02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای تعطیلات کاری استرالیا

17 شهریور ، 1401
راز آسمان پایتخت

ویزای تعطیلات کاری استرالیا

چشم انداز زندگی در استرالیا, خوب و فرصت‌های شغلی در این کشور بسیار زیاد است. ویزای تعطیلات کاری استرالیا این فرصت را به خارجی‌ها می‌دهد تا به طور قانونی و سریع به این کشور مهاجرت کنند و به کار و زندگی ایده‌آل خود برسند. ویزای کار استرالیا به دو صورت موقت و دائم صادر می‌شود. ده‌ها قانون و زیر مجموعه قوانین برای صدور انواع ویزای کاری در این کشور وضع شده است.
علاوه بر این سالانه این قوانین تغییر می‌کنند برای مثال قانون جدیدی برای تمدید ویزا در سال 2022 وضع شده است و افرادی که ویزای موقت کاری استرالیا را دارند می‌توانند به راحتی آن را تمدید کنند. معیار اصلی برای صدور یا تمدید ویزاهای کار موقت تمایل کارفرما به استخدام متقاضیان می‌باشد. مهارت شغلی مورد نیاز، سابقه کار متقاضی، میزان مهارت و تخصص، دانش زبان انگلیسی و میزان حقوق از عواملی هستند که معمولا کارفرمایان برای استخدام یک کارمند خارجی در نظر می‌گیرند.

australia1

ویزای تعطیلات کاری استرالیا برای افرادی که می‌خواهند همزمان با تعطیلات کار کنند شرایط بسیار ایده‌آلی را فراهم کرده است. این ویزا به جوانان 18 تا 30 سال این فرصت را می‌دهد تا در استرالیا تجربه کاری بیشتری را کسب کنند. دو نوع ویزا تعطیلات کاری در کشور استرالیا صادر می‌شود که در برخی شرایط با یکدیگر متفاوت هستند.
قوانین مهاجرتی به شماره 417 و 462 مربوط به این دو نوع ویزا هستند.  تفاوت‌های اصلی ویزای 462 و 417 در این است که تسلط به زبان انگلیسی و تحصیلات دیپلم به بالا برای گرفتن ویزای تعطیلات کاری 462 در نظر گرفته می‌شود. اما برای ویزای تعطیلات کاری تحت قوانین شماره 417 نیازی به مدرک انگلیسی یا مدارک تحصیلی نمی‌باشد. به طور کلی ویزای تعطیلات کاری یک ویزای موقت می‌باشد و به منظور تبادل فرهنگی و روابط نزدیکتر بین استرالیا و سایر کشورها ایجاد شده است.

australia2

مدارک لازم و شرایط کاری در این کشور

متقاضیان باید پاسپورت معتبر از کشورهای شرکت‌کننده در برنامه ویزای تعطیلات کاری استرالیا داشته باشند. همچنین این افراد ملزم به ارائه مدارکی هستند که نشان دهد به عنوان یک گردشگر به استرالیا سفر می‌کنند. همچنین می‌بایست حداقل 5 هزار دلار استرالیا به همراه خود داشته باشند و بیمه درمانی این کشور را خریداری کنند. افرادی که اولین ویزای تعطیلات کاری معتبر خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند تا 12 ماه در این کشور کار کنند.
دارندگان این ویزا می‌توانند با هر کارفرما به مدت 6 ماه کار کنند و همچنین در موسسه‌های آموزشی معتبر تا مدت 4 ماه ادامه تحصیل دهند. ویزای تعطیلات کاری تا 3 بار صادر می‌شود و افراد با هر ویزا تا یکسال اجازه اقامت در استرالیا را دارند. متقاضیان این ویزا باید توجه داشته باشند که هنگام درخواست برای اولین بار باید خارج از کشور استرالیا باشند و پاسپورت کشورهای مورد پذیرش این نوع ویزا نیز از جمله شرایط مهم آن است. 

australia3

طبق قانون کار استرالیا، هفته کاری عادی 38 ساعت می‌باشد و یک کارمند حق دارد حداقل 4 هفته مرخصی سالانه داشته باشد. دارندگان ویزای کاری در طول سال می‌توانند چندین بار از کشور استرالیا خارج شده و تا مدت اعتبار ویزا در هر زمان که بخواهند وارد این کشور شوند.

تابعیت‌های مورد قبول برای اخذ ویزای تعطیلات کاری استرالیا

متقاضیان ویزای تعطیلات کاری استرالیا تحت قوانین شماره 417، باید شهروند و دارای پاسپورت معتبر یکی از کشورهای زیر باشند. این کشورها عبارتند از: بلژیک، جمهوری قبرس، کانادا، دانمارک، فنلاند، استونی، آلمان، فرانسه، جمهوری خلق چین، ایتالیا، جمهوری ایرلند، مالت، ژاپن، جمهوری کره، نروژ، هلند، تایوان، سوئد، بریتانیا و ایرلند شمالی.
علاوه بر این، کشورهای مورد پذیرش برای متقاضیان ویزای تعطیلات و کار تحت قوانین مهاجرتی شماره 462 عبارتند از: آرژانتین، شیلی، اتریش، چین، کشور چک، یونان، اندونزی، اکوادور، مجارستان، لوکزامبورگ، اسرائیل، پرو، مالزی، لهستان، پرتغال، کشور سن مارینو، جمهوری اسلواکی، سنگاپور، اسپانیا، اسلوونی، ترکیه، تایلند، اروگوئه، ویتنام و ایالات متحده آمریکا . با توجه به کشورهای گفته شده ایرانیان با پاسپورت ایرانی نمی‌توانند برای این ویزا درخواست دهند.

australia4

سایر ویزاهای کاری استرالیا

سفر به کشورهای دیگر برای کار یک گام بسیار مهم در زندگی است. کسب و کارهای کشور استرالیا با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند بنابراین برای کسانی که می‌خواهند در این کشور کار کنند، گزینه‌های زیادی برای اخذ ویزا وجود دارد. ویزاهای اقامتی حق زندگی و کار در استرالیا را به طور نامحدود ایجاد می‌کنند. همچنین اگر متقاضی پیشنهاد کاری یا قرارداد از یک کارفرمای استرالیایی داشته باشد می‌تواند برای ویزای کاری تحت قوانین 186 اقدام کند.
این ویزا برای مهاجران از همه کشورها صادر می‌شود و محدودیت جغرافیایی ندارد. افراد با ارائه مدارک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی(آیلتس 6)، مدارک شغلی و دعوتنامه کارفرما می‌توانند این ویزا را دریافت نمایند. ویزای کارگر ماهر( زیرمجموعه قوانین مهاجرتی 191) به افرادی داده می‌شود که دارای مهارت‌های شغلی مورد نیاز استرالیا هستند. این ویزا برای 5 سال صادر می‌شود و مهاجران بعد از 3 سال زندگی و کار در این کشور می‌توانند برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهند. 

australia5

انواع دیگر ویزای استرالیا و ویزای کار استرالیا، ویزای منطقه‌ای موقت و ویزای SST است. برای درخواست ویزای منطقه‌ای موقت (زیرمجموعه قوانین مهاجرتی 494) متقاضی باید برای کارفرمایی که حق استخدام خارجی‌ها را دارد، کار کند. مهاجران نیازی به کسب امتیاز برای این ویزا ندارند و فقط باید در مناطق مختلف استرالیا به جز شهرهای سیدنی و ملبورن مشغول به کار شوند.
ویزای کار SST استرالیا (زیرمجموعه 482) نیز فرصت مناسبی برای گرفتن مجوز مهاجرت کاری موقت فراهم کرده است. دارندگان این ویزا می‌توانند برای اعضای خانواده هم درخواست اقامت استرالیا بدهند. مدت اعتبار ویزای موقت کاری استرالیا به صورت کوتاه‌مدت و میان‌ مدت می‌باشد. ویزاهای کوتاه‌مدت برای 1 یا 2 سال صادر می‌شوند و ویزاهای میان‌مدت برای مدت 1 تا 4 سال اعتبار دارند.

australia6

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ