02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پارک وکیل آباد مشهد

01 آذر ، 1401
راز آسمان پایتخت

پارک وکیل آباد مشهد کجاست؟

حرم مطهر رضوی در بافت قدیمی شهر مشهد قرار دارد. این منطقه بسیار شلوغ است و علاوه بر گردشگران ایرانی و خارجی تور مشهد ، بسیاری از شهروندان مشهدی نیز در این منطقه اقامت دارند یا به کسب درآمد می‌پردازند. اگر به مشهد سفر کردید و دوست داشتید زمانی را برای تفریح و استراحت در یک منطقه خوش آب و هوا بگذرانید؛ ما پارک وکیل آباد مشهد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پارکی بزرگ و سرسبز در شمال غرب شهر مشهد که از هیاهوی مرکز شهر به دور است. این پارک امکانات و ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک پارک محبوب در میان مشهدی‌ها و زائران تبدیل کرده است. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری درباره پارک بزرگ وکیل آباد در اختیار شما خواهیم گذاشت؛ پس همراهمان بمانید.

vakilabad1

پارک وکیل آباد مشهد؛ از گذشته تاکنون

پارک وکیل آباد مشهد یک پارک قدیمی محسوب می‌شود به همین دلیل مانند هر جای قدیمی دیگری تاریخچه‌ای منحصر به فرد دارد. جالب است بدانید که در گذشته این پارک متعلق به شخصی به نام حاج حسین ملک بوده است. او و خانواده‌اش از این پارک به عنوان تفرجگاهی برای استراحت در فصل‌های بهار و تابستان استفاده می‌کردند. حاج حسین ملک در سال 1348 این باغ زیبا را وقف عام می‌کند. او یکی از زمین‌داران و ثروتمندان خراسان بود که موقوفات بسیار زیادی در سراسر کشور دارد. برای مثال خانه ملک مشهد، باغ ملی، باغ صبا در تهران، دو بیمارستان در شهرستان‌های چناران و تربت‌جام بخشی از موقوفات حاج حسین ملک هستند.

vakilabad2

آدرس پارک وکیل آباد مشهد

بسیاری از مردم مشهد و مسافرانی که برای زیارت به این شهر سفر می‌کنند، به این باغ بزرگ می‌روند و زمانی را در کنار دوستان و خانواده‌شان به تفریح و گردش می‌پردازند. پارک وکیل آباد حدود 70 هکتار وسعت دارد. در این پارک ده‌ها گونه درخت قدیمی و سر به فلک کشیده وجود دارد که زیبایی پارک را دو چندان کرده‌اند. در پارک بزرگ وکیل آباد درختانی مانند سرو، کاج، افرا، چنار و درختان میوه‌ای مانند شاه‌توت، توت، زیتون و گردو دیده می‌شود. به لطف یک قنات قدیمی و رودخانه‌های فصلی، پارک بسیار سرسبز و زیباست. همچنین آب‌وهوای بسیار خوب این منطقه، پارک بزرگ وکیل آباد را به مکانی جذاب برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است.

vakilabad3

با بخش‌های مختلف پارک وکیل آباد بیشتر آشنا شوید

پارک وکیل آباد از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. این پارک قدیمی در سال 1392 بازسازی شد. همه افراد هر روز هفته بدون نیاز به پرداخت هزینه می‌توانند از این پارک زیبا دیدن کنند. باغ گیاهشناسی، باغ هنرمندان، باغ خور گشت، باغ شب، باغ بانوان و باغ صخره‌ای تعدادی از امکانات عمومی این پارک هستند که با توجه به نوع کاربری‌شان نام‌های مختلفی گرفته‌اند.

vakilabad4

علاوه بر این در داخل و اطراف پارک بزرگ وکیل آباد مجسمه‌های گوناگونی وجود دارند که با استفاده از شاخه‌های درختان ساخته ‌شده‌اند. مجسمه کاوه آهنگر، دوچرخه، هفت‌سین و خلیج‌فارس تعدادی از مشهورترین مجسمه‌های چوبی این پارک هستند. در پارک وکیل آباد یک باغ‌وحش نیز فعال است که در آن حیوانات مختلفی نگهداری می‌شوند. دریاچه پارک نیز از دیگر دیدنی‌های این باغ قدیمی به شمار می‌رود.

باغ‌وحش وکیل آباد مشهد

باغ‌وحش پارک وکیل آباد مشهد حدود چهار هکتار مساحت دارد. در این باغ‌وحش حیوانات مختلفی مانند گوزن، شیر، لاما، میمون، قوچ، گرگ و... نگهداری می‌شوند. در مجموع بر اساس آخرین اطلاعات حدود 61 گونه پستاندار، 5 گونه خزنده و 49 گونه پرنده در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند. همچنین در باغ‌وحش وکیل آباد بخشی برای نگهداری حیوانات تاکسیدرمی شده وجود دارد. شما می‌توانید هر روز از ساعت 9 تا ساعت 18:30 از این باغ‌وحش دیدن کنید. برای بازدید از باغ‌وحش وکیل آباد نیاز به تهیه بلیت دارید. این باغ‌وحش در بلوار وکیل آباد مشهد و در نزدیکی کوهستان پارک قرار دارد.

vakilabad5

دریاچه وکیل آباد مشهد

دریاچه یکی از زیباترین بخش‌های پارک وکیل آباد است. هر سال رودخانه‌های فصلی در فصل‌های بهار و پاییز در این پارک به وجود می‌آیند. آب این دریاچه نیز از همین رودخانه‌های فصلی تأمین می‌شود. خوشبختانه بارندگی در این منطقه نسبتاً زیاد بوده به همین دلیل در اغلب روزهای سال این دریاچه پر آب و خروشان است. همچنین برای رفاه گردشگران تعدادی آلاچیق در اطراف دریاچه ساخته شده است. شما می‌توانید در این آلاچیق‌ها اتراق کنید و از تماشای زیبایی‌های این پارک لذت ببرید.

معرفی سایر امکانات رفاهی پارک وکیل آباد

شهرداری تلاش کرده است که امکانات رفاهی مناسبی را در پارک وکیل آباد مشهد فراهم کند. کف‌سازی استاندارد، خیابان‌کشی، جدول‌کشی، مسیر پیاده‌روی، پلکان مناسب و فضای سبز بخشی از کارهای مهمی هستند که در طول سال‌ها انجام شده‌اند و فضای پارک را به یک محیط مناسب برای رفت‌وآمد کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده‌اند. همچنین در این پارک بزرگ، وسایل بازی مناسب برای کودکان، نیمکت، آلاچیق، نمازخانه، میز تنیس، زمین‌های ورزشی و تعدادی بوفه و رستوران کوچک نیز وجود دارد.
 مسافران و شهروندانی که این پارک را برای پیک‌نیک انتخاب می‌کنند می‌توانند از سکوها و آلاچیق‌ها و همین‌طور باربیکیوهایی که در سطح پارک ساخته شده‌اند برای استراحت و کباب درست کردن استفاده کنند. پیاده‌روی و انجام بازی‌ها و ورزش‌های گروهی نیز از دیگر تفریحاتی هستند که می‌توانید در این پارک انجام دهید. پارک در روزهای تعطیل بسیار شلوغ‌تر از روزهای عادی است. با این حال اگر از طبیعت لذت می‌برید و به طبیعت‌گردی علاقمند هستید؛ بازدید از پارک بزرگ وکیل آباد می‌تواند تجربه خوبی از سفر به شهر مشهد باشد.

vakilabad6

چگونه به پارک وکیل آباد مشهد برویم؟

پارک وکیل آباد مشهد در شمال غرب این شهر و در انتهای بزرگراه وکیل آباد قرار دارد. فاصله این پارک تا مرکز شهر حدود 20 کیلومتر است. اگر بخواهید از مرکز شهر به پارک بروید؛ با توجه به ترافیک این بخش از شهر ممکن است حدود یک ساعت در راه باشید. این زمان در روزهای تعطیل بیشتر نیز خواهد بود. بزرگراه وکیل آباد یکی از شلوغ‌ترین بزرگراه‌های مشهد است که از طریق آن می‌توانید به ییلاقات شاندیز و طرقبه نیز بروید. برای بازدید از این پارک می‌توانید از تاکسی و اتوبوس هم استفاده کنید. همچنین اگر با ماشین شخصی به پارک بزرگ وکیل آباد می‌روید؛ با پرداخت هزینه امکان استفاده از پارکینگ وجود دارد.
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت، برگزارکننده انواع تورهای داخلی و خارجی به شما بهترین پیشنهادها را برای رزرو تور لحظه آخری مشهد از قم و تور مشهد از اراک ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای زمینی و هوایی می‌توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمام سؤالات شما عزیزان هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ