02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

موزه ملی هلند

موزه ملی هلند کجاست

موزه ملی هلند را می توان یکی از شاخص ترین موزه های کشور هلند دانست که عنوان موزه ریکس به آن داده شده است. این موزه با ارزش در پایتخت هلند یعنی شهر آمستردام واقع شده است که علاقمندان به هنر با داشتن ویزای شنگن میتوانند از این موزه دیدن کنند. وجود آثار فرهنگی و هنری ارزشمندی همچون نقاشی معروف دختر شیر فروش و نگهبان شب رامبراند در این موزه، آن را به یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری هلند تبدیل نموده است.ساختمان موزه ملی هلند خود یک اثر تاریخی و هنری است.

nationalmuseum1

معماری ساختمان موزه ملی هلند

ساختمان با شکوه موزه ملی هلند در سال ۱۸۸۵ به وسیله پیر کایپرز یکی از طراحان بزرگ هلندی، طراحی گشته است.سبک گوتیک و کلاسیک در معماری این بنا کاملا مشهود می باشد. همین موضوع نیز باعث شد تا سازنده آن در زمان ساخت بنا  انتقادات زیادی رو به رو گردد. چرا که از دیدگاه منتقدان این بنا به اندازه کافی هلندی نبود. اما این بنا که خود یک اثر هنری محسوب می شود، سال ها پابرجا مانده و گذر روزگار را به نظاره نشسته است.ساختمان موزه ملی هلند در میان سال ۲۰۱۳ الی ۲۰۰۳ مرمت گشت. اما در ساختار اصلی بنا تغییری ایجاد نکردند و تنها سقفی شیشه ای و گذرگاهی برای دوچرخه به آن اضافه نمودند.

nationalmuseum2

یکی از ویژگی های متفاوت و در عین حال جالب موزه ریکس این است که بازدیدکنندگان می توانند با دوچرخه از آثار داخل آن بازدید نمایند. در واقع در زیر موزه گذرگاهی برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است و بازدیدکنندگان می توانند هنگام عبور از طریق پنجره های شیشه ای بزرگ، تالار ورودی را ببینند.سقف ساختمان موزه ملی هلند با شیشه پوشانده شده است.

بخش های مختلف موزه ملی هلند

به طور کلی ساختمان موزه ملی هلند در چهار طبقه ساخته شده است. این طبقات از طبقه صفر شروع می شود و به آخرین طبقه که طبقه سوم باشد، منتهی می گردد.اگر علاقه مند هستید تا آثار این موزه را به ترتیب زمان خلق آنها مشاهده کنید، بهتر است این مسیر را انتخاب نمایید. در طبقه صفر موزه، آثاری به نمایش گذاشته اند، که مربوط به قرون وسطی هستند. در طبقه اول نیز آثار مربوط به قرن هفدهم قرار داده شده اند. سپس برای بازدید از آثار قرن هجدهم و نوزدهم نیز باید از سمت دیگر سالن به طبقه پایین برگردید. آثاری که در قرن بیستم خلق شده اند نیز در طبقه دوم و سوم قرار گرفته اند.

nationalmuseum3
دکوراسیون بخش های مختلف موزه وابسته به آثاری که در آن بخش به نمایش در آمده اند، تغییر می کند. در واقع طراحی فضای موزه با آثاری که در آن به نمایش گذاشته شده است، همخوانی و هماهنگی دارد.یکی از بخش های جالب موزه ملی هلند، اتاق پذیرایی هارلم می باشد. در زمان بنای ساختمان، این اتاق را برای یک کلکسیونر و تاجر معروف به نام ویلم فیلیپس کوپس طراحی می نمایند. او این اتاق را به منظور برگزاری مهمانی های بزرگ مورد استفاده قرار می داده است. فضای این اتاق و موسیقی کلاسیکی که در آن پخش می گردد شما را به قرن هجدهم باز می گرداند. یکی دیگر از بخش های موزه ملی هلند، کتابخانه کایپرز می باشد. این کتابخانه با فضای کلاسیک و آرامی که دارد جزو قدیمی ترین و بزرگ ترین کتابخانه های هلند به حساب می آید. این کتابخانه محل مناسبی برای مورخان، محققان و دانشجویان می باشد. چرا که آنها در این کتابخانه می توانند به منابع بسیار مفید دسترسی داشته باشند.

nationalmuseum4

باغ بزرگ موزه ریکس

ساختمان موزه ملی هلند در وسط باغ سرسبز و بزرگی قرار گرفته است که گشت زدن در آن خالی از لطف نیست. شما در هنگام قدم زدن در فضای سبز این موزه به مجسمه هنرمندان متعددی برخورد می کنید که مور و کالدر از جمله آنها هستند. در فصل بهار این فضای وسیع پر از گل های رنگارنگ می گردد و جلوه آن چندین برابر می گردد. در نزدیکی ساختمان موزه و در محوطه سرسبز آن یک گلخانه قدیمی وجود دارد که فضای بسیار دیدنی و جالبی دارد. شما می توانید پس از گشت زدن در این محوطه به کافه های زیبای نزدیک موزه بروید و خود را به یک قهوه یا یک نوشیدنی دلپذیر مهمان کنید.

nationalmuseum5

نمایشگاه های موقت

علاوه بر بخش های درونی و بیرونی موزه که پیشتر به آنها اشاره کردیم، گاهی اوقات نمایشگاه های موقت نیز در این موزه برگزار می گردند.یکی از این نمایشگاه ها، نمایشگاه تاریخ برده داری در امپراطوری هلند بود که در سال ۲۰۲۱ برگزار گردید. در این موزه نقاشی های مختلف از برده داری و اشیائی همچون بلوک های چوبی برای به بند کشیدن بردگان و اسنادی همچون منابع شفاهی، موسیقی و شعر و غیره در معرض بازدید عموم قرار گرفتند.

nationalmuseum6

بازدید از موزه ملی هلند

یکی از کشورهای غیر انگلیسی که شرایط تحصیل برای آموزش عالی به زبان انگلیسی را فراهم آورده است، کشور هلند می باشد. از همین رو افراد علاقه مند می توانند با اخذ ویزای تحصیلی شنگن به این کشور جالب سفر کنند. ویزای تحصیلی شنگن یکی از انواع ویزای شنگن به حساب می آید که خود نیز به دو دسته یک بار ورود و چند بار ورود تقسیم می گردد. ویزای تحصیلی شنگن در ابتدای امر به صورت سه تا شش ماهه صادر می گردد. اما پس از ادامه تحصیل توسط متقاضی این ویزا تمدید می گردد.شما می توانید با اخذ ویزای شنگن به طور نامحدود در کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد کنید. یکی از این کشور ها هلند می باشد. در سفر خود به این کشور حتما سری هم به موزه ملی هلند بزنید.

   
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ