین: بودائی

tuktuksphuket

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ