02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

باغ اروپا هلند

باغ اروپا هلند کجاست؟

احتمالا شما هم با شنیدن نام کشور هلند، یاد گل های رنگارنگ و باغ های وسیع و پهناور گل می افتید. بنابراین اصلا عجیب نیست که زیباترین و محبوب ترین باغ اروپا در این کشور قرار گرفته باشد. این باغ که با نام کوکنهوف نیز شناخته می شود، یکی از جاذبه های گردشگری هلند در شهر لیسه به حساب می آید.بازدید از این باغ پر از گل زیبا تنها برای هشت هفته امکان پذیر است و در این بازه زمانی سیل عظیمی از گردشگران به این منطقه سرازیر می شوند. مسئولان و طراحان باغ اروپا هر سال یک تم یا موضوع را برای برگزاری جشنواره گل های بهاری در نظر می گیرند. برای مثال تم یا موضوعی که برای سال ۲۰۱۵ انتخاب شد، ونسان ونگوک نقاش هلندی بود.

gardenofeurope1
در این دوران کارناوال ها و فستیوال های مختلفی نیز در باغ اروپا برگزار می گردد. یکی از جذاب ترین کارناوال ها، رژه گل در این باغ می باشد که در آن گل ها را به اشکال مختلفی در می آورند و آنها را از میان جمعیت عبور می دهند.

خصوصیات باغ اروپا

مساحت باغ اروپا برابر با ۳۲ هکتار می باشد. در فصل زمستان حدود هفتصد هزار پیاز لاله در زمین های باغ کوکنهوف کاشته می شود. در فصل بهار این باغ زیبا مملو از هشت هزار گونه لاله مختلف با رنگ های متنوع می گردد. علاوه بر آن بیشتر از دو هزار و پانصد اصله درخت در ۸۷ گونه متنوع در این باغ کاشته شده است.گل های باغ اروپا با برنامه ای دقیق و بسیار هنرمندانه بدون استفاده از هیچ نوع ماشین آلاتی کاشته می شوند.

gardenofeurope2
اما تنها هدف گردانندگان این باغ زیبا، به نمایش گذاشتن این حجم از گل های رنگارنگ و متنوع نیست. بلکه می توان باغ اروپا را یک مکان تجاری نیز دانست. چون این باغ بستر بسیار مناسبی برای گسترش شبکه کسب و کار گل در کل دنیا می باشد.
در واقع این باغ هر سال، فرصتی برای شرکت ها و بخش های گل داری فراهم می نماید تا بتوانند در عرض هشت هفته، نمونه های زنده ای از محصولات خود را در این باغ به نمایش بگذارند. به این ترتیب شرکت کنندگان در این نمایشگاه عظیم با استفاده از خلاقیت خود محصولات خود را به نمایش می گذارند.وجود دریاچه های زیبا در کنار گل های رنگارنگ جلوه ویژه ای به باغ اروپا بخشیده است.

gardenofeurope3

تاریخچه باغ اروپا

زمینی که امروزه باغ اروپا در آن قرار گرفته است، قرن ها پیش، یعنی حدود قرن پانزدهم متعلق به خاندان تلیگن بوده است و آنها به عنوان شکارگاه از زمین های خود استفاده می کردند.تا اینکه خانواده تلیگن تصمیم گرفتند در این باغ آشپزخانه ای دایر کنند تا برای طبخ غذای این خانواده از گیاهان و حیواناتی استفاده شود که در این باغ پرورش یافته اند. از همین رو نام کوکنهوف را که معنی باغ آشپزخانه می داد، بر روی این محل نهادند.سال ها بعد مالکیت این باغ از دست خاندان تلیگن خارج گشت و در قرن نوزده میلادی به دست بارون و بارونس ون افتاد. در آن دوره بود که باغ کوکنهوف به شکل امروزی ساخته شد.

gardenofeurope4
در نهایت در سال ۱۹۴۹ پای تعدادی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان پیازهای گل لاله به باغ کوکنهف باز گشت. آنها تصمیم گرفتند به مناسبت تولد این باغ، گل کاری وسیعی در این منطقه انجام دهند و این باغ را تبدیل به یک نمایشگاه دائمی برای عرضه گل های بهاری نمودند.

بخش های مختلف باغ اروپا

باغ اروپا را می توان مجموعه ای تفریحی و رفاهی دانست. چرا که گردشگران در بخش های مختلفی از این باغ با امکانات متعدد رفاهی و تفریحی متعددی رو به رو می شوند که سعی دارند بازدید از این مکان را برای بازدیدکنندگان جذاب تر کنند.وجود دریاچه های کوچک و آب نماهای بسیار زیبا در بخش های مختلفی از باغ بر زیبایی بیش از اندازه آن می افزاید.

gardenofeurope5
یکی از جذاب ترین بخش های باغ کوکنهف وجود چندین آسیاب بادی در آن می باشد. قدمت این آسیاب ها به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد. در آن دوره وظیفه این آسیاب های بادی، آسیاب کردن دانه هایی بود که در این باغ کاشته می شدند. اما در حال حاضر این سازه های جالب به یک جاذبه در باغ تبدیل گشته اند.تصور قایق سواری در دریاچه هایی که اطراف آن را گل ها و گیاهان رنگارنگ و بی نظیر احاطه کرده اند،‌ بسیار رویایی و دل انگیز است. اما این رویا در باغ اروپا به واقعیت پیوسته است. علاوه بر آن گردشگران می توانند با دوچرخه های خود از میان مناظر زیبای باغ عبور کنند و هیجان تماشای آن را چندین برابر نمایند.بخشی از باغ اروپا متعلق به آسیاب های بادی است که در بین گل های انبوه جلوه گری می کنند.

سفر به هلند، سرزمین گل ها

شما برای اینکه بتوانید به هلند سفر کنید باید ویزای شنگن را دریافت نمایید. یکی از انواع این ویزا، ویزای تحصیلی شنگن می باشد. شما می توانید با اخذ ویزای تحصیلی شنگن علاوه بر تحصیل به بازدید از جاذبه های گردشگری هلند و همچنین تمام کشورهای حوزه شنگن بپردازید.

gardenofeurope6
به همین منظور نیز باید مدارک مختلفی را به سفارت ارائه دهید تا ویزای شنگن شما مورد تایید قرار بگیرد. یکی از مهمترین مدارکی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی شنگن ارائه گردد، نامه پذیرش از طرف دانشگاه ها، کالج ها یا مراکز علمی معتبر کشور مقصد می باشد. علاوه بر آن شما باید مدارک سوابق آموزشی خود را نیز به سفارت کشور مورد نظر ارائه نمایید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ