02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

شهر ادام هلند

شهر ادام هلند کجاست

شاید شما هم اسم پنیر ادام را شنیده باشید. پنیر کروی شکل، نیمه سفت و زرد رنگی که خاستگاه آن، شهر ادام هلند می باشد.شهر ادام در فاصله بسیار کمی از پایتخت هلند، یعنی آمستردام قرار گرفته است. آنقدر نزدیک که حتی با یک دوچرخه هم می توان به این شهر سفر کرد. این شهر به واسطه پنیرهای متنوع و خوش طعمی که دارد که به یکی از جاذبه های گردشگری هلند تبدیل شده است. البته چشم اندازهای زیبای زمین های کشاورزی، خانه های قدیمی و آسیاب های بادی این شهر را نباید نادیده گرفت.

edam1

جاهای دیدنی شهر ادام هلند

شهر ادام بخش کوچکی از یک منطقه بزرگ در هلند شمالی می باشد که با نام سرزمین آبی معروف گشته است. این منطقه دارای روستاها و شهرهای کوچک خوش منظره و خوش آب و هوایی می باشد. هر کدام از این شهرها نیز جاذبه های طبیعی و تاریخی مختلفی دارند که تماشای آنها خالی از لطف نیست.شهر ادام در گذشته ای نه چندان دور یکی از ثروتمندترین و غنی ترین شهرهای هلند به شمار می رفته است. دلیل این ثروت زیاد نیز وجود اسکله و بندر در این منطقه بوده است. اهالی هلند از طریق این اسکله به تجارت با مناطق دیگر می پرداختند. البته امروزه این اسکله در مقابل دیگر اسکله های هلند خیلی کوچک به نظر می رسد. کانال ها و آب راهه های تاریخی موجود در این شهر نیز بخشی از جاذبه های ادام را تشکیل می دهند. به طوری که شهر ادام حول محور همین کانال ها شکل گرفته است.

edam2

کلیسای شهر ادام

بزرگترین کلیسای شهر ادام با نام Grote Kerk شناخته می شود. این کلیسا از لحاظ معماری ارزش زیادی دارد. از ویژگی های این بنا می توان به وجود شیشه های ویترای اهدایی و سقف طاق دار آن اشاره نمود. گفته می شود این کلیسا در ابتدای قرن پانزدهم میلادی بنا گشته است.ساختمان کلیسا یک بار به خاطر برخورد صاعقه با برج آن، دچار آتش سوزی گشته است. به همین خاطر این بنا را در سال ۱۷۰۱ مرمت و بازسازی کردند. این کلیسا در طول دوره های مختلف از سال میزبان رویدادهای متعددی از جمله نمایشگاه ها و کنسرت های کلاسیک می گردد.

edam3موزه ادام

از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر می توان به موزه های آن اشاره نمود که آثار هنری با ارزش و متعددی در آنها به نمایش گذاشته شده اند. یکی از معروفترین موزه های شهر، موزه ادام به حساب می آید. این موزه در یکی از قدیمی ترین خانه های شهر برپا گشته است. خانه ای آجری که حدود سال ۱۵۳۰ بنا گشته است. معماری ساختمان این موزه به خوبی حال و هوای فرهنگی و المان های معماری هلند در آن روزگاران را نشان می دهد.

edam4

بازار پنیر شهر ادام

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، پنیرهای شهر ادام بسیار معروف هستند و هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می نمایند. در واقع بازار پنیر این شهر از جذابیت خاصی برخوردار است. لازم نیست که حتما از این بازار خرید کنید. بلکه حتی تماشای فضای متفاوت و جالب این بازار و چانه زدن مردم شهر بر سر قیمت پنیر لذت بخش خواهد بود.این بازار هر سال از اوایل جولای تا اواخر آگوست در روزهای چهارشنبه برپا می گردد. مردم شهر لباس های محلی سفیدشان را به تن می کنند و با گاری های بزرگی که پنیرهای طلایی رنگ را بر روی آنها قرار داده اند به این بازار می آیند.شما می توانید با قدم زدن در این بازارها، از تماشای این رویداد جالب و شگفت انگیز لذت ببرید و هر نوع پنیری را که دوست دارید، بچشید.

edam5
در شهر ادام مناطق مختلفی در کنار خط ساحلی برای کمپینگ در نظر گرفته شده است. البته این مناطق در ماه های گرمتر سال شلوغ می شود و عده زیادی از گردشگرانی را که به تفریحات آبی علاقه دارند، به سمت خود جذب می کند. از دیگر تفریحات جذاب در شهر ادام می توان به قایق سواری در کانال ها و آب راهه های این شهر اشاره نمود. گردشگران می توانند دور تا دور شهر را با این قایق ها بگردند و از تماشای مناظر آن لذت ببرند. مثل خیلی از شهرهای هلند، دوچرخه سواری در ادام هم بسیار محبوب و رایج است. از همین رو مسیرهای دوچرخه سواری متعددی در این منطقه ساخته شده است. بنابراین گردشگران به راحتی می توانند با یک دوچرخه در تمام مناطق این شهر کوچک اما زیبا گردش کنند و از مناظر آن لذت ببرند.  

edam6

اهمیت بیمه مسافرتی در سفر به هلند

یکی از مسائل مهمی که در اخذ ویزای شنگن مطرح می گردد، بیمه ویزای شنگن می باشد. بیمه ویزای شنگن هزینه های احتمالی حوادث ناخواسته در طول مسافرت را با توجه به توافقات انجام شده در بیمه نامه، تامین می نماید. هزینه های درمانی در کشورهای اروپایی بسیار بالا و سنگین می باشد. در نتیجه چنانچه مسافری در طول سفر دچار مشکلی گردد و نیازمند خدمات درمانی گردد، بیمه ویزای شنگن تمامی هزینه های مربوط به آنها را پرداخت خواهد نمود.

edam7
البته لازم به ذکر است که دریافت بیمه مسافرتی شنگن برای اخذ ویزای شنگن ضروری می باشد. تنها باید در نظر داشته باشید که بیمه خود را از شرکت های بیمه ای دریافت نمایید که مورد قبول سفارت کشور مورد نظر باشد. در غیر این صورت ویزای شما ریجکت می گردد.

   
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ