02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی اسپانیا

فرم ثبت نام ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای مناظر سرسبز، بکر و دیدنی کشور اسپانیا به اروپا سفر ‌می‌کنند. آسان‌ترین راه برای گرفتن مجوز ورود به این کشور ویزای توریستی است. ویزای توریستی اسپانیا همان ویزای شینگن نوع D می‌باشد که مدت اعتبار آن 90 روز در هر 180 روز است. این نوع ویزا سریع‌تر و راحت‌تر از سایر انواع ویزاها صادر می‌شود. در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا، بیشتر مراحل فرایند اخذ ویزای توریستی اسپانیا به صورت آنلاین انجام می‌شود. متقاضیان می‌بایست فرم‌های مربوطه را از سایت سفارت کشور اسپانیا دریافت کنند و همراه با سایر مدارک مورد نیاز به کارگزاری این سفارت تحویل دهند. رزرو وقت مصاحبه سفارت، دریافت مدارک و... از طریق وب سایت سفارت کشور اسپانیا انجام می‌شود و درخواست‌دهندگان فقط یک نوبت برای مصاحبه و ‌انگشت‌نگاری به سفارت این کشور در تهران مراجعه ‌می‌کنند.

spain1

مراحل درخواست به سفارت اسپانیا

متقاضیان ویزای توریستی باید ابتدا مدارک مورد نیاز اخذ ویزا را تهیه کنند و همچنین مدت زمان سفر را از طریق رزرو بلیط هواپیما مشخص نمایند. در مرحله بعد با آپلود مدارک در سایت کارگزاری سفارت کشور اسپانیا وقت مصاحبه مشخص خواهد شد. افراد در روز مصاحبه با ارائه مدارک و ‌انگشت‌نگاری، پرونده خود را تکمیل نموده تا توسط کارکنان سفارت بررسی شود. هزینه اخذ ویزای شنگن 80 یورو است و علاوه بر آن 15 یورو نیز باید به عنوان مالیات کشور اسپانیا پرداخت شود. هزینه درخواست ویزا در سفارت دریافت می‌شود و غیر قابل استرداد است. معمولا چند هفته بعد از مصاحبه، پذیرش درخواست یا رد آن از طریق ایمیل به متقاضی اعلام می‌شود. 

spain2

کشور اسپانیا

مدارک نامعتبر و یا جعلی، داشتن سوابق کیفری، ‌بیمه‌نامه نامعتبر، پاسپورت نامعتبر، نقص مدارک از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث ‌ریجکت‌شدن ویزای اسپانیا می‌شوند. البته در روز مصاحبه نحوه پاسخ به سوالات کارکنان سفارت نیز اهمیت دارد و اگر سفارت کشور اسپانیا متقاضی را واجد شرایط درخواست ویزا تشخیص ندهد با صدور آن موافقت نمی‌کند. سفارت کشور اسپانیا در ایران امکان اعتراض به ‌ریجکت‌شدن ویزای توریستی را می‌دهد و افراد باید به صورت حضوری به ساختمان سفارتخانه مراجعه کرده و اعتراض خود را تحویل دهند. جواب اعتراض به رد درخواست ویزای توریستی حداکثر دو هفته بعد اعلام می‌شود. مسافرانی که طی یکسال گذشته ‌انگشت‌نگاری و مصاحبه برای ویزای شینگن انجام داده‌اند می‌توانند به صورت غیرحضوری و بدون ‌انگشت‌نگاری اقدام به درخواست ویزا کنند.

spain4

مدارک لازم برای تشکیل پرونده

مدارک لازم برای تشکیل پرونده درخواست ویزا عبارتند از: فرم درخواست، کپی پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار، کپی تمام صفحات پاسپورت‌های قبلی، گواهی رزرو هتل، بلیط هواپیمای رفت و برگشت، بیمه سفر معتبر، مدارک شغلی، مدارک بانکی برای نشان دادن تمکن مالی، کارت پایان خدمت، ترجمه سند ازدواج و گواهی تولد فرزند، 2 قطعه عکس 3 در 4. همچنین در صورت داشتن دعوتنامه، مدارک شناسایی دعوت‌کننده در کشور اسپانیا باید ارائه شود. متقاضیان ویزا باید توجه داشته باشند که فرم درخواست ویزا باید از سایت رسمی سفارت کشور اسپانیا دانلود شود و با خودکار آبی و به زبان انگلیسی نسبت به درج اطلاعات و امضای فرم اقدام کنند. 

spain3

علاوه بر این بیمه سفر نیز اهمیت دارد و باید کارت بیمه به همراه جزئیات خدمات و هزینه‌های بیمه در پرونده باشد. مسافران باید به این موضوع دقت کنند که خدمات بیمه مسافرتی از زمانی که مهر خروج از کشور مبدا بر روی پاسپورت ثبت شود شروع می‌شود و به اندازه مدت زمان بیمه خریداری شده، اعتبار خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود مسافران برای یافتن شرکت بیمه اروپایی معتبر و ارزان‌قیمت حتما بصورت آنلاین شرکت‌ها و خدمات آن‌ها را مقایسه کنند. اگر چه برای درخواست اخذ ویزای توریستی اسپانیا به طور جداگانه مبلغ خاصی به منظور نشان دادن تمکن مالی تعیین نشده است اما ‌درخواست‌دهندگان باید تمکن مالی خود را از طریق گردش حساب 6 ماهه اخیر به اثبات برسانند. همچنین متقاضیان ویزای شینگن که سن آن‌ها زیر 18 سال است باید اجازه‌نامه محضری از والدین خود به زبان اسپانیایی ارائه دهند.

spain5

بیمه ویزای شینگن

به طور کلی بیمه ویزای شینگن هیچ تفاوتی با بیمه‌های مسافرتی دیگر ندارد. تنها تفاوت اصلی آن با سایر بیمه‌های مسافرتی این است که پوشش بیمه ویزای شینگن باید به میزان مشخصی باشد. علاوه بر این در پرونده درخواست ویزای شینگن درج کارت بیمه با شرایطی خاص اجباری است، در غیر این صورت درخواست متقاضی رد خواهد شد. در شرایط خاص بیمه مسافرتی شینگن، میزان پوشش بیمه اهمیت دارد و همچنین ‌بیمه‌نامه باید در تمام کشورهای عضو شینگن معتبر باشد. میزان پوشش بیمه در واقع سقف هزینه‌هایی است که بیمه قبول می‌کند تا به عنوان جبران خسارت بپردازد. برای دریافت ویزای شینگن فقط ‌بیمه‌نامه‌هایی که سقف تعهداتشان حداقل 30 هزار یورو(50 هزار دلار) باشد، مورد تایید قرار می‌گیرند. بدیهی است که درخواست ویزای توریستی اسپانیا، با پوشش بیمه مسافرتی کمتر از 30 هزار یورو پذیرش نخواهد شد و این بیمه‌ها مورد تایید قرار نمی‌گیرند.

spain6

هزینه خرید بیمه ویزای شینگن بر اساس سن، مدت سفر، میزان پوشش بیمه و شرکت بیمه‌گذار متفاوت است. همچنین با افزایش پوشش بیمه و مدت اقامت میزان هزینه خرید نیز افزایش می‌یابد. برای مثال هزینه بیمه منطقه شینگن در مدت 90 روز، حدود 88 یورو می‌باشد در حالی که بیمه منطقه شینگن و اتحادیه اروپا در همان مدت زمان، 152 یورو است. به جز هزینه‌های پزشکی بیمه مسافرتی باید خسارات مختلفی را جبران کند. مواردی که باید یک ‌بیمه‌نامه مسافرتی تامین کند عبارتند از: موارد پزشکی در منطقه شینگن، برگرداندن به کشور مبدا، موارد اورژانسی(تصادف، جراحت و...)، هزینه مراسم تشییع جنازه در خارج از کشور، خسارات مربوط به چمدان‌های گمشده و همچنین در صورتی که بارداری در سه ماهه اول باشد باید بیمه کلیه هزینه‌ها را پوشش دهد.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ